Lid sinds

4 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#255 Een rustige avond

Ik kijk uit over het water.

Ik loop naar buiten over dezelfde straat die ik net vanuit het raam zag. Het is benauwder dan ik dacht. De straatmuzikant waarvan ik had verwacht dat die er zat zit er. De gitaarklanken komen langzaam dichterbij en terwijl ik achter hem langsloop met mijn handen in mijn zakken, vang ik de zomerse accoorden op. Even verder luiden de kerkklokken het laatste uur van de avond in en vertrekt de tram naast me zonder de enige man met haast.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Constantos op het forum. Mooi beschreven, ik ging makkelijk met je mee. Een paar kleinigheidjes:: De straatmuzikant waarvan ik had verwacht dat die er zat zit er. Achter zat een komma voor het leesgemak. De auto's die voor het hotel langsrijden hebben nu allemaal hun lichten aan en maken mij bewust van mijn reflectie in het raam. Als het hotel aan de andere kant van het water staat, bijv. ik vul nu in: een kanaal of iets dergelijks, kunnen de lampen van de autos die langsrijden, eveneens aan de overzijde, hun lampen zo weerspiegelen in de kamer waar hp verblijft dat hp zijn eigen spiegelbeeld zit? Overigens een prachtige zin, maar ik denk dat die autos dan net iets dichterbij moeten rijden vanuit de hp gezien. Veel schrijfplezier en ik kom een volgende keer graag weer lezen. Fijne avond.