Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#308 Nieuw begin

 

Na een jarenlange gevangenschap vervult de grenzeloze weidsheid hem met angst en onzekerheid. Aarzelend daalt hij de vliegtuigtrap af naar een nieuw leven met een schone lei, gadegeslagen door twee mannen met een valse grijns op hun gezicht.
‘De Wolf is terug.’

 

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mooie wending, Fief. Goeie slingerende zinnen ook. Wel misschien nog te verfraaien door de (schijnbaar) parallelle structuur van zin 1 en 2 meer van elkaar te laten verschillen: allebei scharnieren ze nu rond het woordje '[...] naar [...]'. Hij kijkt naar de weidsheid en hij daalt direct af naar een nieuw leven.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, spannend en intrigerend! Wat gaat er gebeuren? Wat is er gebeurd? Gelukkig waren het maar drie zinnen, want ik hield mijn adem in ...;-)

Met vriendelijke groet,
Ton Badhemd 

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik bleef een beetje hangen op je tweede zin: 'Aarzelend daalt hij de vliegtuigtrap naar een nieuw leven met een schone lei, gadegeslagen door twee mannen met een valse grijns op hun gezicht.' Er mist een woord (af?) en ergens klinkt het alsof 'met een schone lei' ook niet klopt. Een nieuw leven met een schone lei, op een schone lei. 

En de eerste zin: 'vervult... vol angst en onzekerheid'. Vervult hem met? 

Verder: mooie tegenstelling in de eerste zin. En verder vrees ik voor de hp. De angst en onzekerheid zou wel eens terecht kunnen zijn :). 

 

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Elza, je moet even de hele zin lezen. .... vervult de grenzeloze weidsheid hem .... Die klopt zo volgens mij.
Verder is de uitdrukking "met een schone lei beginnen"
En je hebt gelijk, het woordje "af" ontbrak. Die heb ik toegevoegd. Bedankt voor het lezen.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Fief, intrigerend verhaaltje. In het begin lijkt hij gebruik te willen maken van zijn schone lei, maar het einde brengt twijfel in het spel. Door wie wordt het gezegd? Zal hij de mannen met de grijnzen teleur moeten stellen door ze te vertellen dat zijn jaren in de onderwereld achter hem liggen? Gaat het verleden hem achterna zitten? Ik ben benieuwd naar het vervolg

Graag gelezen!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mijns inziens moet hij de wolf in de ander zien te overmeesteren of te weerstaan om echt aan een nieuw leven te kunnen beginnen, anders vervalt hij in oude gewoonten en heeft hij niets gewonnen. 

Vief, alleen jij weet waar het op uit draait, wij kunnen slechts gissen.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

@Mike: een vervolg gaat er niet komen. Het is een samenvatting van een eerder geschreven verhaal over de terugkeer van de wolf in Nederland. Ik heb daar het personage De Wolf van gemaakt.

@Dos: hij hoopt met een schone lei te kunnen beginnen, maar de mannen die hem opwachten zijn anderszins van plan.
Bedankt voor het lezen.