Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#266 Hoe werkdruk toe kan nemen

‘Fijn dat je komt, Esther. Ik heb het gevoel dat we eens even van gedachten moeten wisselen,’ zegt Hubert, directeur basisschool de Arend. ‘Nou ja, je vroeg het zo nadrukkelijk Hubert. Ik dacht ik kom maar snel eventjes langs, ondanks dat het onze lunchpauze is.’ ‘Pak je bammetjes er rustig bij, doe ik ook. Ik rammel, ben op dieet. Na de vakantie moet er op mijn leeftijd altijd wat af, jammer genoeg.’ ‘Ik zou ook weer af moeten vallen, maar ik vind het zo ingewikkeld. Met mijn korte lengte en ik eet al zo weinig.‘ ‘Inderdaad, daar sla je de spijker op zijn kop, Esther. Tegenwoordig moet ik daar als directeur op letten: de gezondheid van al onze medewerkers en daar hoort het gewicht ook bij. Nu dacht ik als jij die kar zou willen trekken. Dat spreekt tot de verbeelding, iemand met jouw omvang, dat legt gewicht in de schaal.' ‘Hoezo ik, ik heb het al druk genoeg met mijn programma kinderen extra lessen geven, die een achterstand hebben. Vorig jaar is mij een extra collega beloofd. Die is er nog steeds niet. En er komen veel kinderen bij. Het was nu net niet de bedoeling deze kinderen klassikaal te laten lessen. Maar inmiddels heb ik al vier klassen van vijftien kinderen. Hubert, ik ga die kar van jou echt niet trekken.’ ‘Die vier klassen, Esther, waarom is mij dat niet gemeld?’ ‘Hubert, jij was vijf maanden amper aanwezig door de ziekte van Lyme. Ik begrijp alles, maar er is zoveel wat je niet weet. Eigenlijk heb ik het directeurschap gedragen in die tijd. Aan de interim die we van het hoofdbestuur kregen, hadden we niet veel. Ze vroeg steeds hoe we dat zelf zouden oplossen. Jij hebt nooit gevraagd hoe we het hier gered hebben. Ik heb begrip voor jouw ziekte, maar hier op school is ook veel aan de hand.’ ‘Oude koeien halen we niet uit de sloot Esther, zo komen we niet verder. We leven nu en nu moet er een oplossing komen voor het gezondheidsprobleem van overgewicht. Ik dacht eigenlijk de kinderen er ook bij te betrekken. Veel van onze leerlingen hebben overgewicht. Pakken we het meteen overkoepelend aan. Wat denk je daarvan?’ ‘Hubert, ik merk niet aan je, dat je me gehoord hebt. Bovendien heb ik wel andere problemen aan mijn hoofd. Ik ben zelf niet lekker, gistermiddag ben ik hier flauw gevallen. Ik weet niet wat ik heb. Aan het einde van de middag ga ik naar de huisarts. Dus dan weet je dat alvast.’ ‘Dat huisartsbezoek is natuurlijk oké. Vraag gelijk aan de huisarts of beweging iets voor je is met calorieënbeperking? Dan vangen we nu wel helemaal alles in een ideaal project. Het laat me nog niet los, dat merk je wel. Esther, succes bij de arts.’

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, Je hebt het goed en duidelijk geschreven. Alleen zou ik de eerste zin, 'Fijn Esther, dat je komt,' veranderen in: 'Fijn dat je komt, Esther.' Maar dat kan iets persoonlijks zijn. Een heel fijn gesprek was het niet voor Esther, ze wordt helemaal niet aangehoord, laat staan gewaardeerd. Ik geloof als ik in haar schoenen zou staan, dan was ik per direct opgestapt! Je hebt de twee verhalen over de hoge werkdruk en het zoeken voor oplossingen van het overgewicht goed gecombineerd :thumbsup: Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt fijngevoelig is die directeur niet, volgens mij. Ik zou dit tenminste niet op zo’n manier zeggen: ’ Nu dacht ik als jij die kar zou willen trekken. Dat spreekt tot de verbeelding, iemand met jouw omvang, dat legt gewicht in de schaal.' (wel leuk gevonden!) :) En uit het volgende blijkt dat ook weer: die man is alleen met zichzelf bezig : Hubert, ik merk niet aan je, dat je me gehoord hebt. Bovendien heb ik wel andere problemen aan mijn hoofd. Ik ben zelf niet lekker, gistermiddag ben ik hier flauw gevallen. Ik weet niet wat ik heb. Aan het einde van de middag ga ik naar de huisarts. Dus dan weet je dat alvast.’ ‘Dat huisartsbezoek is natuurlijk oké. Vraag gelijk aan de huisarts of beweging iets voor je is met calorieënbeperking? Dan vangen we nu wel helemaal alles in een ideaal project. Het laat me nog niet los, dat merk je wel. Esther, succes bij de arts. Ik moet Anke Kessels gelijk geven met haar opmerking: ik geloof als ik in haar schoenen zou staan, dan was ik per direct opgestapt! Ik was ook weg. Ik voelde tijdens het lezen van je fragment zelf de werkdruk en het niet gewaardeerd worden Nog even een opmerkingetje: Inderdaad, daar sla je de spijker op zijn kop Esther moet volgens mij zijn: Inderdaad, daar sla je de spijker op zijn kop, Esther. Dus met een komma voor Ester. Graag gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mw.Marie, Je hebt het goed en duidelijk geschreven. Alleen zou ik de eerste zin, 'Fijn Esther, dat je komt,' veranderen in: 'Fijn dat je komt, Esther.' Maar dat kan iets persoonlijks zijn. Een heel fijn gesprek was het niet voor Esther, ze wordt helemaal niet aangehoord, laat staan gewaardeerd. Ik geloof als ik in haar schoenen zou staan, dan was ik per direct opgestapt! Je hebt de twee verhalen over de hoge werkdruk en het zoeken voor oplossingen van het overgewicht goed gecombineerd :thumbsup: Graag gelezen!
Dank voor je scherpe blik Anke, aangepast. Ik blijf manco's houden qua Nederlandse taal, ik leer hier weer van :thumbsup: Fijn dat het overkomt. En ja die Hubert, ach hij is té enthousiast over zijn projecten en verliest dan de ander uit het oog :nod: Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Echt fijngevoelig is die directeur niet, volgens mij. Ik zou dit tenminste niet op zo’n manier zeggen: ’ Nu dacht ik als jij die kar zou willen trekken. Dat spreekt tot de verbeelding, iemand met jouw omvang, dat legt gewicht in de schaal.' (wel leuk gevonden!) :) En uit het volgende blijkt dat ook weer: die man is alleen met zichzelf bezig : Hubert, ik merk niet aan je, dat je me gehoord hebt. Bovendien heb ik wel andere problemen aan mijn hoofd. Ik ben zelf niet lekker, gistermiddag ben ik hier flauw gevallen. Ik weet niet wat ik heb. Aan het einde van de middag ga ik naar de huisarts. Dus dan weet je dat alvast.’ ‘Dat huisartsbezoek is natuurlijk oké. Vraag gelijk aan de huisarts of beweging iets voor je is met calorieënbeperking? Dan vangen we nu wel helemaal alles in een ideaal project. Het laat me nog niet los, dat merk je wel. Esther, succes bij de arts. Ik moet Anke Kessels gelijk geven met haar opmerking: ik geloof als ik in haar schoenen zou staan, dan was ik per direct opgestapt! Ik was ook weg. Ik voelde tijdens het lezen van je fragment zelf de werkdruk en het niet gewaardeerd worden Nog even een opmerkingetje: Inderdaad, daar sla je de spijker op zijn kop Esther moet volgens mij zijn: Inderdaad, daar sla je de spijker op zijn kop, Esther. Dus met een komma voor Ester. Graag gelezen! :thumbsup:
Dank je In Spe voor je fijne comentaar en je scherpe blik, aangepast. Zoals ik bij Anke al schreef: die Hubert is té enthousiast en verliest daardoor de ander uit het oog. Ik voel het als een prachtig compliment je opmerking: Ik voelde tijdens het lezen van je fragment zelf de werkdruk en het niet gewaardeerd worden Superdank daarvoor, je maakt me oprecht blij :thumbsup: Fijne avond.

Lid sinds

12 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn geschreven, al zou ik furieus worden van zo'n directeur en alle overige calorieen zouden ter plekke in mijn schoenen zakken. haha. Ik begrijp dat de directeur enthousiast is, ergens zou ik zijn enthousiasme nog meer willen voelen in het verhaal. Het werd mij nu pas in de laatste zin duidelijk.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn geschreven, al zou ik furieus worden van zo'n directeur en alle overige calorieen zouden ter plekke in mijn schoenen zakken. haha. Ik begrijp dat de directeur enthousiast is, ergens zou ik zijn enthousiasme nog meer willen voelen in het verhaal. Het werd mij nu pas in de laatste zin duidelijk.
Dank Indrany voor je fijne commentaar. Je geeft me inspiratie, dank daarvoor :thumbsup: Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal, Marie. Alles is al gezegd, dus ik hou het hier bij. Graag gelezen. Fijn weekend.
Dank Fief, leuk dat je kwam lezen, jij ook prettig weekend.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Over langs elkaar heen praten gesproken. Dat doen ze goed. En dat met die eerste zin waarin Hubert zegt dat ze 'eens van gedachten moeten wisselen' is gewoon klasse. Volgens mij kunnen ze elkaar wel aan. Hubert heeft een onverwoestbaar bord voor zijn kop en Esther stelt een lekker staaltje 'dacht-het-niet' ten toon.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En zo gaan helaas heel veel directie-gesprekken... Goed verhaal en ook goed te volgen. Twee mensen die de werkdruk niet aankunnen. Probeer wel om de informatie wat te doseren. Hier heb je ze erg veel mee willen geven en dat is voor zo'n kort stukje net een beetje 'te'. Voor de rest een heel goed verhaal!

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Over langs elkaar heen praten gesproken. Dat doen ze goed. En dat met die eerste zin waarin Hubert zegt dat ze 'eens van gedachten moeten wisselen' is gewoon klasse. Volgens mij kunnen ze elkaar wel . Hubert heeft een onverwoestbaar bord voor zijn kop en Esther stelt een lekker staaltje 'dacht-het-niet' ten toon.
Tilma, dank voor je samenvatting, mijn opzet is gelukt :nod: Fijne avond.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
En zo gaan helaas heel veel directie-gesprekken... Goed verhaal en ook goed te volgen. Twee mensen die de werkdruk niet aankunnen. Probeer wel om de informatie wat te doseren. Hier heb je ze erg veel mee willen geven en dat is voor zo'n kort stukje net een beetje 'te'. Voor de rest een heel goed verhaal!
Dank je Annette voor je prettige commentaar. En die teveel aan info, ik ga dat proberen toe te passen, leerzaam weer :thumbsup: Fijne avond.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw.Marie, … wat een nare man zet je daar neer. Verschrikkelijk, wat een idee om de klas bij het lijn-idee te betrekken. Op deze manier twee vliegen in een klap vangen. Brr. Leuk geschreven.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw.Marie, … wat een nare man zet je daar neer. Verschrikkelijk, wat een idee om de klas bij het lijn-idee te betrekken. Op deze manier twee vliegen in een klap vangen. Brr. Leuk geschreven.
Riny, fijn dat je kwam lezen. De teneur van het verhaaltje is niet prettig, maar fijn dat je het leuk geschreven vond :thumbsup: Fijne avond