Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#252 Herschrijf: Achter gesloten deuren

Herschrijf: Achter gesloten deuren 'Hoe gaat het met Carla?' 'Weet je wie ik gisteren heb gesproken?' 'Geef antwoord op mijn vraag, René!' 'Ik kwam in de kroeg mijn oud buurvrouw tegen, Anke, die kleine griet met dat korte kapsel.' Jack slaat met zijn vuist op tafel, zijn koffie gutst over het kopje. 'Geef verdomme antwoord!' 'Ca... Carla maakt het goed, Jack.' 'Wat moest die griet?' 'Ze wil een misdaadroman gaan schrijven, ze heeft me gevraagd of wij haar willen helpen.' Stamelt René. Jacks hoofd loopt rood aan. 'Helpen?' 'Ze wil alle ins en outs weten over onze bezigheden. Ik heb haar ons adres gegeven.' 'Ben jij niet goed bij je hoofd?' 'Ik..., ik moet coke hebben.' Jack legt zijn pistool op tafel, René deinst achteruit. 'Hier, vangen, snuif dit maar in je neus.' 'Dank je, man.' Zorgvuldig strooit hij de minuscule kristallen in een kort lijntje op tafel. Hij grijpt een biljet van honderd euro uit zijn zak en rolt het tot een smal pijpje. Hij snuift het goedje op. 'Je bent de laatste tijd wel erg geïnteresseerd in Carla, Jack?' Jack grijpt zijn wapen beet, en schreeuwt: 'Wat zeg jij, kleine gluiperd?' 'Godver, wat doe je, man?' 'Jij brengt ons in de problemen, verdomme!' 'Haal de trekker niet over, ik smeek je, ik word vader!' 'Waarom was je niet bij de klant gisterenmiddag?' 'Ik k... kan het niet meer, Jack...' 'Ik ben door jouw idiote gedrag al een afnemer kwijtgeraak, dat gaat niet weer gebeuren!' Jack houdt zijn wijsvinger tegen het aluminium gereedschap. René voelt zijn blik als een dolksteek door zijn hart gaan. Opeens wordt er op de roldeur gebonkt. 'René? Is er iemand? Ik ben het, Anke...'

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi, graag gelezen. :thumbsup: Deze versie is duidelijker. In de eerste wilde je waarschijnlijk te veel vertellen in te weinig woorden.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke, inderdaad veel beter dan versie 1. Toch merk ik dat ik de tekst vaker moet lezen om duidelijkheid te krijgen over de verhoudingen tussen Carla, Jack en René. Misschien is er nog steeds iets teveel verhaallijn verstopt? De tussenkomst van Anke vind ik subliem :) Een kort verhaal dat smaakt naar meer woorden!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anke, … wat ga jij het 'slechte pad' op! Je hebt je danig geweerd. Je zou het er benauwd van krijgen; leuk bedacht.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de eerste versie niet gelezen, maar ik vond deze in het begin toch ook wat rommelig. Ik moest als lezer hard werken. Het lijkt me dat als er ongeduide misdaad of drugs in je verhaal voorkomen dat er suggestie van een groter verhaal gewekt wordt, daar sluit ik bij aan.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anke, ik bewonder beide versies, het gaat er om een dialoog te schrijven over het eender wat en daar ben je goed in geslaagd! Graag gelezen kan ik niet zeggen (schrijven!). :o

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke, inderdaad veel beter dan versie 1. Toch merk ik dat ik de tekst vaker moet lezen om duidelijkheid te krijgen over de verhoudingen tussen Carla, Jack en René. Misschien is er nog steeds iets teveel verhaallijn verstopt? De tussenkomst van Anke vind ik subliem :) Een kort verhaal dat smaakt naar meer woorden!
Hoi Chantal, Ik ben blij om te lezen dat deze versie beter is. Misschien komt het omdat ik veel ideeën kreeg bij het schrijven van deze dialoog en er toch nog iets teveel heb ingestopt. Maar gelukkig zit er een stijgende lijn in! Ik ben altijd jaloers op de hoofdpersonen in de verhaaltjes. Ik dacht, nu grijp ik mijn kans en geef mezelf een bijrolletje ;) Dank voor je reactie!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Anke, … wat ga jij het 'slechte pad' op! Je hebt je danig geweerd. Je zou het er benauwd van krijgen; leuk bedacht.
Hoi Riny, Ik ben niet altijd zo lief als ik eruit zie... En een beetje spanning kan geen kwaad, toch? ;) Dank voor het lezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de eerste versie niet gelezen, maar ik vond deze in het begin toch ook wat rommelig. Ik moest als lezer hard werken. Het lijkt me dat als er ongeduide misdaad of drugs in je verhaal voorkomen dat er suggestie van een groter verhaal gewekt wordt, daar sluit ik bij aan.
Hoi Tilma, Ik vraag je om mijn verhaaltjes te blijven lezen, des te beter worden ze. De dialoog zit al de hele week in mijn hoofd, een groter verhaal is een kwestie van (veel) tijd. Dank je voor je feedback.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Anke, ik bewonder beide versies, het gaat er om een dialoog te schrijven over het eender wat en daar ben je goed in geslaagd! Graag gelezen kan ik niet zeggen (schrijven!). :o
Hoi Marijcke, Wat leuk dat je deze versie ook hebt gelezen. Dank voor je fijne reactie!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heb je net het leven van René gered. Ik raakte even in de war bij de zin 'Wat moest die griet?' Was die griet nu Anke of Carla. Het blijkt Anke te zijn. Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien heb je net het leven van René gered. Ik raakte even in de war bij de zin 'Wat moest die griet?' Was die griet nu Anke of Carla. Het blijkt Anke te zijn. Graag gelezen.
Renés leven is voor even gered, maar het hangt aan een zijden draadje... Dank je voor je reactie!

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Interessant dialoog! Je gebruikt nog best veel omschrijving, probeer die weg te laten. Ik weet dat het moeilijk is, maar gelukkig is het maar een oefening. [quote: Anke Kessels]'Hier, tien gram, het beste en het zuiverste spul uit Cuba,' zegt Jack gefrustreerd.[/quote] Probeer de frustratie over te laten komen in het gezegde. Bijvoorbeeld: 'Hier, vangen. Dat spul uit Cuba, dat vindt jouw verlepte snuifneusje toch zo lekker?' Ik zeg ook maar wat. Daarnaast vind ik het gedrag van Jack wat gek. Eerst is hij heel druk en boos, waarna hij ineens heel rustig lijkt en vervolgens ineens weer helemaal overstag gaat. Dit voelt wat raar aan. Hoe voelt Jack zich? Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, ja veel beter, beide versies overigens graag gelezen. Je komt er wel :thumbsup: Fijne avond.
Dank je Mw.Marie, dat doet mij goed! ;)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Interessant dialoog! Je gebruikt nog best veel omschrijving, probeer die weg te laten. Ik weet dat het moeilijk is, maar gelukkig is het maar een oefening. [quote: Anke Kessels]'Hier, tien gram, het beste en het zuiverste spul uit Cuba,' zegt Jack gefrustreerd.
Probeer de frustratie over te laten komen in het gezegde. Bijvoorbeeld: 'Hier, vangen. Dat spul uit Cuba, dat vindt jouw verlepte snuifneusje toch zo lekker?' Ik zeg ook maar wat. Daarnaast vind ik het gedrag van Jack wat gek. Eerst is hij heel druk en boos, waarna hij ineens heel rustig lijkt en vervolgens ineens weer helemaal overstag gaat. Dit voelt wat raar aan. Hoe voelt Jack zich? Graag gelezen![/quote] Hoi Mike, Ik heb het mezelf misschien te moeilijk gemaakt, maar het was een leerzame oefening. Die zin ga ik aanpassen, ik begrijp wat je bedoelt. Daar heb ik soms nog moeite mee. Jack is wispelturig en opvliegerig, hij heeft ook een oogje op Carla, daarom reageert hij wat vreemd. Misschien kan ik er nog iets aan veranderen. Dank je voor je je reactie en fijne advies!