Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#266 Cawdor

‘Wat staat er in die brief?’ ‘Verder ben je niet echt nieuwsgierig, hè?’ ‘Ik ben een vrouw.’ ‘Daar heb je een punt. Het is een brief van de koning. Hij vereert ons met zijn bezoek uit dank voor bewezen diensten.’ ‘Wanneer komt hij?’ ‘Vanavond. En morgen vertrekt hij weer.' ’Dat zullen we nog wel zien, maar je weet wat dat betekent!’ ‘Dat we als de sodemieter boodschappen moeten halen?’ ‘Dat ja, maar ook dat hij je tot zijn rechterhand gaat benoemen!’ ‘Hmmm, denk jij ook aan wat die waarzegster zei?’ ‘Je bedoelt dat…?’ ‘Waarom gaan voor één hand als je er twee kunt hebben? En de rest.’ ‘Je bent gek!’ ‘Dat is niet uitgesloten. Maar in ieder geval niet bang. Jij?’ ‘Ik ben niet bang. Maar ook niet gek.’ ‘“Hierna zul jij de koning zijn", zei ze toch, of iets van dien aard?' ‘Dat zei ze letterlijk zoals je zelf ook weet.’ ‘Waar zou je dan op wachten? Is je angst groter dan je ambitie?’ ‘Misschien.’ ‘’Misschien’ is het woord van een twijfelaar.’ ‘Het is gewoon dat de koning goed voor me geweest is en me heeft geprezen en beloond…' ‘Pfff. Je bent gewoon bang.’ ‘Ik ben niet bang, vrouw!’ ‘Bewijs het maar.'

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerende intrige. De intrigante die onrust stookt, of 'the scheming bitch', zoals we het ook weleens zeiden. Ambitie, maar dan losgeslagen. Gold digger.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als hij nu maar niet te grootmoedig is tijdens het ontvangst van de koning. Duidelijk geschreven met de witruimte ertussen.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was nieuwsgierig naar de betekenis van de titel: "Cawdor". Ik heb het gegoogeld en ik kwam bij Cawdor Castle en Macbeth uit. Interessant verhaal.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, ambitie en luisteren naar vrouwen... nooit een goede combinatie. Met voorkennis, of google, leer je het verhaal achter deze dialoog. Ik vind het jammer dat de dialoog zo 'letterlijk' is, alleen de diepgang en scherpzinnigheid mist. Ook had ik wat meer originaliteit verwacht. Nu was een verwijzing naar de juiste acte en scene ook genoeg geweest.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een interessante dialoog. Ik heb geen idee of het bij de tekst past want ik ken helaas de kennis achter de dialoog niet, maar ik mis een mysterieuze sfeer. Ik vind de tekst een beetje 'kaal'.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Annette, Dank voor de reactie. Het wordt altijd gewaardeerd als een coach de moeite neemt te reageren op de opdracht. Aangezien je de opdracht niet zelf bedacht had, dacht ik dat het een bijzonder originele invulling was om zelf ook leentjebuur te spelen. De dialoog is trouwens verre van 'letterlijk.' De betreffende scènes in MacBeth zijn verder ook totaal niet diepgaand of scherpzinnig. Eerder mysogeen en platvloers.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend, vraag me alleen in deze context wel af of dit ook echt een scene uit MacBeth moet voorstellen (ik ken dit verhaal verder ook niet).

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tilma, … wat spannend. Je zal maar koning van de onderwereld worden, dacht ik. Bij het lezen van de reacties van de forumleden begon er wel een :!: te branden; het scheen alleen niet erg helder. Maar ik kom er wel.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Duidelijke dialoog en Cawdor spreekt voor zich. Ik vind dat je Macbeth goed hebt weergegegevn. In eerste instantie dacht ik aan het Schotse kasteel van Queen Elizabeth, geïnspireerd door the Crown op Netflix. Fijne avond.