Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#250 kijken

Ik moet toch vooral aan loodgieters denken, aan de leidingen die recent blootgelegd werden onder de vloer in de hal en het glimmende nieuwe stukje dat op de plaats van het lek ingevoegd werd. Vaag ook wel aan machines uit lang vervlogen tijden, ondoorgrondelijke stoommachines, met glimmende pijpen waarvan het nooit helemaal duidelijk is welke waartoe dient, en die misschien ook nooit echt bestaan hebben, maar alleen op plaatjes in kinderboeken. Maar toch vooral aan loodgieters. Op de wasknijpers was ik direct verliefd geweest, die had ik met plezier gefotografeerd. Deze rvs rietjes zijn bepaald een ander verhaal. Ze glimmen, maar daarmee is alles gezegd. Ze zijn recht toe, recht aan. Zelfs als ik het licht op één kant vang om de cylindervorm te benadrukken blijven ze saai. Ik rol het koperkleurige exemplaar wat tussen mijn vingers, laat de lichtplek wiebelen. Ik vind de kleur lelijk. Echt iets wat onder de vloer in de hal hoort. “Doe er een tepel bij en het is kunst,” had hij geantwoord toen ik zei dat ik hier niet zoveel mogelijkheden in zag als in de knijpers. En ik denk maar steeds aan loodgieters. 'De Loodgieters droom' zou ik mijn kunstwerk noemen, met blote borsten en rietjes, het model gebronsd en glimmend om het rietje te matchen. Maar rietjes horen niet bij borsten. Die gaan in je mond. En het valt mij in dat dat werkelijk de Loodgieters Droom moet zijn, want loodgieters denken natuurlijk altijd aan pijpen. Wat banaal nu weer. Ik staar nog wat naar de rietjes en concludeer dat ze mij vooralsnog niet kunnen inspireren tot mooie foto's of verhalen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
sorry, ik ging automatisch voor de 300. en ja, eigenlijk gaat het ook meer over wat het kijken met me doet, dan over hoe het object eruit ziet, maar da's in mijn hoofd dan weer hetzelfde ...

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je gaat hier te werk als een waar kunstenaar. Zoekend naar inspiratie, contemplerend, en dit alles zo luchtig als de binnenkant van een rietje. Je hebt een heel goede balans gevonden. Dank voor een grote glimlach op het eind.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk stukje Schrijvenmaar. Stukje is inderdaad heel subjectief, en geeft een fantasierijk inzicht in het hoofdpersonage (die niet zo gecharmeerd lijkt te zijn van loodgieters). Klein dingetje is wel dat ik het wel lastig vond om een heel goed beeld van het rietje te krijgen, maar misschien helpt dat de fantasie ook wel weer op weg.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Virtuoso: Niets mis met loodgieters; hooguit met ze nodig hebben (Enne ... het rietje ziet er gewoon uit zoals je denkt, hoor: als ieder ander rietje, maar dan koperkleurig rvs. Dus ook als een miniatuur waterleidingbuis.) StellaM: jij bedankt voor je grote glimlach!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Waar het zien van een bepaald voorwerp toe kan leiden heb je mooi beschreven, Schrijvenmaar. Je rolt op een aangename manier associërend van de ene gedachte in de andere. In plaats van 'ik vind de kleur lelijk' zou je kunnen beschrijven hoe de kleur eruit ziet, en dat door die omschrijving blijkt dat je de kleur lelijk vindt. Hè, zo fijn je te lezen. :)