Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#257 A tale as old as time - Beauty and the beast

Vervloekt heb ik het. Dit lichaam, deze klauwen, dit monster waarin ik gevangen zit. Ik heb geschreeuwd, gedreigd en gevochten om eruit te komen. Ik kolkte, maar vond geen uitgang. Ik verdronk in mijn eigen wrok terwijl ik de woorden spuwde: 'Kijk wat dit monster van mij gemaakt heeft!' Maar in werkelijkheid was ik het die het monster creëerde. Niemand duldde ik in mijn nabijheid, want hun ogen spiegelden slechts de weerzinwekkende waarheid. Totdat zij kwam. Onverschrokken, nog voor geen honderd monsters bang. Ze kroop naar het binnenste van het beest, vond mijn hart, hoorde het tieren, huilen als een wolf, maar nog steeds keerde ze zich niet van me af. Ze bleef en blies de wolken uit de hemel. En voor het eerst sinds jaren zag ik mezelf in een ander licht. Kan het zijn? Kan het zijn dat zij de man ziet die ik wil zijn als ik bij haar ben? Kan het zijn; een meisje zoals zij, met een beest zoals ik? Ze glimlacht en de wereld is het paradijs op aarde. Ze praat en ik word dronken van haar woorden en het monster valt uiteen in duizend stukken. Nooit meer wil ik mezelf anders zien dan door haar ogen. Nog even en het orkest zal spelen en ik zal haar in mijn armen nemen. We zullen de enige mensen op aarde zijn en haar ogen de maan en de sterren. En de melodie, ook al heb ik hem al ontelbare keren gehoord, zal mij dit keer tot tranen roeren. Want ik zal de hoop erin horen, dezelfde hoop die in mijn borstkas echoot iedere keer als zij mijn naam roept. De hoop dat er ook voor een beest als ik een plek is in het oudste verhaal sinds mensenheugenis. Een plek in het sprookje dat liefde heet.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik sluit me aan bij Bruno. Mooi gedaan. (In de titel nog even een 'u' toevoegen bij beaty. :-) )

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Chantal, heel graag gelezen en wat een prachtig verhaal van liefde, dat moet voor iedereen ooit eens waarheid worden. Alleen jij beschrijft dit zo puur, daar heb ik van genoten :thumbsup: Fijne dag.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Chantal, … wat prachtig. Ik kende de titel wel, maar wat het nu precies was? Je hebt het me verteld en ik ben onder de indruk niet alleen van de film, maar zeer zeker ook van jou; op de manier waarop je dit verteld hebt. Dankjewel!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank allemaal voor jullie fijne reacties! Ik ben er erg blij mee. De scene in de balzaal, samen met het lied, brengt me iedere keer weer tot tranen. Ook al ben ik nog zo volwassen; dan leef ik even in een sprookje (niet verder vertellen hoor ;))

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb laatste de live-action remake nog gezien en ik vond hem erg goed. Ik weet niet of dat kwam door de film of doordat Emma Watson erin speelde. Zoals al is gezegd, heb je goed de essentie van het verhaal weten te vertellen in heel weinig woorden. :thumbsup: Doordat je zo'n groot verhaal in zo weinig woorden probeert te vatten, komt het hier en daar wat vlug over, maar dat is begrijpelijk, dat komt door het woordenlimiet van deze opdrachten. [quote: edwinchantalenquinten]Maar in werkelijkheid was ik het die het monster creëerde.[/quote] Van deze zin krijg ik een beetje de kriebels. De verkeerde soort kriebels. Het is een belangrijk deel van het verhaal dat hij zelf degene is die het monster heeft gemaakt, maar als je meer woorden had gehad had je dat kunnen laten zien in plaats van het te vertellen. Dan had je deze zin helemaal moeten schrappen. Vertel ze niet dat hij degene was die het monster creëerde, laat de lezer daar zelf achter komen. Graag gelezen!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mike, dank voor je commentaar. Die verkeerde kriebels waren wel even slikken (dat wil je natuurlijk nooit bewerkstelligen met je verhaal), maar ik begrijp wat je bedoelt. Toch wilde ik met die zin alleen aangeven dat het beest door dit verworven inzicht milder naar zichzelf kon kijken. En daardoor de liefde een kans kon geven. De remake heb ik in de bios gezien. Tranen met tuiten. En Emma Watson was inderdaad fantastisch :)