#267 Behangen

17 reacties [Laatste bericht]
Tilma
Laatst aanwezig: 13 uren 46 min geleden
Sinds: 8 Dec 2017

#267 Behangen

De woningbouwvereniging had Peter en Chantal een woning toegewezen. Geen moment te vroeg. Dit weekend gingen ze beginnen met schilderen en behangen. Terwijl Peter de koelbox met hun lunch op het balkon zette, ging Chantal nog even naar de WC. Ze was weer misselijk. Vanuit de flat van de buren klonk gehuil van een baby. Peter zette de radio aan.

Chantal pakte een plamuurmes en wrikte het achter het behang. Het kwam er goed af. Samen kwamen ze snel in een ritme. Soms hoefden ze maar een puntje los te steken en trokken ze een hele strook zo van de muur af. Op dit tempo zouden ze vandaag nog klaar kunnen zijn. Chantal trok de volgende strook los. Op de kale muur erachter stond een grote rode ‘D'. Peter propte de strook behang in een vuilniszak terwijl Chantal haar plamuurmes weer achter de volgende strook behang stak. Ineens kromp ze in elkaar en greep naar haar buik.

‘Gaat het, liefje?’ Vroeg Peter bezorgd.

‘Steek,’ mompelde Chantal.

‘Ga maar even zitten,’ zei Peter, ‘zal ik thee zetten?’

‘Ik doe het wel. Ga jij maar verder.’

Chantal liep naar de keuken en Peter trok de strook behang los. Erachter kwam meer rode tekst tevoorschijn. Een grote ‘O’, maar erboven stonden ook letters. ‘de b’ en eronder een kleine letter ‘i’

de b
        i
    DO

De rest van de tekst ging achter de volgende strook behang schuil. Terwijl Chantal opnieuw naar de WC ging, zette Peter zijn plamuurmes achter de volgende strook behang. Het gehuil van de baby in de buurflat was nu zo luid dat die boven de muziek van de radio uit kwam. Peter wilde het behang weer lostrekken maar het gaf niet mee. Hij gaf een harde ruk en de strook schoot in één keer los. Peter verloor zijn evenwicht en stapte achteruit. Hij struikelde over de radio die omklapte en uitging. Het was plotseling doodstil in de flat. Peter keek naar de kale muur.

de baby
        is
    DOOD

Stond er in bloedrode letters.

Vanuit de WC begon Chantal te gillen. ‘Peeeeeeeeeeeeter!'

Reacties

Fief
Laatst aanwezig: 2 uren 16 min geleden
Sinds: 4 Apr 2019

eek dit verhaal is echt bizar! Wat een vondst. thumbsup

Van proberen kun je leren. Denk niet in problemen, maar in uitdagingen.

Tilma

Dank voor het compliment.

Indrany
Laatst aanwezig: 3 dagen 8 uren geleden
Sinds: 27 Feb 2012

Wauw zeg ! Goed bedacht ! Graag gelezen!

mw.Marie
Laatst aanwezig: 3 uren 54 min geleden
Sinds: 3 Mrt 2016

Tilma zeker origineel en realistisch: behang verwijderen bij betrekken van een nieuw appartement.

Wat mij opvalt: ‘Gaat het, liefje?’ Vroeg Peter bezorgd.
‘Gaat het, liefje,’ roeg Peter bezorgd. Typo heb ik het gevoel.

Voor mij persoonlijk werkt dit niet zo goed:
de b
i
DO

Je beschrijving vind ik veel prettiger lezen.

Door het zo neer te zetten, raadde ik de clou al.

De tweede keer dat je de tekst weergeeft van de muur, in je verhaal, vind ik wel goed passen.

Graag gelezen en voor strakjes fijn weekend.

Tilma

Beste Mw Marie, die hoofdletter 'V' hè? Dat heeft de tekstverwerker zelf gedaan. Heel vervelend.

Als je dit al niet fijn vond lezen ben ik blij dat ik ervoor gekozen heb de tekst niet ook nog eens rood te maken. Maar serieus, goede feedback. Thanks!

Bruno Lowagie
Laatst aanwezig: 4 uren 6 min geleden
Sinds: 16 Nov 2018
Tilma schreef:

Als je dit al niet fijn vond lezen ben ik blij dat ik ervoor gekozen heb de tekst niet ook nog eens rood te maken. Maar serieus, goede feedback. Thanks!

Kleur in tekst op schrijvenonline?
Daar kan maar één iets op gezegd worden:

Web site: lowagie.com
Neem ook een kijkje op mijn schrijfkalender

Tilma

knock knock

Bruno Lowagie
Tilma schreef:

knock knock

Who's there?

Tilma
Bruno Lowagie schreef:
Tilma schreef:

knock knock

Who's there?

boo

Bruno Lowagie
Tilma schreef:
Bruno Lowagie schreef:
Tilma schreef:

knock knock

Who's there?

boo

Boo who!

Tilma

Boy, why are you crying?

edwinchantalenq...
Laatst aanwezig: 1 uur 41 min geleden
Sinds: 18 Feb 2011

Tussen de regels door heerst de beklemming. Juist dat vind ik goed gedaan. De clou zag ik aankomen (misschien komt het door de letters zoals Marie al aangeeft) , maar dat maakte het niet minder creepy.

N.D.D.
Laatst aanwezig: 5 uren 36 min geleden
Sinds: 3 Jan 2014

Griezelig verhaal. smile thumbsup
(Precies Facebook maar dan zonder wifi. )

mw.Marie schreef:

Voor mij persoonlijk werkt dit niet zo goed:
de b
i
DO

Je beschrijving vind ik veel prettiger lezen.

Ik sluit me aan bij mw. Marie wat dit betreft.

'De rest van de tekst ging achter de volgende strook behang schuil. Terwijl Chantal opnieuw naar de WC ging, zette Peter zijn plamuurmes achter de volgende strook behang.' Hier twee maal 'achter de volgende strook behang'. Zou ik iets aanpassen om het mooier te maken.

Anke Kessels
Laatst aanwezig: 2 uren 32 sec geleden
Sinds: 8 Nov 2017

Gewoon geweldig goed geschreven thumbsup

Tilma

Dank voor het lezen. Fijn dat jullie het goed, griezelig of creepy vonden. Dat doet deugd.

Die stroken behang merk je terecht op, N.D.D. Ik heb daar wat tussenuit geknipt omdat de tekst te lang werd. Te slordig aan elkaar geplakt.

Virtuosuo
Laatst aanwezig: 2 dagen 12 uren geleden
Sinds: 6 Nov 2014

Dit kan je zo plaatsen in een horrorfilm, zou het zeker creepy noemen (en goed uiteraard).
Laatste zin kan je denk ik nog wel iets dikker aanzetten; bijvoorbeeld met een toevoeging hoe haar stem klinkt als ze gilt; bijv;

'Vanuit de WC klonk het lijzige gegil van Chantal dat Peter direct deed verstijven.'

Schrijfcoach Od...
Laatst aanwezig: 8 uren 52 min geleden
Sinds: 24 Aug 2006

Ik vind dit wel werken. Je zou eventueel het begin nog trager en verstilder kunnen maken voor nog meer effect. Voor mij werkt het wel dat je die letters langzaam laat zien. Je ziet het aankomen en er is geen ontkomen aan.

Schrijven

Iedere week het beste van Schrijven Online in je inbox? Schrijf je in voor de gratis nieuwsbrief. Boordevol nieuws, tips, aanbiedingen en winacties!

Schrijf je in!
  • THEMA Kan schrijven je leven redden?
  • Hoe beschrijf je emoties?
  • Zo vind je een uitgever die bij je past
  • Zo belangrijk zijn de eerste 10 pagina's
  • Schrijftips van Anne-Gine Goemans
  • Schrijftechniek: vertellen en vertonen
  • Taaltips: taal en logica

Dit nummer verschijnt omstreeks 6 december oktober. Nog geen abonnee? Meld je aan vóór maandag 25 november 16:00 uur, dan krijg je dit nummer thuis!

Introductiekorting!