Lid sinds

5 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #286 – Verloren

 

Eindelijk was het zover, we gingen emigreren naar Amerika en manlief was alvast vooruit gegaan om de container met spullen in ontvangst te nemen, zodat ons bedje gespreid was, als ik met de twee kinderen arriveerde. Ze waren nog maar drie en vijf, dus dat was al spannend genoeg. Ik vond het belangrijk dat ze bij aankomst hun eigen speelgoed zouden aantreffen in de slaapkamer.

In aanloop naar het vertrek, wilde ik nog zoveel mogelijk herinneringen ophalen, met familie en vrienden. We verhuisden naar Brush, een klein dorpje op de prairie, waar net als in cowboyfilms het ‘tumbleweed’ door de straat rolde. Een bezoekje aan de zee zou er voorlopig niet meer in zitten. Daarom kon een middagje Scheveningen met opa en oma niet uitblijven.

Ondanks dat het begin februari was, genoten we van een wandeling langs het strand. Helaas zonder onze blote voeten in de branding, maar schelpjes zoeken langs de vloedlijn kon nog wel, ook al mochten ze natuurlijk niet mee in de koffer naar Amerika. Na een middag genieten van de zee, namen we plaats in een strandpaviljoen, waar de kachel lekker brandde en ze warme chocomel met slagroom en appeltaart serveerden. We genoten van deze oer Hollandse traktatie en reden daarna dan ook tevreden terug naar het huis van mijn ouders, waar we de laatste dagen logeerden. De volgende dag vertrokken we naar Amerika, waar mijn man ons van het vliegveld zou halen. Alles stond al klaar voor vertrek en mijn paspoort en de tickets zaten netjes in mijn tas.

We reden de straat in, toen ik ineens aan mijn tas dacht.

‘Mam, ligt mijn tas bij jou voorin?’

‘Nee, ik zie geen tas.’

Paniek! Ik parkeerde de auto voor de deur van mijn ouders en stapte uit. We doorzochten tevergeefs de hele auto, maar de tas met paspoort en tickets was verdwenen. Hij moest nog in het paviljoen staan! De kinderen werden uit de auto gezet en met bonzend hart, vloekend op mijzelf reed ik zo hard als was toegestaan terug naar Scheveningen. Ik parkeerde mijn auto en rende haast naar het paviljoen. Daar konden ze mij gelukkig geruststellen. Na mijn vertrek hadden ze de tas bij de tafel gevonden en deze achter de bar neergezet. Ze konden mij niet bellen, want ik beschikte niet meer over een vaste telefoon, maar ze dachten wel dat ik terug zou komen om mijn tas op te halen, dus waren er nog niet mee naar de politie gegaan.

Wat was ik blij dat ik mijn tas weer terug had. Ik moest er niet aan denken dat ik opnieuw een paspoort en tickets had moeten regelen. Zo konden we gelukkig toch de volgende dag in het vliegtuig stappen voor ons nieuwe avontuur.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Marion, ik herken het verhaal. Alleen wij moesten wel naar de ambassade in Londen om een vervangend reisdocument aan te vragen. De vlucht moest omgeboekt worden. Een hoop ergernis.
Gelukkig is jou dat bespaard gebleven. Graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Fief, (mijn computer is niet zo smart, heeft een gat in zijn geheugen. Hij wou je weer anders  noemen)

Maar ik neem wel een voorbeeld aan hem. Omdat je er altijd als de kippen bij bent om een reactie te geven noem ik je in  het vervolg Vief. Accoord?

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallo Marion,

Pfft, wat goed geschreven.

Het leuke is dat ik aanvankelijk dacht - dat zal ook wel je bedoeling geweest zijn - dat ik aan de speeltjes van de kinderen dacht. Geen speelgoed in de kamer van de kinderen, dat zou toch een ramp geweest zijn.

De spanning nam bezit van me, herinnerde me opeens ook ...

Met plezier gelezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Marion, een verhaal uit het leven gegrepen.

Iets kwijt zijn dat zo belangrijk is, ik zat helemaal in je spanningsboog van je verhaal.

Wat een opluchting toen je je tas terug had en ik hoop dat het een leuk leven geworden is.

Fijne dag

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

dag Marion

 

Fijn verhaal, je zuigt de lezer mee. Ik zou hier en daar een zin wat veranderen, zoals het starten van ene zin met 'ondanks' vind ik persoonlijk niet zo mooi in een creatieve schrijftekst.

Sommige details zijn ook noet essentieel; zoals dat ze niet met de tas naar politie zijn gegaan. Je verhaal is sterk zonder dit.

   

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Dag Marion. Leuk verhaal, ik leef mee (fijn dat het goed is gekomen).

Misschien zou de eerste alinea nog wat beeldender geschreven kunnen worden. Dit is eigenlijk bijna een proloog: informatie die we nodig hebben voor het verhaal. Misschien kan je dit tonen, of zelfs schrappen. Ik moet zeggen dat het verhaal eigenlijk ook best strak leest als je begint bij: "Ondanks dat het begin februari was, genoten we van een wandeling langs het strand.", maar ik kan mezelf helaas niet ont-informatiën, dus ik weet het niet zeker :D.