Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Kruisverhoor

We volgen een ondervraging door een openbaar aanklager van een man die wordt verdacht van het verkrachten en vermoorden van een jonge vrouw. 'U weet waar u van wordt verdacht?' De man knikt, zijn blik rust op de punten van zijn schoenen en zijn houding is ongeïnteresseerd. 'Ik heb niets gedaan, ik kende haar niet eens.' 'Toch is er sperma van u aangetroffen op haar lichaam.' Hij haalt zijn schouders op.'Weet ik niets van.' 'Wat dacht u toen u haar zag lopen, fantaseerde u over wat u met haar zou doen?' Geïrriteerd kijkt hij voor het eerst op.'Wat wilt u nou, ik zei toch al...' 'U heeft haar aangevallen, beestachtig mishandeld en verkracht en vermoord.' Hij schudt zo heftig zijn hoofd dat speeksel in het rond vliegt. 'Wat voor kleur slipje droeg ze?' Zijn ogen schieten heen en weer. 'Toen je achter haar aan liep zag je haar kontje schudden, he. Daar kan je niet tegen.' Hij schuift ongemakkelijk in zijn stoel. 'Ik zal je op weg helpen. Bij jou thuis is haar slipje gevonden onder her bloed. Dat heb je meegenomen als souvenir, als aandenken.' Hij hapt naar adem.'Ik weet niet...' 'Hoe die daar terecht is gekomen, dat wil je toch zeggen?' Hij buigt zich naar voren zodat zijn gezicht op de zelfde hoogte komt als dat van de man in de beklaagdenbank. 'Deze rechtbank is jou leugens zat, de jury heeft zijn oordeel al lang over jou klaar.' Zijn stem daalt tot een zacht gefluister en hij brengt zijn mond bij het oor van de man. 'Je houdt ervan vrouwen kwaad te doen, ze te slaan en te verkrachten. Waar komt dat vandaan? Hebben ze je uitgelachen vroeger, of maakten ze grapjes over de lengte van je geslacht?' Hij wordt rood en en worstelt met zichzelf, zijn stem slaat over en zijn ademhaling gaat onregelmatig. Hij zoekt een uitweg. 'Ik haat ze...allemaal..'roept hij opeens.'Ik zag haar wel naar me kijken, spottend met een minachtende blik in haar ogen, Ze daagde me uit...' Hij schreeuwt nu en springt overeind. 'Ik heb verder geen vragen meer.'

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Die openbaar aanklager legt gelukkig niet de woorden in de mond van de verdachte :D Hij wordt rood en en worstelt met zichzelf, zijn stem slaat over en zijn ademhaling gaat onregelmatig. Hij zoekt een uitweg. 'Ik haat ze...allemaal..'roept hij opeens.'Ik zag haar wel naar me kijken, spottend met een minachtende blik in haar ogen, Ze daagde me uit...' Hij schreeuwt nu en springt overeind. Tweemaal hij in het begin van de zin, mss de verdachte ipv hij. allemaal,' roept hij ineens. uit,' hij springt overeind en schreeuwt. Zo leest het, naar mijn het gevoel, wat prettiger. Fijne dag.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
*jouw. Ik vond het ongemakkelijk lezen, dus dat was goed. Ik had uiteindelijk gehoopt dat hij het echt niet gedaan had.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo John, Er bestaan natuurlijk geen woorden voor het geen de verkrachter heeft gedaan, maar die onderzoeksrechter zou ik ook niet graag alleen op een verlaten plek willen tegenkomen. Twee engerds bij elkaar, maar er is een dialoog en dat was de opdracht. :o

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een kruisverhoor. Met spanning gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo John, … het was fijn lezen. Aanvankelijk viel ik over die 'hij's, maar nu ik het weer lees, ga ik met de verdachte meevoelen. Hij voelt dat het mis gaat er is geen houden meer aan ... Ik sluit me aan bij Mw.Marie: hij springt overeind en schreeuwt Een goede invulling van de opdracht.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend dialoog! Een klein technisch dingetje: [quote: John Doe]Hij schreeuwt nu en springt overeind. 'Ik heb verder geen vragen meer.'[/quote] Door dit zo op te schrijven, is het volgens de regels van de opmaak zo dat het wordt gezegd door de verdachte, terwijl dit eigenlijk wordt gezegd door de agent. Iets dat uitgesproken wordt, wordt altijd uitgesproken door degene naar wie voor het laatst in het verhaal is verwezen, in dit geval: 'hij'. Graag gelezen!