schrijfopdracht#250 - dankbaarheid
Gebruiksvoorwerpen zijn in het algemeen voorwerpen die de mens vooruit helpen in het leven. In zijn werk, zijn hobby, zijn vaardigheden. Het voorwerp dat sinds enkele weken mijn omgeving siert, geeft mij het gevoel dat er geen stappen voorwaarts gezet worden. Eerder een stap achterwaarts. Daarom kijk ik er naar met een scheel oog. Probeer het voorwerp niet te zien, En zeker niet te gebruiken.
De persoon die me dit gebruiksvoorwerp aanbood is vol goede bedoelingen. Het gebaar is liefdevol. Toch gruw ik ervan.
Het heeft de grote ogen van een reuzewesp waarmee het zich voortbeweegt.
Als jarige mag je gratis naar de Zoo (dierentuin) in Antwerpen. Zo'n bezoekje stond op mijn 'Bucketlijst' en zie de wesp bracht mij daarheen.
Een baby-gorilla is momenteel de trekpleister. Mama gorilla lag met een big smile tevreden in een nestje van hooi. Haar kleintje maakte de gekste capriolen. Het publiek, vooral de kinderen hadden plezier.
Het vreemde is dat ik op hun ooghoogte zat en dus in verwonderde, blije kinderoogjes kon zien. Ze wisten niet goed waar te kijken. Naar de mevrouw in de rolstoel of naar het grappige aapje.
Voor de eerste keer voelde ik zoiets als dankbaarheid voor mijn nieuw gebruiksvoorwerp.
Grappig en leuk verhaal.
N.D.D. schreef: Grappig en
Marijcke alles wat een mens
Die grote ogen van een
Ik denk net als Bruno aan een
Wat een persoonlijke en
Dag Lizette, fijn dat je bent
Dag N.N.D. Dank je wel voor
Dag Bruno, Dank je wel voor
Dag mw.Marie, Fijn dat er een
Dag Tilma, Fijn dat ik een
Dag Edwin, Fijn dat je zo'n