#255 Douchen
Als ze thuis komt na het sporten, loopt ze gelijk door naar boven om te douchen. De hond steekt zijn kop om de badkamerdeur. “Kom je ook?”nodigt ze hem uit, maar hij trekt zich schielijk terug. Zijn afkeer van de douche wint het van zijn affectie voor haar. Ze grijnst, ze had niet anders verwacht.
Ze laat het warme water over haar hoofd en schouders stromen en pakt dan de shampoo. Oei, iets teveel genomen, ze voelt een te dikke romige schuimlaag .
De badkamerspiegel is inmiddels beslagen, maar ze stelt zich voor dat haar hoofd er nu uitziet als dat van een adellijke Franse dame uit de pruikentijd. Wat een gedoe moet dat geweest zijn voor die vrouwen . Een pruik, een korset en talloze rokken... vreselijk.
Haar handen strijken over haar naakte buik en dijen en ze krijgt een heerlijk gevoel van vrijheid.
Misschien moet ik nudist worden, denkt ze, maar ze weet best dat dat niets voor haar is.
Ze wil immers niet eens douchen in de sportschool, maar veilig thuis.
Ze spoelt de shampoo uit haar haar en pakt de douchespons. Vandaag mag de extra lekkere douchegel, besluit ze. De geur neemt haar mee terug naar Rome, ze snuift vakantieherinneringen op. Ze ziet zichzelf weer lopen over het Forum, zitten op een terras met een Aperol Spritz.
De hond blaft en ze opent haar ogen. De aanbevolen 7 minuten douchen zijn vast allang voorbij.
Resoluut draait ze de kraan dicht en grijpt naar de handdoek. Die hele grote zachte handdoek, haar persoonlijke luxe.
Ze wikkelt zich erin, neemt niet de moeite om de doucheruimte af te zemen, maar gaat op haar bed zitten. Dan pakt ze haar telefoon en zoekt de foto's van Rome op. De hond nestelt zich naast haar.
Ha! Rome. Die pruiken pakken
Bedankt voor je reactie
Hallo Krieltje, ik begrijp
Coach Marijcke Cauwe
Hoi Krieltje, De
Krieltje, leuk verhaal en met
Hoi Krieltje, Wat een leuk
Leuk reacties, allemaal erg
Hoi Krieltje, heel sfeervol
Hallo Krieltje, … wat een
Hoi Krieltje, Dit is het
Dank je wel Odile, dat ga ik