Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 334 Jij wordt mijn tranen van morgen

 

(nvda:  Deze titel werd ontleend aan de six words story van Korneel Dobbels )

"Je wordt oud", zegt zij.
“In jouw ogen zie ik mijn rimpels”, fluistert hij liefdevol.  

Hij was onder impuls van zijn moeder en de plaatselijke clerus  gestart met een  zevenjarige opleiding tot priester. De vooravond van zijn inwijding zei  zijn moeder:  “Ik ben zo fier en trots op jou. Jij wordt mijn tranen van morgen. Het zullen tranen van geluk zijn.”

Hij was sportief en actief bij de jeugdbeweging.  Zijn te grote ‘sporthart’ leidde tot hartstoornissen. Hij werd gehospitaliseerd.

Zij was ook lid van de jeugdbeweging, waar haar de jonge priester was opgevallen.  Ze hield van de boeiende woorden die hij sprak maar schrok toen hij ook voor begon te komen in haar dromen.

Tijdens haar eerste job als verpleegkundige las ze verwonderd op het naamkaartje van een patiënt  dat hij een “Eerwaarde” was en als ze even later zag wie haar vanuit het bed toelachte, liet ze het bakje met medicijnen vallen en stamelde: “Jij, hier.”

Het vervolg van hun ontmoeting laat zich raden. Hij had nog een plaatsje vrij in zijn groot hart. Het werd voor beiden een lijdensweg, niet in het minst voor haar. In al haar terechte wanhoop zei  zijn moeder haar : “Ik zeg dit voor de tweede keer in mijn leven:  jij wordt mijn tranen van morgen. Het zullen géén tranen van geluk zijn, meisje!”

De tijd heelde de wonden. Nu bladeren ze door het zoveelste fotoboek van hun kinderen en kleinkinderen.

 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi verhaal!

Jammer dat je weer begint met een uitleg, dat vind ik storend. Gebruik dan een asterisk en plaats een noot onder het verhaal.
Aangezien je een volledig verhaal van een andere schrijver gebruikt, moet je wel toestemming hebben om dit te gebruiken, auteursrechtelijk gezien.
Persoonlijk zou ik het mooier vinden als je de titel verandert en de huidige titel als motto gebruikt voor je verhaal:

Jij wordt mijn tranen van morgen
(Korneel Dobbels)

En dit dat rechts uitgelijnd.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

'Weer' begint met een uitleg? Waar slaat dit op?
Als je het al over auteursrecht wilt hebben dan is dit dacht ik wel de meest voor de hand liggende manier om te melden dat het oorspronkelijk een 6 w verhaal betrof. Nu ja, leuteren is ook schrijven. Het is je klaarblijkelijk ontgaan dat het hier niet gaat om een verhaal van een andere schrijver.  Oorspronkelijk ging het om een opdracht die erin bestond om een 6w verhaal te herschrijven in 500 woorden. Ik heb het hier ingekort tot het totaal aantal van deze opdracht. MOOI dat je wilde reageren maar JAMMER voor de inhoud. 

Lid sinds

3 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Gi,

Mijn excuses als ik tegen schenen schopte, of op tenen trapte. Het was niet als kritiek bedoeld, maar een attendering: Jij wordt mijn tranen van morgen is een compleet (zeswoorden)verhaal van Korneel Dobbels, zoals je zelf ook schreef, dus daarop berust auteursrecht. Ik had het verder niet over jouw verhaal. Daarover schreef ik enkel dat ik het mooi vond. Niets dan lof dus.

Lid sinds

3 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een heel mooi rond verhaal! Wel kom ik er niet helemaal in omdat het vooral 'over de personages' gaat in plaats van dat ik echt met ze meebeweeg door het verhaal heen zoals wel gebeurt in de eerste en laatste regels.
Waarschijnlijk was het qua lengte van de opdracht ook wel een haast onmogelijke uitdaging om de scenes meer uit te diepen. Dus desalniettemin: heel mooi gedaan!