Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#331 Eind goed, (kn)al goed

Ik hou me stil en druk me nog verder in de schaduw; mijn hart klopt in mijn keel. Ik zie collega’s en vrienden een voor een door mannen in uniform naar buiten gedragen worden. De knalerwtjes smeken om vrijgelaten te worden: ‘Wij zijn onschuldig.’
De cobra’s schelden en tieren, maar het mag niet baten. Ze worden in een bus geladen en de deuren sluiten.

Even later hoor ik de bus wegrijden. Ik slaak een zucht, maar dan realiseer ik me dat ik nu gedoemd ben in dit schuurtje een eenzame dood te sterven. Misschien had ik mezelf beter kunnen verraden. Een traan rolt over mijn omhulsel.

Dan gaat de deur weer open en twee jongens komen binnen.
‘Yes! Ze zijn er een vergeten.’
Enthousiast lopen ze op me af en mijn hart maakt een sprongetje.
Een van de jongens pakt me op en neemt me mee naar buiten waar hij me in een bierflesje zet. Ik zet me schrap voor mijn laatste reis.
De andere jongen steekt mijn lont aan en een paar tellen later schiet ik de lucht in. De wind suist langs me heen en op het hoogtepunt spat ik in extase uiteen in een caleidoscoop van kleuren.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Knap Fief, ik vond het een mooie verhaal. Ofwel heb je wat gezocht naar de verschillende soorten vuurwerk ofwel bezit je deze kennis. Hoe dan ook, ik zou het  moeten opzoeken. Ik heb ervan genoten.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Haha, lekker puh, er is één overlevende van de razzia! Goed gevonden, Fief. En de titel is ook perfect bij dit verhaal. Heel mooi vind ik het contrast tussen de onschuldige knalerwtjes en de tierende cobra's. En natuurlijk de verschillende emoties van je HP. Goed gedaan!

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Wilfried, ik heb inderdaad wat opgezocht. Vuurwerk is ver van mijn bed en dat wil ik ook zo houden. Bedankt voor je reactie. 

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Meteen actie, Fief, helemaal zoals het moet bij een kortverhaal! Vooral dankzij de concrete details had je me meteen te pakken. Ik hoor de opgeschoten jongetjes al lachen.

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooi verhaal Fief, je vermenselijkt de vuurpijlen. Leuk dat je wat soorten noemt, ook daar heb je een hierarchie. Ik voel de frisse lucht bij het afschieten en de extase!

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief,

Inderdaad eind goed,(kn)al goed. Vooral de laatste zin vind ik erg goed gevonden, heel beeldend.
 

Lid sinds

3 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik zie met name al het meegenomen vuurwerk voor me. Wat zou daarvan terechtkomen? Vernietigd of mogelijk stiekem afgestoken door de politie met een borrel op het werk 🙂.

Verder vond ik het enthousiasme van de jongetjes heel mooi. Herkenbaar wel.

Graag gelezen.

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Madrid, ik kan me voorstellen dat je wil weten wat er met het andere vuurwerk is gebeurd. Wellicht volgt het vervolg op dit verhaal aan het einde van het jaar. Bedankt voor het lezen. En nog de beste wensen.