Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

292 - 'k zag twee beren...

"'k Zag twee beren broodjes smeren, oh dat was een wonder!

'k Zag twee beren de benen nemen, oh dat was bijzonder!"

De beren die je ziet achter de ruiten, gingen net zoals de mensen een beetje ontspanning zoeken; dus namen ze de benen - ze gingen dus wandelen! Eerst waren ze maar met twee, maar naarmate de wandelingen langer werden kwamen er meer en meer beren aangelopen.

Sommigen waren alleen, en blij dat ze nog eens iemand anders zagen. Anderen kwamen in groepjes naar de ontmoetingsplaats. Alles ging goed, totdat men vond dat de beren niet meer samen mochten komen. Net zoals wij, net zoals de scholen, gingen de beren weer alleen naar huis.

Nu verstoppen ze zich niet meer, maar kunnen wij ze gaan zoeken zodat zij ons het grote geheim kunnen vertellen: "Je bent nooit helemaal alleen, zolang je nog aan elkaar denkt."

Net zoals wij opa en oma en onze vriendjes niet (meer) mogen bezoeken, staan zij te wachten tot de dag dat ze weer op berenjacht mogen gaan! Allemaal samen, onder de stralende zon of de hoge maan.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Caroline, wat een lief berenverhaaltje! Mooi die parallel met de mensenwereld, én het grote geheim. Ik heb ervan genoten!

Mvg Ton Badhemd

Lid sinds

3 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

https://drive.google.com/open?id=14yWdVI9Z9ux4nP1lEbK1qsi2lQbid3Zn

Lukt dit wel? 

Uitleg: Ik liet me inspireren door de lockdown en het feit dat niet alle kinderen naar buiten kunnen om op berenjacht te gaan. Op dze manier kunnen zij toch dezelfde beleving meemaken. Ik ben een 'beginnend' schrijver en pretendeer zeker niet hét te zijn - dit is vooral bedoeld voor FUN voor de KIDS!