# 255 De laatste wandeling
‘Rambo, ga maar, ik ga even zitten.’ Ik gooi vanaf het bankje het zakje mèt in de depotdog, mis. Zometeen met een lampje even kijken en het er alsnog ingooien.
Rambo loopt traag over het gras. De sprietjes glinsteren in het licht van de straatlantaarn. De bomen eromheen zijn als grote reuzen, wiegen zachtjes heen en weer door de wind. Hier en daar dwarrelt al een blad naar beneden, heel donker zijn ze. Kleuren kan ik niet onderscheiden, alles om me heen is donker of nog donkerder. De onderste bladeren van de bomen flonkeren af en toe naar mij toe.
Twee wat onvaste witgele lampjes komen op mij af. Een vrouwenstem schalt door de straat: ‘Ik zei het je toch. De eerste weg moesten we nemen. Maar jij wist het weer, hé. Nu ben ik drijfnat.’
Een mannenstem antwoordt: ‘Iedereen vergist zich weleens. Niet zo’n probleem van maken, we zijn bijna thuis.’
Ze zijn me voorbij, de twee rode lampjes worden steeds kleiner. De straat glimt alsof er nog nooit iemand overheen gereden is.
Een brede lichtbundel beschijnt de omgeving van de grond tot okselhoogte. Niets ontsnapt aan het fel witblauwachtige licht. Ik steek mijn hand op, Rambo reageert niet, dan gaan de lampen vrijwel geruisloos voorbij en nemen de sierlijke lijnvormige rode achterlichten afscheid van ons.
Rambo steekt zijn neus onder mijn rechterarm.
‘Ja, je hebt gelijk, we gaan naar huis.’
Ik licht bij en zoek ons zakje, het zwart valt op tussen al het donker rondom de bak. Ik mik hem erin. Veel dof ogende hondendrollen liggen tussen het twinkelende gras.
Door de titel was ik even
Hondenpoep, werd er al eens
Hoi Marie, Mooie beschrijving
Hoi Marie, door je
Hallo mw.Marie, … wil je ons
Mooi beschreven details. Ik
Hoi Mw.Marie, Mooi en
Krieltje schreef: Door de
Tilma schreef: Hondenpoep,
Jurrit schreef: Hoi
edwinchantalenquinten
Riny schreef: Hallo