Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

In de vroege ochtend op Stansted

Het is twee uur in de ochtend en ik zit op de grond van de vertrekhal van Stansted Airport. Ik ben op weg naar Nederland om mijn dochter te verrassen. Ik zou aanvankelijk niet bij haar verjaardag aanwezig kunnen zijn, maar het is me gelukt om een paar diensten te ruilen. Om het maximale uit dit weekend te halen, wilde ik perse de ochtendvlucht halen. Ik moest daarvoor echter wel met de laatste bus vanuit Basingstoke naar het vliegveld. Het voordeel is dat ik voor de deur uit kon stappen en niet ’s nachts over duistere trein- en metrostations hoefde te lopen. Maar nu zit ik dus op de grond in de vertrekhal, te wachten tot de controlepoorten opengaan. Ik ben niet de enige. Her en der zie ik medereizigers die een comfortabel plekje hebben gezocht. Nou ja, comfortabel: de meeste van ons moeten het helaas doen met een plekje op de grond. De weinige stoelen en banken waren al snel bezet. Koffers liggen op de grond en dienen als rugsteun of als kussen. Degenen die er op berekend waren, hebben een slaapzak uitgerold en liggen te slapen. Ik moet het doen met mijn jas. Gelukkig is die warm, maar echt lekker zit ik niet en van slapen komt niet veel. Ik heb mijn laptop meegenomen en gebruik de tijd om een blog te schrijven. Een enkele keer komt er iemand van de beveiliging langsgelopen, maar verder is het rustig. Van de normale drukte overdag is niet veel te merken. Iedereen praat ook op gedempte toon. Tegen een uur of vijf worden we door de beveiliging gesommeerd om onze spullen bij elkaar te pakken en ons naar de controle te begeven. Buiten begint het langzaam licht te worden en het dagelijks gebeuren van het vliegveld begint op gang te komen.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Fief, het duurt soms even hoor voordat mensen je verhaal lezen. Ik kom weleens op Stansed en dacht: hoe kan dat nou 's nachts is het toch gesloten? Bij je andere tekst al veel waardevolle tips gehad. Deze keer ging het om een observationele invulling mi. en dat lees ik hier, dus :thumbsup: Veel schrijfplezier en een fijn weekend alvast.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, fijn dat het toch nog gelezen is. De opdracht was een soort van observatie te beschrijven en dat heb ik proberen te doen. Jet interpreteren van een opdracht wordt door iedereen op een verschillende manier gedaan en dat is leuk om te lezen. En leerzaam. Ik neem alle tips ter harte. Fijn weekend.

Lid sinds

17 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe Fief, deze observatie is goed gelukt. Misschien zijn andere lezers in de war omdat je het nummer van de opdracht niet in het balkje hebt gezet? Je kunt wanneer je een langer verhaal schrijft een stuk zoals dit erin verwerken. De omgeving is dan net een personage. Je kunt nog spelen met de camera, bijvoorbeeld een trage cirkelbeweging maken. Het is ook een goede oefening om te lezen hoe je favoriete schrijver dat doet nadat je het zelf gedaan hebt.

Lid sinds

4 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe Fief, deze observatie is goed gelukt. Misschien zijn andere lezers in de war omdat je het nummer van de opdracht niet in het balkje hebt gezet? Je kunt wanneer je een langer verhaal schrijft een stuk zoals dit erin verwerken. De omgeving is dan net een personage. Je kunt nog spelen met de camera, bijvoorbeeld een trage cirkelbeweging maken. Het is ook een goede oefening om te lezen hoe je favoriete schrijver dat doet nadat je het zelf gedaan hebt.
Dank je wel Odile. Ik heb nu het nummer bij de titel gezet. De tekst is een stukje uit een reisdagboek dat ik geschreven heb. Deze feedback kan ik er nog in meenemen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Fief, Met veel plezier en belangstelling je inzending gelezen. Fijn dat je je dochter zo hebt kunnen verrassen. Dit soort toestanden dat je hier beschrijft is helemaal uit mijn comfortzone. Daarom des te interessanter om te lezen hoe andere mensen andere ervaringen opdoen. :o