Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Dialoog (#252)

Dit is mijn dialoog met teweinig woorden. Meer kon ik dit moment niet bedenken! Dus, we moeten eerst naar Assen en daar de bus nemen? - Ja. Heb jij al een kaartje? - Nee, die moet ik nog kopen. Dan kunnen we beter wat eerder naar het station gaan. - Hoe laat moeten we dan weg? Half elf. - Dan moeten we opschieten. - Hoe laat is het nu? Tien uur. Wat moeten we nog doen? - Brood smeren, tanden poetsen, wandelschoenen aantrekken. Dan moeten we opschieten! Ruimen we de tafel op of laten we de spullen staan totdat we terugkomen? - Ik zet de kaas en de boter even in de koelkast; de rest kunnen we laten staan. Broodsmeren. Tanden poetsen. Wandelschoenen aantrekken. Zullen we gaan? - Nog even naar de wc. Hoe lang is het lopen naar het station? - Vijftien minuten. Hebben we alles, inclusief de routebeschrijving? - Ja. Ok, dan kunnen we gaan. Doe jij de deur op slot? Lopen naar het station. Aangekomen bij het station. - Mag ik een retourtje Assen met korting?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
1eduard, dialoog spreekt goed voor zich, dus voor mij kunnen de regels weg: Broodsmeren. Tanden poetsen. Wandelschoenen aantrekken. en: Lopen naar het station. Aangekomen bij het station. Ik bedoel de opmerking over de dialoog als compliment. Veel succes en fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De dialoog loopt aardig, alleen normaal gesproken is de opmaak van een dialoog anders: 'Dus, we moeten eerst naar Assen en daar de bus nemen?' 'Ja.' 'Heb jij al een kaartje?' 'Nee, die moet ik nog kopen.' 'Dan kunnen we beter wat eerder naar het station gaan.' 'Hoe laat moeten we dan weg?' 'Half elf.' 'Dan moeten we opschieten. Hoe laat is het nu?' 'Tien uur.' Verder: zit er een verhaal in? Ja, twee mensen gaan een treinkaartje kopen, maar dat is het. Er is geen conflict, geen ontwikkeling, geen gebeurtenissen die invloed hebben op het plot, in hoeverre er een plot is. Het is dus een aardig dialoog, maar niet per se een verhaal... Graag gelezen!

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1eduard, dialoog spreekt goed voor zich, dus voor mij kunnen de regels weg: Broodsmeren. Tanden poetsen. Wandelschoenen aantrekken. en: Lopen naar het station. Aangekomen bij het station. Ik bedoel de opmerking over de dialoog als compliment. Veel succes en fijne avond.
Hartelijk dank voor uw reactie!

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De dialoog loopt aardig, alleen normaal gesproken is de opmaak van een dialoog anders: 'Dus, we moeten eerst naar Assen en daar de bus nemen?' 'Ja.' 'Heb jij al een kaartje?' 'Nee, die moet ik nog kopen.' 'Dan kunnen we beter wat eerder naar het station gaan.' 'Hoe laat moeten we dan weg?' 'Half elf.' 'Dan moeten we opschieten. Hoe laat is het nu?' 'Tien uur.' Verder: zit er een verhaal in? Ja, twee mensen gaan een treinkaartje kopen, maar dat is het. Er is geen conflict, geen ontwikkeling, geen gebeurtenissen die invloed hebben op het plot, in hoeverre er een plot is. Het is dus een aardig dialoog, maar niet per se een verhaal... Graag gelezen!
Hartelijk dank voor je reactie! Verder: zit er een verhaal in? Ja, twee mensen gaan een treinkaartje kopen, maar dat is het. Er is geen conflict, geen ontwikkeling, geen gebeurtenissen die invloed hebben op het plot, in hoeverre er een plot is. Het is dus een aardig dialoog, maar niet per se een verhaal... P.s. Heeft elk verhaal een plot?