Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#261 Buigen of barsten

'Heb je de bestelling bij meneer Soko al bezorgd?' vraagt Jack. 'Nee, nog niet...' 'Waarom niet? Je weet dat hij zijn coke om drie uur wil hebben.' Rene haalt zijn schouders op, hij probeert het gewiebel van zijn rechtervoet in bedwang te houden. 'Verdomme, wat bezielt jou de laatste tijd?' Hij steekt een sigaret op en inhaleert diep de sigarettenrook. 'Die Soko is een rare gast, er gebeuren vreemde dingen sinds hij klant is.' 'Wat kan mij het schelen dat het een vreemde kwast is, hij is een klant net als de rest.' René negeert Jacks doordringende blik. 'Waarom betaalt hij maar de helft?' vraagt hij geïrriteerd. 'De prijs bepaal ik, snotneus, waar bemoei jij je mee?' 'Ik zag een voodoo pop bij hem thuis op tafel liggen...' 'Schei toch uit, geloof jij in die onzin?' René neemt een flinke hijs van zijn sigaret en drukt hem uit in de asbak. 'Ik voel me vervloekt als ik bij hem in de buurt ben...' 'Jouw gevoel kan mij geen ene reet schelen, jij bezorgt hem die bestelling vandaag nog! Stop alsjeblieft met dealen, René. Plots dacht hij aan Carla's woorden. 'Maar Jack...,' zegt hij twijfelend. 'Heb je iets besproken met Carla?' Verdomme, hoe weet hij dat? Zijn rechtervoet beweegt onrustig, hij strekt even zijn benen, maar het haalt zijn nervositeit niet weg. 'Carla weet van niks.' Jack buigt naar voren en zegt: 'Ik geloof er geen barst van, waarom vertel je mij niet de waarheid?' René ruikt zijn zoetige aftershave. Hij walgt van die geur, hij schuift iets weg op zijn stoel. 'C... Carla weet niks van de cokehandel af, ze weet alleen dat ik wiet verkoop.' 'Je bent de beste loopjongen die ik ooit heb gehad. Ik geef je nog een kans, verpruts het niet.' 'Ik zal je niet teleurstellen...' 'Ik houd je de komende tijd in de gaten, als ik merk dat je iets van plan bent, dan zal je het bezuren. Ik moet zo weg, zorg dat je morgen om twaalf uur bij lunchroom De Klok bent, dan bespreken we nog een aantal dingen. Je gaat nu die bestelling regelen.' 'Je weet dat ik morgen rond die tijd Carla moet ophalen...' 'Zorg dat je op tijd bent.' 'Kun je nou niet eens...' 'Tot morgen René!'

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai meneer Soko. De spanning zit er bij mij al in, door je voorgaande verhalen :thumbsup: Paar kleine dingetjes, die me opvallen: - aan meneer Soko: is het niet: bij meneer Soko - zegt hij wijfelend. Het is dacht ik: weifelend of twijfelend - Jacks aanblik verstart, mss J blik verstart. Overigens ik denk dat je dit laatste weg kan laten, je schrijft het al zo. - stamelt hij. Als je hem een beetje laat eh laat zeggen, hoef je het niet te schrijven, eigenlijk begrijp ik het al zonder de 'eh'. - hij schuift iets naar achteren: iets weg, wordt het sterker van. - lijkt hij haast kalm te zeggen. Geldt hier ook voor, ik voel dat al aan. Jouw tekst heeft bovenvermelde extra's niet nodig, je schrijft echt al zo goed :thumbsup: Ik lees graag hoe de bestelling afgeven verloopt bij meneer Soto :D Fijne dag.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai meneer Soko. De spanning zit er bij mij al in, door je voorgaande verhalen :thumbsup: Paar kleine dingetjes, die me opvallen: - aan meneer Soko: is het niet: bij meneer Soko - zegt hij wijfelend. Het is dacht ik: weifelend of twijfelend - Jacks aanblik verstart, mss J blik verstart. Overigens ik denk dat je dit laatste weg kan laten, je schrijft het al zo. - stamelt hij. Als je hem een beetje laat eh laat zeggen, hoef je het niet te schrijven, eigenlijk begrijp ik het al zonder de 'eh'. - hij schuift iets naar achteren: iets weg, wordt het sterker van. - lijkt hij haast kalm te zeggen. Geldt hier ook voor, ik voel dat al aan. Jouw tekst heeft bovenvermelde extra's niet nodig, je schrijft echt al zo goed :thumbsup: Ik lees graag hoe de bestelling afgeven verloopt bij meneer Soto :D Fijne dag.
Hoi Mw.Marie, Ik denk dat het inderdaad 'bij meneer Soko' moet zijn. 'Wijfelend' heb ik te snel opgeschreven. Dat moet weifelend zijn. 'Jacks aanblik verstart, misschien J blik verstart.' Bedoel je met 'J blik' zijn blik? Dat is een beetje onduidelijk. De andere zinnen ga ik verwijderen, soms heb ik de neiging nog om ze te bevestigen. Ik denk niet dat meneer Soko zijn bestelling nog krijgt... Dank je voor je positieve feedback :thumbsup:

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou ook "twijfelend" schrijven en "blik" ipv aanblik. Ik vind het echter een mooi verhaal. Zou zo maar een episode uit een thriller kunnen zijn.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai meneer Soko. De spanning zit er bij mij al in, door je voorgaande verhalen :thumbsup: Paar kleine dingetjes, die me opvallen: - aan meneer Soko: is het niet: bij meneer Soko - zegt hij wijfelend. Het is dacht ik: weifelend of twijfelend - Jacks aanblik verstart, mss J blik verstart. Overigens ik denk dat je dit laatste weg kan laten, je schrijft het al zo. - stamelt hij. Als je hem een beetje laat eh laat zeggen, hoef je het niet te schrijven, eigenlijk begrijp ik het al zonder de 'eh'. - hij schuift iets naar achteren: iets weg, wordt het sterker van. - lijkt hij haast kalm te zeggen. Geldt hier ook voor, ik voel dat al aan. Jouw tekst heeft bovenvermelde extra's niet nodig, je schrijft echt al zo goed :thumbsup: Ik lees graag hoe de bestelling afgeven verloopt bij meneer Soto :D Fijne dag.
Hoi Mw.Marie, Ik denk dat het inderdaad 'bij meneer Soko' moet zijn. 'Wijfelend' heb ik te snel opgeschreven. Dat moet weifelend zijn. 'Jacks aanblik verstart, misschien J blik verstart.' Bedoel je met 'J blik' zijn blik? Dat is een beetje onduidelijk. De andere zinnen ga ik verwijderen, soms heb ik de neiging nog om ze te bevestigen. Ik denk niet dat meneer Soko zijn bestelling nog krijgt... Dank je voor je positieve feedback :thumbsup:
Hoi Anke. Ik bedoel blik ipv aanblik, verder jouw woorden zo houden. Je tekst is echt een stuk beter nu, fijn dat ik je behulpzaam kon zijn :thumbsup: Succes en fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nog een puzzelstukje in het grote Soko - Jack - Carla - René verhaal. Ooit komt daar een langer verhaal van!
Ooit is die puzzel klaar Bruno :)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou ook "twijfelend" schrijven en "blik" ipv aanblik. Ik vind het echter een mooi verhaal. Zou zo maar een episode uit een thriller kunnen zijn.
Ik ga er 'twijfelend' van maken Fief. Als ik 'blik' ipv 'aanblik' zou kiezen, dan staat er 2 keer blik. Die zin zou ik iets moeten asnpassen. Dank je voor je compliment!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mis de lunchafspraak? Het valt me ook op dat het perspectief een beetje van René naar Jack wiebelt in dit stukje: 'Maar Jack...,' zegt hij twijfelend. Zijn blik verstart, hij doorgrondt Renés blik. Dat 'hij' en 'zijn' bijt elkaar een beetje. Dat verdient wat herschrijverij.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik mis de lunchafspraak? Het valt me ook op dat het perspectief een beetje van René naar Jack wiebelt in dit stukje: 'Maar Jack...,' zegt hij twijfelend. Zijn blik verstart, hij doorgrondt Renés blik. Dat 'hij' en 'zijn' bijt elkaar een beetje. Dt verdient wat herschrijverij.
Hoi Tilma, De lunchafspraak is er niet meer van gekomen... Goed dat je het aangeeft, ik heb de opdracht niet goed gelezen. Ik ga het nog eens overdenken. Dank je voor je reactie!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anke, … dit is echt buigen of barsten. Je hebt je aardig verdiept in die sfeer en nog kunnen weergeven, ook. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anke, … dit is echt buigen of barsten. Je hebt je aardig verdiept in die sfeer en nog kunnen weergeven, ook. :nod: :thumbsup:
Hoi Riny, René heeft het niet makkelijk, hij zal ooit een ingrijpende keuze moeten maken. Het gekke is dat ik mij er niet in heb verdiept, het rolt gewoon op papier. Ik denk wel dat dat een goed teken is. Dank je voor je feedback en voor het lezen van mijn verhaaltje ;)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke, dat wordt geen gezellig onderonsje in de lunchroom. De grimmige sfeer heb je heel mooi neergezet. En de naam Soko is echt een vondst. Daar zit gewoon een hele griezel in! Bij dit stukje was ik even in verwarring: 'Verdomme, wat bezielt jou de laatste tijd?' "Stop alsjeblieft met dealen René... We moeten hier zo snel mogelijk weg voordat het te laat is..." Carla's woorden gonzen in zijn hoofd. De overgang van de daadwerkelijke dialoog en de gedachte aan Carla's woorden zag ik niet aankomen. Maar misschien dat dat aan mij ligt.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke, dat wordt geen gezellig onderonsje in de lunchroom. De grimmige sfeer heb je heel mooi neergezet. En de naam Soko is echt een vondst. Daar zit gewoon een hele griezel in! Bij dit stukje was ik even in verwarring: 'Verdomme, wat bezielt jou de laatste tijd?' "Stop alsjeblieft met dealen René... We moeten hier zo snel mogelijk weg voordat het te laat is..." Carla's woorden gonzen in zijn hoofd. De overgang van de daadwerkelijke dialoog en de gedachte aan Carla's woorden zag ik niet aankomen. Maar misschien dat dat aan mij ligt.
Hoi Chantal, Dank je voor je positieve feedback. Als ik over meneer Soko schrijf, gaan mijn armharen ook overeind staan... Ik denk dat hij in de toekomst nog voor veel opschudding gaat zorgen :ninja: Misschien heb je wel gelijk dat de overgang naar Chantals gedachten iets te abrupt is. Ik houd het even in gedachten! Dank voor het lezen van mijn verhaaltje ;)

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dialoog met suspense Anke, mooi! Je bouwt de spanning goed op en geeft niet teveel informatie over wat er komen gaat, ook al nodigt dit verhaal daartoe uit. Zelfs zonder de achtergrond (ik begrijp dat je al eerder over deze personages schreef?) is je dialoog uitnodigend en goed leesbaar. Mooi ook dat je personages tussendoor een sigaret opsteken, met hun voeten wiebelen, elkaar doordringend aankijken. Het is hiermee een dialoog met beeld en geluid;-) Een suggestie; ook ik struikelde over de wisseling tussen dialoog en de gedachtegang van René, zoals Chantal hierboven. Ik moest het herlezen en dat is jammer want het haalt de vaart uit je dialoog. Voor mij begon de onduidelijkheid bij de volgende zin: 'Verdomme, wat bezielt jou de laatste tijd?' Gevolgd door de gedachtegang van René. Misschien kun je hier nog eens kritisch naar kijken. "

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een dialoog met suspense Anke, mooi! Je bouwt de spanning goed op en geeft niet teveel informatie over wat er komen gaat, ook al nodigt dit verhaal daartoe uit. Zelfs zonder de achtergrond (ik begrijp dat je al eerder over deze personages schreef?) is je dialoog uitnodigend en goed leesbaar. Mooi ook dat je personages tussendoor een sigaret opsteken, met hun voeten wiebelen, elkaar doordringend aankijken. Het is hiermee een dialoog met beeld en geluid;-) Een suggestie; ook ik struikelde over de wisseling tussen dialoog en de gedachtegang van René, zoals Chantal hierboven. Ik moest het herlezen en dat is jammer want het haalt de vaart uit je dialoog. Voor mij begon de onduidelijkheid bij de volgende zin: 'Verdomme, wat bezielt jou de laatste tijd?' Gevolgd door de gedachtegang van René. Misschien kun je hier nog eens kritisch naar kijken. "
Hoi Lizette, Dank je voor je snelle en fijne reactie! Ik heb inderdaad eerder geschreven over "Jack, René, Carla" en "meneer Soko". Ik had apart verhalen over hen geschreven, nu heb ik ze samengevoegd in één verhaal. Ik vroeg mij af of met de benen wiebelen en de sigaret opsteken er goed tussen zou passen. Maar je geeft al aan dat het iets extra's toevoegt :) Ik zal nog eens kijken naar de dialoog en gedachtengang van René. Ik had de zinnen eerder aangepast, maar misschien moet ik meer mee doen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anke, Leuk stukje! Misschien kan je de gedachten van René in cursief zetten? Dit is een tip die ik gekregen heb enkele dagen geleden :) Er werd ook bij vermeld dat gedachten nooit tussen aanhalingstekens zouden mogen staan. Stop alsjeblieft met dealen, René.... Plots dacht René aan Carla's woorden. Misschien een idee? Groetjes,

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anke, Leuk stukje! Misschien kan je de gedachten van René in cursief zetten? Dit is een tip die ik gekregen heb enkele dagen geleden :) Er werd ook bij vermeld dat gedachten nooit tussen aanhalingstekens zouden mogen staan. Stop alsjeblieft met dealen, René.... Plots dacht René aan Carla's woorden. Misschien een idee? Groetjes,
Hoi Veer.Mj.vdv, Het is een goed idee om de gedachten van René in cursief te zetten, ik zou het eigenlijk moeten weten dat het niet tussen haakjes mag staan. Dank je voor je feedback :thumbsup: