Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 262 - Twee peuters en een otter

Opdracht # 262 – Twee peuters en een otter Voor de tweede keer dat jaar was hij aanwezig op zijn eigen begrafenis. Snetverderrie, wat is dat? Remco schuift zijn pet een beetje over zijn hoofd. Wat een vreemde opdracht. Op mijn eigen begrafenis? Dan zou ik in mijn kist moeten liggen en dan voor de tweede keer? Ik ben niet gek en trekt de klep van zijn pet goed naar achteren. Een begrafenisstoet komt schommelend aanlopen. Hij kijkt nog eens naar het graf van zijn opa en dan naar beneden. Zijn voeten zijn gestoken in stevige gympen. Verrek, ik kan toch nog lopen? Hij grijnst en gaat ervandoor richting de Overijsselse Vecht. Aan de waterkant komt hij tot rust; bekijkt een van de reclamefolders, die hij moet rondbrengen. Bij het speelgoed wordt een gele auto aangeprezen en ook kleurpotloden. Niet gek, want het loopt naar de herfstvakantie en dan gaan de raderen draaien voor het Sinterklaasfeest. Het water rumoert. Een otter komt boven met een forse vis in zijn bek; het dier schuift naar hem toe en legt de vis voor hem neer en glijdt op zijn buik weer het water in. Asjemenou, al het goede wordt u toegeworpen; straks een visje bakken en hij pakt de vis in een van zijn reclamefolders. Wat een rust hier, even languit en mijn ogen dichtdoen …; dan hoort hij een auto naderen. Kijkt op en ziet een gele auto op de parkeerplaats van de dijk stoppen. Twee peuters worden naar buiten getild Zij hebben beide drie potloden in hun handjes. Opgetogen komen ze naar hem toe en laten hem de potloden zien. Nu nog een kleurboek; hij kijkt tussen de folders en ziet enkele blanco vellen; legt zijn tas plat en het kleurfeest kan beginnen. Dat dacht je - de stem van een politieagent bast uit het riet: ‘Zo zo, meneer de reclamefolderrrondbrenger, wat doet u hier met twee kleine kinderen?’ De moeder van de kinderen komt aangerend, om alles uit de doeken te doen. Helaas, net te laat. Remco, zich van geen kwaad bewust, schrikt zich een ongeluk en sterft duizend doden.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle ingrediënten zijn lekker creatief in het verhaal verwerkt ☺. 'Ik ben niet gek en trekt de klep van zijn pet goed naar achteren': Die zin lijkt niet goed te lopen. Misschien eens zien of 'en' af en toe vervangen kan worden door een punt? Leuk verhaal

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Alle ingrediënten zijn lekker creatief in het verhaal verwerkt ☺. 'Ik ben niet gek en trekt de klep van zijn pet goed naar achteren': Die zin lijkt niet goed te lopen. Misschien eens zien of 'en' af en toe vervangen kan worden door een punt? Leuk verhaal
Hallo Annetteke, … dank voor je reageren.. Volgens mij staat deze - en- goed. Zijn conclusie was: ik ben niet gek en trekt de klep van zijn pet goed naar achteren (einde conclusie) zou hij bvb nog zijn veters aantrekken om weg te rennen: dan kan er een komma op de plaats van de eerste - en - komen. Zo is mijn gedachtegang. Trouwens ik zag het hem doen. Het was leuk om deze opdracht te maken.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Tilma, … wat een heerlijk compliment van jou. Een opsteker. Dankjewel :nod: :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, die laatste zin vind ik fantastisch. Remco houdt het niet bij twee keer sterven :) In je tekst mis ik af en toe wat leestekens, vooral bij de gedachtes van Remco. Bijvoorbeeld : "Asjemenou, al het goede wordt u toegeworpen; straks een visje bakken en hij pakt de vis in een van zijn reclamefolders." Ik zou hiervan maken: 'Asjemenou, al het goede wordt u toegeworpen; straks een visje bakken.' Remco pakt de vis.... Een verhaal vol fantasie, heerlijk!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal, … een fijne reactie van je, dankjewel. Precies, die duizend doden kwamen spontaan uit mijn vingers gerold. Wat de leestekens voor Remco betreft: die zou ik in de tekst cursief geschreven hebben, maar ik weet, dat bij het insturen dit weer spontaan verandert. Ik weet ook dat je moet klikken op een van de toegestane HTML-codes, helaas weet ik niet meer welke. Ja, ik heb zeker mijn fantasie laten gaan en alle mogelijkheden er in gestopt. Het was ook leuk om te schrijven. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, wat een geweldige fantasie. En in de eerste alinea verwoord je wat we allemaal wel even dachten bij deze opdracht. Leuk dat je het in het verhaal opneemt. Die laatste zin is top.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha goed bezig geweest Riny. Je hebt er ook een goed verhaal van weten te maken. Deze zin: Ik ben niet gek en trekt de klep van zijn pet goed naar achteren. Is inderdaad niet juist. Het gedeelte 'Ik ben niet gek' hoort bij de conclusie die de hp inwendig trekt. Het tweede gedeelde is weer vanuit de derde persoon. Dit zou de meest correctie versie zijn. Voor de tweede keer dat jaar was hij aanwezig op zijn eigen begrafenis. Snetverderrie, wat is dat? Remco schuift zijn pet een beetje over zijn hoofd. Wat een vreemde opdracht. Op mijn eigen begrafenis? Dan zou ik in mijn kist moeten liggen en dan voor de tweede keer? Ik ben niet gek. Hij trekt de klep van zijn pet goed naar achteren Voor de rest erg goed gedaan!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Annette, … wat ben ik blij met jouw reactie. Hij bracht me terug naar de schoolbanken. Door een opstel heen, stond eens dwars in rode letters geschreven: stijl Tante Betje! Ik wilde dan twee dingen in één vertellen. Met die bewuste zin doe ik dat ook. Grappig. Dank voor deze leerzame en fijne feedback.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Annetteke, … heb je de reactie van Annette gelezen? Jij had het bij het juiste eind. Die zin liep ook niet goed. :nod: