Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Eindelijk zon #293

 

Voor het eerst dit jaar staan de tuindeuren open. Het gezang van diverse vogels klinkt als muziek in mijn oren. Ik loop naar buiten en probeer te ontdekken waar ze zitten, maar kan geen vogel ontdekken. Als ik het voederbakje gevuld heb komen ze al gauw te voorschijn. Ik geniet van de razendvlugge bewegingen van de koolmeesjes, van het roodborstje en de mussen en in iets mindere mate van de kauwen.

Rond het middaguur hang ik de was aan de droogmolen. Ik voel de warme zon op mijn huid en word vrolijk van de dansende broekspijpen en uitnodigende bloesjesmouwen die wapperen in de wind.

Ik neurie een liedje dat ik nog ken van mijn danslessen, lang geleden.

Mijn oog valt op een bosje bieslook tussen de andere planten. Ik trek er een stukje vanaf en proef het. Heerlijk voor bij de sla die ik vanavond wil eten. Iets verderop staan de hyacinten te pronken in hun prachtig blauw.  Ik ruik hun overheersende geur. Prima voor buiten, maar net te veel van het goede voor binnen.

Wat doet het goed, die zonneschijn, na zo veel weken van storm en kou. Tevreden begin ik aan mijn werk.

 

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Wat een leuk en vrolijk verhaal! Herkenbaar ook, die net iets te sterke geur van hyacinten!

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Annemieke, heerlijk die levendigheid buiten. Ik zie het voor me hoe je was wappert aan de lijn. In inderdaad de geur van hyacinten, de geur van lente. Fijne paasdagen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Annemieke, heerlijk sfeerbeeld van dit jaargetijde. Je geniet minder van kauwen dan van de andere vogels? Is de bieslook al zo vroeg in het seizoen plukbaar? En ja, de hyacinten kan ik ruiken, lekker hoor!

Mvg Ton Badhemd