Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#252 Plukken

Plukken 'Hallo meisje, wat doe je daar?' 'Wie praat daar. Ik hoor u wel, maar ik zie  u niet.' 'O, niet schrikken hoor. Ik wil je niet bang maken. Maar de zon schijnt zo fel en ik moet me in de schaduw houden. Ben je bloemen aan het plukken?' 'Ik mag van mama niet met vreemden praten.' 'Je hebt een wijze moeder, meisje. Ik beloof je dat ik achter deze boom blijf staan. Is dat goed? Voor wie ben je bloemen aan het plukken?' 'Voor oma. Ze is ziek. Mama heeft me koeken meegegeven en een flesje wijn.' 'Wijn? Voor iemand die ziek is?' 'Ja, ik dacht precies hetzelfde. Gek toch, een flesje wijn? Oma heeft veel meer aan een vrolijk bosje bloemen.' 'Je hebt helemaal gelijk. Je grootmoeder is vast blij met een mooie bos bloemen. Zo'n fles kan je gebruiken om op de kop van een wild dier te slaan, denk je niet?' 'Ja, dat is waar. Op de kop van de wolf misschien wel. Mama zegt dat de wolf heel gevaarlijk is.' 'Zeker meisje, pas op voor de wolf. Hij is gevaarlijker dan de meeste mensen denken. Weet je, wat verder in het bos staan nog mooiere bloemen. Kijk maar eens voor je in de verte.' 'O ja, ik zie ze. Wat mooi, maar ik mag niet diep het bos in vanwege de wolf.' 'Ach je hebt de fles toch?' 'Daar heeft u wel gelijk in, maar dan kom ik wel later bij oma.' 'Je grootmoeder ligt vast te slapen. Ze is ziek zei je toch? Dan merkt ze het toch niet als je wat later bent. Bovendien, wie kan er boos worden na het zien van een grote bos bloemen?' 'Ik denk dat u wel gelijk heeft. Het zijn echt heel mooie bloemen en de wolf is vast niet in de buurt nu we zo aan het praten zijn. Daar schrikt hij vast van.' 'Ik denk dat als je hem ziet hij vooral hard aan het wegrennen is.' 'Denkt u dat echt?' 'Kijk straks bij het bloemen plukken maar goed om je heen. Je hebt je fles, maar ik weet zeker dat als je de wolf ziet, hij aan het rennen is. Weg van jou.' 'Ik denk dat u wel gelijk heeft. Ik ga die mooie bloemen maar eens plukken. Bedankt voor de tip.' 'Graag gedaan meisje. Misschien zien we elkaar binnenkort nog wel, op een plek waar de zon niet zo schijnt.' 'Ja wie weet. Tot ziens.' 'Tot ziens meisje. Tot strakjes.'

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Over de 300 woorden geschoten, maar gezien het bekende thema hoop ik dat het niet als een teveel aan woorden aanvoelt.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hadeke, In het begin dacht ik, wat een leuk en onschuldig verhaal. Maar onschuldig was het op het eind niet meer. Het leest heel vlot, je hebt het bekende sprookje goed vertaald. De spanning heb je bewaard tot het eind :thumbsup: Ik vond het verhaaltje tekort! Graag gelezen.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hadeke, prima dialoog tussen onschuld en zijne doortraptheid zelve. Die eerste zin vond ik direct al heel eng klinken. En ook deze: "Misschien zien we elkaar binnenkort nog wel, op een plek waar de zon niet zo schijnt." Brrr... Ik hoop dat Roodkapje er flink op los mept met die wijn.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Hadeke, … aanvankelijk dacht ik, dat kleine meisje wordt the leading lady, maar helaas! 'Tot strakjes.' Jaja, Ik hoop dat oma, ondanks dat ze ziek is, nog iets te vertellen heeft. Je bent toch niet de wolf. Maar gewoon een engerd.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dreigende toon vanaf regel 1. Ondanks dat het om Roodkapje gaat, wordt het geen moment flauw. Dat is een compliment waard. Er mist een vraagteken in je tweede regel, dat dan weer wel.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Hadeke, Een goede gedachte om een dialoog in het sprookje te zetten. Spreekt wel tot de verbeelding. :o En een spannende plot. Een kleine opmerking, er wordt volgens mij te veel over de bos bloemen geschreven. Kun je niet ergens een bosje bloemen veranderen? Of weglaten? Graag gelezen. :o

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke, het werd hierboven al genoemd het sprookje Roodkapje, maar geen moment een flauw verhaaltje. Je laatste regel geeft bijna rillingen over mijn rug. Knap gedaan :thumbsup: Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik was bij de eerste regel even bang dat dit een verontrustend dialoog zou worden tussen een meisje en een pedofiel. Gelukkig was het niet meer dan een wolf die graag meisjes eet. ... Ander onderwerp: je hebt een fijne dialoog geschreven, van begin tot het eind zit er spanning in. Je kunt er willekeurige zinnen uithalen en precies weten door wie het gezegd wordt, dat was een belangrijk onderdeel van de opdracht, knap gedaan. Graag gelezen!

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank voor jullie reacties. Bij het herlezen zag ik dat Roodkapje wel wat vaak 'Daar heeft u gelijk in' zegt. De week ging weer snel. Geen kans gezien om op anderen te reageren.