Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#334 - Klassieker

 

Ze zat daar, haar eindeloos lange benen bungelden over de rand van het meer. Het ruisende gras was het enige geluid. Ze keek uit over het wateroppervlak. De tijd leek te vertragen, er verschenen enkel rimpels. Zijn lichaam rees uit het water, de druppels gleden over zijn rug. Een zucht ontsnapte haar, verschrikt keek ze op of hij haar gehoord had. Ze wilde hem niet wegjagen door hier als een bezetene naar hem te zitten staren. Hij had haar nog niet gezien, maar een van zijn vrienden had haar in de gaten. Zo plots als ze waren verschenen, verdwenen ze ook weer, haar alleen achterlatend.

Ze rekte zich uit, stond op en slenterde de wei in. Op een afstandje zette ze zich tegen een boom. Haar favoriete plekje, van hieruit kon ze als ze haar nek strekte het meer nog goed zien, maar de begroeiing zou haar aan het zicht onttrekken. Hier zat ze al tijden stiekem te kijken naar de jongens en het meer. Het was hier dat ze haar hart had verloren. Ze wist dat dit een onmogelijke liefde was. Want wanneer zou de kikker ooit de ooievaar liefhebben ware het niet in een sprookje?

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Dinneke, gaat dit over de liefde van een ooievaar voor een kikker? Dat zou inderdaad een sprookje zijn. 
"...bengelden over de rand van het meer." -- deze zin klopt dan niet. Een ooievaar laat zijn benen niet bengelen. Ik kan me de ooievaar niet zittend aan de rand van het meer voorstellen.

Het ruisende gras was het enige geluid, verder was er niets.  --- "verder was er niets" kun je weglaten. Er staat al dat het ruisende gras het enige geluid was.

haar alleen achter latend. ---- achterlatend

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dank je Fief,

Ik zie de ooievaar zo wel zitten, allicht in een illustratie? Misschien gaat het uiteindelijk ook weer niet echt over een ooievaar en een kikker, maar is het het eerder een metafoor, ik weet het niet zeker ...

Ik wilde met de "verder was er niets" eigenlijk haar eenzaamheid benadrukken zonder dat te zeggen. Maar op deze manier is het inderdaad dubbele info. ik heb het aangepast.

Lid sinds

3 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hey Dinneke, wat een verhaal! Ik was vervoerd (buiten enkele kleine ergernisjes) in de eerste alinea's. Maar de laatste zin deed het niet voor mij. Ik voelde iets heel anders dan een sprookje. Misschien kan je dit overwegen - waarschijnlijk is het mijn perverse zijn.

 

de zeurpolitie:

"Hier zat ze al tijden stiekem te kijken naar het jongens en het meer." - tenzij zeer transseksuele - wat ik niet vermoed - is het de jongens"

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Misschien gaat het uiteindelijk ook weer niet echt over een ooievaar en een kikker, maar is het het eerder een metafoor, ik weet het niet zeker ...

Tja Dinneke, als jij het ook niet weet ...

Lid sinds

4 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Dineke, ik heb het idee dat je in elk geval de ooievaar (en misschien de kikkers) vermenselijkt, en dat maakt dat het prima kan dat ze aan de rand van het meer zit. Ik denk alleen wel dat het bungelen moet zijn in plaats van bengelen.

Verder een leuk verhaal. Echt onmogelijk, deze liefde!

Lid sinds

3 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@TonyCoppo: dank je voor de reactie, de insteek was echter wel het klassieke liefdesverhaaltje

@Vincent: Dank je, dat is het inderdaad vermenselijkt!

@Evelien: Dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Dinneke,

Ik vond het een vermakelijk verhaal. O.K. je kan je afvragen of een ooievaar zijn poten kan laten bungelen of bengelen (allebei juist) maar voor mij is dat niet storend en doet niets af aan het verhaal.

Graag gelezen

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Dinneke, de stille liefde die in al zijn stilheid niet verder komt dan gluren naar het goddelijke lijf, zij het van een afstand. Zou het inderdaad een kikker zijn, zou het te overwegen zijn deze te kussen, opdat het een prins wordt. Althans, dat schijnt in de sprookjeswereld zo te werken.
Hier kon ik de ooievaar niet helemaal plaatsen, wellicht bleef ik bij het verkeerde sprookje hangen. Ik heb je met plezier gelezen!  

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ton, ik ben allergisch aan foute lidwoorden (dat heb ik op dit forum al eerder laten merken). Een sprook bestaat niet dus is een sprookje geen verkleinwoord maar toch is en blijft het een 'HET' woord.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Gi, dank voor de terechtwijzing.
Ik heb inmiddels mijn reactie conform jouw directief gecorrigeerd. 

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik lees de reacties en merk direct dat ik een hele andere conclusie trok. Ik zag het als 'gewone mensen' en de laatste zin deed mijn concluderen dat zij zichzelf als een kikker zag (minder mooi) en hem als een ooievaar (statig en mooi). Dat zij zich dus niet goed genoeg voor hem voelde.
Het kan dus nog meerdere kanten op en ik lees in de reacties dat je er zelf ook nog niet helemaal over uit bent. Het werkt toch het beste als jij als schrijver wel weet hoe het zit, dan kun je dat ook duidelijk in je verhaal beschrijven. Wel ontzettend leuk geschreven!

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik las het ook zoals Annemieke.
Als je zijn schoonheid meer beschreef en haar zichzelf laat spiegelen in het water en haar gêne over haar eigen uiterlijk laat beschrijven, komt het denk ik beter uit de verf.