Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#334 Het verzwegen geheim

 

Het verzwegen geheim

Zij was werkelijk alles wat je kon bekoren of zocht in een vrouw. Natuurlijk, liefde is blind maar toch schoot er nog ruimschoots redelijkheid over om te besluiten dat zij het was waarmee je verder wou. Ze hadden elkaar leren kennen op een auteurslezing. De aanzet was hierdoor al gegeven. Ze hielden van literatuur en de schrijver was wederzijds favoriet. De rest werd hun geschiedenis. Zonder noemenswaardige verschillen groeiden ze naar elkaar toe.

Hun aanvankelijke nietsziende verliefdheid maakte geleidelijk plaats voor een echte samenhorigheid. Ze kenden elkaar nu drie maanden en waren er al ten stelligst van overtuigd de rest van hun leven samen door te brengen. Ze maakten plannen.

Op zekere dag sneed Karel een vrij lijvig boek aan dat hij van Erica te leen had. Zij was er vol lof over en vond dat hij het ook moest lezen, hetgeen hij met plezier deed. Na enkele bladzijden zat hij volledig in de story en vergat tijd en omgeving. Een dringend plasgevoel scheurde hem uit het verhaal.

Toen hij terugkwam bladerde hij door het boek en zocht de bladwijzer. Het boek opende zich op een andere pagina en loste het geheim. Tussen de bladzijden stak een enigszins vergeelde ledenkaart van een vereniging. Hij keek naar de foto en kreeg het koud. De geboortedatum en familienaam klopten. Ook de foto leek sprekend. Alleen stond bij de voornaam: Eric.

 

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een verrassend einde, Wilfried. Er zijn collega's die het in hun bijdragen over wellust hadden in plaats van een verboden liefde. Naar mijn gevoel is er in jouw verhaal wel degelijk liefde in het spel en tja waarom zou die dan verboden moeten zijn? Wel even schrikken voor Karel, maar je weet nooit waar zoiets op uitdraait.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Eric en Karel, mooi koppeltje toch?

Kleine aanmerking: als je dan toch namen gebruikt, doe het van in het begin. Nu voelt het alsof paragraaf 3 nieuwe karakters introduceert - toch voor mij.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Wilfried, ik sluit me bij Tony aan. Als je de namen meteen in het begin noemt, zijn ze eerder vertrouwd.  Verrassend einde. Niet per se een verboden liefde,  maar wel een bijzondere. Graag gelezen 

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Wilfried, inderdaad een bijzonder verhaal met een verrassend einde. De tweede zin vond ik wat taai, ook na twee keer lezen begreep ik hem niet helemaal. Eens met de opmerkingen over het eerder noemen van de namen. Met plezier gelezen!

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ahh, een eind met een verrassing, maar verboden is deze liefde toch niet? Misschien een stap te ver, kan ik me voorstellen.

Een dingetje: het is saamhorig.

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

In de reacties lees ik al dat mensen struikelen over het niet direct noemen van de namen, dat maakt mij nog niet eens zoveel uit. Wat mij wel een beetje 'uit het verhaal haalt' is dat op het moment dat je de namen wel noemt, je schrijfstijl ook een beetje lijkt te veranderen. Dat komt het meest naar voren in de zin: Een dringend plasgevoel scheurde hem uit het verhaal.
Die zin heeft net een andere toon en dat geldt eigenlijk voor de laatste twee alinea's in hun geheel.
Wel een ontzettend leuk verhaal! Dat eind verwacht je niet en ik ben heel benieuwd hoe dit verdergaat.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Bedankt voor je reactie Annemieke. Ik voel echter niet dat mijn stijl verandert, met alle respect voor uw mening.

Toch fijn dat je het leuk verhaal vond.