Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Opdracht #283 - Wijze ogen en een oude ziel

Weet je, ik geloofde er nooit zo in. In reïncarnatie. Die opmerkingen over wijze ogen en een oude ziel, ik vond ze maar zweverig. Dus toen ik vlak na mijn negentigste verjaardag vrij plotseling dood ging en in de op aarde zo genoemde hemel belandde, verwachtte ik dat dit het was. Dit was mijn leven geweest. Een leven waarin ik had geleefd, geleerd en had lief gehad. Een goed aards leven. En nu mocht ik hier, in dit hemelse paradijs, voor altijd verder leven.

Maar na verloop van tijd, begon het te kriebelen. Ik wilde terug. Terug naar aarde. Om verder te leren, te groeien want ik was nog lang niet klaar besefte ik. Er was nog zoveel meer te ontdekken, te zien, te leren. En ineens was het niet meer dan logisch. Natuurlijk ging ik terug. Ik zou reïncarneren. Dat was altijd al de bedoeling geweest. En dus ging ik terug.

Nu zweef ik alweer een tijdje rond in de warmte van de buik van mijn nieuwe moeder. Ik schommel zachtjes heen en weer. De geluiden van buiten dringen gedempt door. Ze klinkt lief, mijn nieuwe moeder. Af en toe zingt ze voor mij. Licht en donker wisselen elkaar af. Het is fijn hier.

Toch kan ik bijna niet wachten tot ik opnieuw geboren word. Wie zijn mijn vader en moeder? Hoe zullen ze zijn? Ze zullen het vast heel anders doen dan mijn eerste ouders of zoals ik het altijd heb gedaan. Het is immers een hele andere tijd. Welke tijd is het eigenlijk? Misschien word ik ook wel in een heel ander land geboren.

Ik denk dat ik wat eerder kom. En ik weet nu al wat ze gaan zeggen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Javd, welkom, ik zie dat je hier nieuw bent.

Je verhaal leest prettig, de zintuigen laat je aan bod komen, dat maakt je verhaal 'warm' voor mij.

Dit lees ik graag.

Fijne dag.

 

 

 

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Joke,

... wat een fijn verhaal. Met plezier gelezen. 

Ja hoor, ik herken de insteek. Het was leuk om te fantaseren.  

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Joke, hartelijk welkom bij SOL. Je eerste bijdrage maakt indruk, leest lekker weg. Ik kijk uit naar je volgende verhalen.
Mvg Ton Badhemd 

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Goed gelukt om deze best lastige opdracht tot een goed verhaal te maken die logisch in elkaar steekt binnen de wereld waarin het zich afspeelt met eigen verhaalwetten. Een goede oefening voor bijvoorbeeld fantasy.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Je zou een zintuiglijke versie kunnen maken, dus wat ruik, proef, hoor ik, zie ik kunnen maken en dan vervolgens spelen met alinea's afwisselen door beide versies te vermengen tot iets nieuws. Spelen.

Lid sinds

4 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik vond het zelf een lastige opdracht, maar jij hebt er iets heel moois van gemaakt! Maar ik heb dan ook nog niet veel schrijfervaring. Succes verder!