Lid sinds

4 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

weekopdracht #253

Reizen in het hier en nu Als ik één van mijn ogen opendoe, staat de wekker op drie uur drieëndertig. `Nee, niet weer`, jammert mijn geest, `laat me slapen`. Ik draai me om, kijk recht naar mijn privé snurkmachine. Allemachtig wat kan die man snurken. Ik draai me weer terug. Alle mooie dromen zijn nu compleet uit mijn hoofd verdwenen. Ik pak mijn mobiel en surf via de blauwe internetzee naar Youtube. Eckhart Tolle biedt zich aan. `Nou vooruit dan maar´. Met zijn ietwat eigenaardige stem prijst hij met droge Oost-Duitse humor het hier en nu aan. Het hier, zijnde mijn slaap annex werkkamer, ziet eruit als een slagveld. Brokken kleding slingeren op de grond, talloze half uitgelezen boeken wachten tot de volgende pagina wordt omgeslagen. Op mijn toilettafel staan alle laadjes open. Make up, drie soorten borstels en heel veel sieraden rücksichtslos verspreid. `Wat een goudmijn voor een potentiële dief`. Toevallig mompelt Eckhart iets over opruimen. Over het doen in het nu. Dat opruimen helpt om de geest helder te krijgen. ´Man, hou je waffel. Ik heb je opgezet om me te helpen in slaap te vallen. Niet om op reis te gaan down memory lane en steeds maar weer afscheid te moeten nemen van ieder brokstukje herinnering. Ik kijk liefdevol naar een grote kom met stenen. Meegesmokkeld uit vijf continenten. Ze zijn eigenlijk niet bijster mooi. Maar toch. ´Waarom heb ik ze eigenlijk meegenomen? Omdat ik niet kan loslaten’ galmt het in mijn hoofd. ‘Ballast', zegt Eckhart, ‘Leef in het hier en nu’. ‘Morgen gaat alles weg’. Ik sluit half mijn ogen. De stem klinkt steeds vager. Morgen om drie uur drieëndertig is alles anders, ik weet het zeker... Volgende week ga ik op reis naar Timboektoe . Martine Berkenbosch berkenboschm@hotmail.com

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Eckhart Tolle als slaapmedicijn. :-) Je neemt me mee door de slaap-/werkkamer. Paar tekstuele opmerkingen: Voor mijn gevoel slingert kleding 'over' de vloer, niet op. Misschien staan de laadjes echt op de toilettafel, als een ladeblok, maar ik zou eerder kiezen voor de laadjes van de toilettafel. (Dan moet de zin wel omgegooid worden.) Achter 'slaap' bij 'slaap annex werkkamer' mist een '-'. De zin die begint met 'Man hou je ...' wordt nergens met een aanhalingsteken afgesloten. Ik ben erg benieuwd naar je reis naar Timboektoe. Martine of Françoise. ;-) Met plezier gelezen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel herkenbaar dat wakker worden vroeg in de ochtend, terwijl je er pas later uit moet. Ik ben benieuwd of er binnenkort een timboektoesteentje aan je verzameling wordt toegevoegd. Graag gelezen :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt bijzonder reisverslag geschreven ;) De stenenverzameling zou ik niet zomaar weggooien. Ze geven een bepaalde energie af. Thuis in de woonkamer heb ik amethist, rozekwarts, bergkristal en hematiet op een schaal liggen. De stenen laden en ontladen elkaar, je hoeft ze alleen af en toe te reinigen. De stenen zorgen voor harmonie, een fijne sfeer in de kamer. Ze doen hun werk ook op de slaapkamer, mocht je er oren naar hebben. Graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De privé snurkmachine :D Ik ken iemand in mijn omgeving die ook zo regaeert: Man hou je waffel, daar moet ik ook altijd zo om lachen. Graag gelezen en al mooie tips gekregen. Veel schrijfplezier en fijne avond.