Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #291-lentezon

 

Lentezon

Niet alleen het coronavirus maar ook een kwakkelende gezondheid hebben mij doen beseffen hoe belangrijk een aanraking is. Zieke mensen zijn niet interessant. Klagen en zagen omdat ze aan huis gekluisterd zijn, pijn hebben en/of zich vervelen. Begrijpelijk dat het sociaal contact van dag tot dag vermindert.                                                                                                                                                Door de ouderdom zijn oren en ogen in slechte staat. Het gebrek aan sociaal contact neemt iedere dag grotere vormen aan. Nog maar weinig activiteiten brengen een mens op de been en laten je als een voddenbaal terug in de leunstoel zakken.

Maar een voorzichtig lentezonnetje doet wonderen. Eindelijk is het gestopt met storm en regen. Eindelijk drijven er witte wolken in de lucht, een lucht die zelfs af en toe blauw wordt. In de boom voor mijn venster zie ik een drukte van jewelste. Vogelparen doen hetzelfde als mensenparen. Ze bouwen een veilig nest.

Nog een beetje onzeker over de weelde die via de lente door de natuur aan de mensheid geschonken wordt zet ik mij op het terras waar uitnodigende tuinstoelen wenken. De lentezon schijnt op mijn neus, mijn mond, mijn toegeknepen ogen, ja, op heel mijn wezen. Welk een genot.

Welk een aanraking!

 

 

 

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goede beschouwelijke toon heeft je verhaal waardoor het meer richting column / beschouwing gaat. Je stem is constant aanwezig en heeft een menselijke kant met warmte, voorzichtig zoals de voorjaarszon maar ook net zo duidelijk en helder. Ik verwacht een menselijke aanraking naarmate ik lees en vind het goed gevonden dat het de aanraking is van de zon die voor bijna iedereen mogelijk is te ervaren.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marijcke, wat een mooi stukje is dit! Ik heb het twee keer gelezen in de lentezon, en ik ervaar je wijsheid en berusting, maar bovenal je levenskracht. 

Mvg Ton Badhemd

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ach ja, Marijcke, die berg... Wat een toffe tijd was dat, wat hebben we daar een plezier gehad. En later ook nog dat busreisje, ook zo'n vrolijke bende! Weet je nog? https://schrijvenonline.org/forum/themaforums/wekelijkse-schrijfopdracht/137090
Familie, tomaten en chrysanten maken het goed, dankjewel.

Een warme omhelzing van mij, Marijcke, vanuit de Westlandse lentezon! 

Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wat een mooi en positief uitgangspunt, 

dat geeft een mens weer goede moed om te genieten van zulke kleine/belangrijke dingen.

Mooi beschreven ook! 

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ja Ton, en op een dag waaide er ineens een andere wind op SOL; we hadden te veel plezier zeker? Heb jij dat ook zo ervaren? Maar niet getreurd, we gaan dat straks weer opbouwen; het busje wordt van stal gehaald.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marijcke, je was me net voor. Het gevoel van die al warme zon (uit de wind) op je gezicht voelt als een fijne aanraking. Met genoegen gelezen.

Ik hoop dat er nu ook opdrachten komen die een andere insteek hebben dan het corona virus. 

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Fief, ja, die lentezon, hé!? Wat kunnen we daar van genieten.

Als ik een beetje beter ben zal ik weer mijn best doen om originele opdrachten op te geven. Groetjes.

 

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Marijcke,

... wat een welkom stukje. Je schrijft het zo gevoelvol, precies zoals het is.

 Het was fijn weer iets van je te lezen. Ik wens je nog veel van deze vriendelijke zonnige dagen.