Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#251 Wolf is terug

‘Wolf is terug! Wolf is terug!’ Herder, Poedel en Chihuahua blaffen door het dolle heen, draaien rondjes rond hun held. Samen huilen ze naar de maan. Als honden en wolven tranen hadden, dan lag er nu een beek in het park. ‘Hoe is het met jullie?’ vraagt Wolf aan de anderen. ‘En waar is Monster?’ ‘Geadopteerd. Meegenomen door een vrouw met lange rokken,’ keft Chihuahua. ‘We hebben niet kunnen achterhalen waar ze woont. Maar dankzij hem en haar zijn we wel uit de kennel ontsnapt.’ Poedel graaft een kuil in de bodem. Trots diept hij een lap blauwe stof uit de put. ‘Van de vrouw die Monster heeft meegenomen,’ zegt hij. ‘We hebben jou niet gezien in het asiel. Waar hebben ze jou naartoe gebracht?’ vragen de anderen. ‘Ik denk dat ze het een reservaat noemen,’ zegt Wolf. ‘Ik heb er twee hertenkalfjes gegeten. Eigenlijk was het daar wel aardig toeven, maar ik miste jullie. En de hamburgertenten van de stad. Plannen we weer een overval op Mora Snacks en Co?’ Ze huilen weer. Van pure blijdschap. Morgenvroeg gaan ze schransen. En daarna zullen ze Monster opsporen en bevrijden.

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hahaha, leuke invulling. Wanneer schrijf je het vervolg? Ik heb het een pak duisterder gemaakt; misschien gaat mijn stukje niet eens over een wolf.

Lid sinds

4 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, Grote glimlach op mijn gezicht. Misschien insturen naar het Donald-Duck-weekblad? Vormt de basis voor een prachtige strip. Jay

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nele, mij doet het denken aan een Disneyfilm :D . Leuke combi van hondenrassen gekozen :thumbsup: Graag gelezen en fijne dag.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wie is dan die monster met een hoofdletter M? Het heeft inderdaad iets Disney-achtigs, zo'n koppeltje ondeugende honden.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Allen: bedankt voor de leuke comments. :) @Bruno: ik denk niet meteen aan een vervolg, hoor. Ik vond dit meer een leuke oefening. @JayB: dat het weekblad nog bestaat, ongelooflijk. Door jouw opmerking heb ik het eens gegoogeld. Kinderen kunnen er zelfs leren (duck-)typen. Tof. @Marie: raar maar waar, ik dacht eerder aan een paar kattenfilms, namelijk aan die van Garfield en die van The aristocats. @Tilma: Monster is een vierkant hondje, met veel plooien in z'n nek en een zeer platte snoet. Misschien is het wel een Engelse Bulldog of een shar-pei... Of een verkeerde kruising van een grote hond met flaporen en een Engelse Bulldog ofzo...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella: ik denk dat kinderen en volwassenen alleen maar verschillen door de plichten en de verantwoordelijkheden die de ene hebben en de andere niet. :rolleyes: :)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal N.D.D. Ben benieuwd of ik deze gemengde roedel ooit door de stad ga zien lopen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo N.D.D., … je hebt iets aangericht. Het lijkt of de temperatuur iets gematigder is na het lezen van je gezellige verhaal. Ik ga opzoek naar een ijsje.