Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#252 Van Walrooij weet het beter

‘Dit kan eigenlijk niet door de beugel. En ik denk dat je dat zelf ook wel weet.’ ‘Maar...de conclusie was toch helder? Daar ging het toch uiteindelijk om?’ ‘Je conclusie is prima, maar het was mij niet helemaal duidelijk waar deze op gebaseerd is. Bovendien lijkt je conclusie niet echt op de onderzoeksvraag in te gaan.’ ‘Ik dacht dat mijn onderzoeksvraag wel in orde was.’ ‘Dat was hij ook, alleen hier staat opeens een andere onderzoeksvraag die we besproken hadden. Is dat soms weer je vrije ingeving?’ Brian zucht bij dit woord. Alweer die feedback, misschien had hij beter naar de Hogeschool van de Kunsten moeten gaan. ‘Ik had er echt alleen een paar woorden aan aangepast.’ ‘Inderdaad. Maar zo heeft het dus wel direct een totaal andere betekenis. Zoals je weet is bij onderzoeksvragen de formulering cruciaal. Een paar kleine veranderingen en je hebt een totaal ander onderzoek.’ ‘Maar mijn vragenlijsten waren toch wel in orde?’ Meneer van Walrooij glimlacht, zoals hij dit wel vaker doet op de meest ongebruikelijke momenten. ‘Ze waren niet slecht. Maar je vragen waren vooral erg sociaal wenselijk, en niet bepaald kritisch. Bovendien vroeg je niet door. Zelfs niet toen die ene respondent zei dat hij wel electrisch zou willen rijden, maar dit uit gewoonte niet deed. En dat nekt je, jongen. Je bent te vriendelijk voor de harde onderzoekswereld.’ ‘Ik wil toch graag die research Master doen...’ ‘Je weet hoe ik daar over denk, en het is uiteraard uiteindelijk jouw keuze. Maar ik denk dat je eens goed moet gaan kijken wat werkelijk bij je past. Je doet mij namelijk erg denken aan een PHD-student die ik een aantal jaar geleden begeleidde. Ik had haar precies hetzelfde aangegeven, alleen bleef zij erop staan toch te promoveren. Uiteindelijk staakte ze haar verzet, en nu is ze een niet onverdienstelijk beeldend kunstenaar.’ Brian reageert met een voorzichtige glimlach. Hij heeft zijn beslissing al gemaakt.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:D :D :D Heel sterke dialoog, ik zou het nog sterker vinden als je de laatste twee zinnen weg zou laten. Maar helaas, bij de 'Kunsten' moet je ook eaxct formuleren :D Uit het leven gegrepen, fijne dag.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de laatste twee zinnen ook niet nodig. Wat betreft het onderzoek zou ik het iets concreter maken, dan kun je het tastbaarder en wranger maken. Nu komt er op een laat moment in de dialoog iets over elektrisch rijden, maar het heeft nergens aansluiting. Als verdieping op het thema, 'iets wel willen, maar op de automatische piloot in het gebaande pad blijven' is het leuk gevonden, maar het bungelt er nu toch maar een beetje bij.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Virtuosuo, Wel een moeilijk verhaal, maar met een knappe dialoog en daar gaat het om in deze opdracht. Dus opdracht geslaagd. Mijn storen de twee laatste zinnen niet. Ik vind die fijne glimlach subtiel. :o

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Virtuosuo, Ik had wat moeite met het lezen van je tekst, maar je hebt een goede dialoog neergezet. Iedereen zou 'een van Walrooij' in zijn leven moeten hebben :thumbsup: Ik ben het met Tilma eens, je zou iets meer met het onderzoek kunnen doen. Je zou er meer diepte of spanning in kunnen stoppen. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ineens wist hij het. Hij wordt kunstenaar. Soms kan een beslissing zo snel genomen worden. Ik hoop dat de student in de andere studie gelukkiger wordt. Graag gelezen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Virtuosio, … wat een goed geschreven stukje uit een andere wereld dan de mijne. Lang geleden heb ik eens de promotie meegemaakt van onze huisarts. Mijn buurtje spoorde me aan: moet je doen, nu heb je de kans om dat eens mee te maken: ik pas wel op de kinderen. Het werd een belevenis; het komt weer allemaal terug. :nod: :thumbsup: De student zal vast de juiste keuze gemaakt hebben.