Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#250 Briljant

Beminnelijk kijk jij mij aan. Ik voel me gevleid, zachtjes strijk ik met mijn vingertoppen over jouw glinsteringen en je strakke lichaam. Dikwijls lig je in het donker, te wachten op dat ene moment. Jouw verdriet raakt mij diep. Het verwateringsproces is in gang gezet, vergeef me, omdat ik je tekort heb gedaan. Een blik in het verleden geeft mij kriebels in mijn buik. Je straalde toen je soepel over mijn ringvinger gleed. Het huwelijk werd beklonken met jouw pracht en praal. Jij hebt mij in het echt verbonden, tot de dood ons weer scheidt. Je bent een sterk staaltje eremetaal, niemand zal jouw ooit klein krijgen. De glans is verdwenen, en krasjes maken je soms van slag, echter in mijn gedachten schitter je elke dag. Jouw zilver kleur is voor velen een lust voor het oog. Blikken van afgunst heb ik af en toe bemind. Je hebt mij zwijgzaam toegesproken. Weet dat jij mijn lust en mijn leven bent, ik beloof je plechtig, een bijzondere tijd ligt voor jouw in het verschiet. Ik zal voortaan al mijn liefde geven, en met je pronken. Jij bent mijn juweeltje, met een hart verguld van goud.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke je bent goed bezig :thumbsup: Ik lees dit als een gedicht, het heeft een mooi ritme. Als je alle zinnen onderelkaar zet, ik ben benieuwd :nod: Goed gekozen titel ook. Fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke je bent goed bezig :thumbsup: Ik lees dit als een gedicht, het heeft een mooi ritme. Als je alle zinnen onderelkaar zet, ik ben benieuwd :nod: Goed gekozen titel ook. Fijne avond.
Dank je Mw.Marie voor je positieve reactie :) Het is een groot compliment dat je aangeeft dat het een mooi ritme heeft! Het idee zat in mijn hoofd, ik kon maar één ding doen; het verhaaltje op de site zetten... Ik ga de zinnen onder elkaar zetten :thumbsup: Een fijne avond!

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verwaterings proces, moet daar een spatie tussen? En in 'niemand zal jouw ooit klein krijgen' staat een weetje te veel. Voor wie dat belangrijk vindt. Tot en met 'Je straalde toen je soepel over mijn ringvinger gleed' dacht ik dat het om een heel ander voorwerp ging. En later dacht ik het ook weer. Heel knap als dat de bedoeling was.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Verwaterings proces, moet daar een spatie tussen? En in 'niemand zal jouw ooit klein krijgen' staat een weetje te veel. Voor wie dat belangrijk vindt. Tot en met 'Je straalde toen je soepel over mijn ringvinger gleed' dacht ik dat het om een heel ander voorwerp ging. En later dacht ik het ook weer. Heel knap als dat de bedoeling was.
Ik twijfel vaak of bepaalde woorden aan elkaar moeten worden geschreven of niet. Ik ga het aanpassen. Dan denk ik dat het woordje 'ooit' overbodig is... Het was niet direct mijn intentie om de lezer op een zijspoor te brengen, maar evengoed fijn om te lezen als dat is gelukt. Die gedachte ontstond later pas ;)