Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht#250 - dankbaarheid

Gebruiksvoorwerpen zijn in het algemeen voorwerpen die de mens vooruit helpen in het leven. In zijn werk, zijn hobby, zijn vaardigheden. Het voorwerp dat sinds enkele weken mijn omgeving siert, geeft mij het gevoel dat er geen stappen voorwaarts gezet worden. Eerder een stap achterwaarts. Daarom kijk ik er naar met een scheel oog. Probeer het voorwerp niet te zien, En zeker niet te gebruiken. De persoon die me dit gebruiksvoorwerp aanbood is vol goede bedoelingen. Het gebaar is liefdevol. Toch gruw ik ervan. Het heeft de grote ogen van een reuzewesp waarmee het zich voortbeweegt. Als jarige mag je gratis naar de Zoo (dierentuin) in Antwerpen. Zo'n bezoekje stond op mijn 'Bucketlijst' en zie de wesp bracht mij daarheen. Een baby-gorilla is momenteel de trekpleister. Mama gorilla lag met een big smile tevreden in een nestje van hooi. Haar kleintje maakte de gekste capriolen. Het publiek, vooral de kinderen hadden plezier. Het vreemde is dat ik op hun ooghoogte zat en dus in verwonderde, blije kinderoogjes kon zien. Ze wisten niet goed waar te kijken. Naar de mevrouw in de rolstoel of naar het grappige aapje. Voor de eerste keer voelde ik zoiets als dankbaarheid voor mijn nieuw gebruiksvoorwerp.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig en leuk verhaal. :) :thumbsup: Ik vraag me nu af welk gebruiksvoorwerp het is... Is het een kaartje met een afbeelding van een wesp op?

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig en leuk verhaal. :) :thumbsup: Ik vraag me nu af welk gebruiksvoorwerp het is... Is het een kaartje met een afbeelding van een wesp op?
Ik dacht eigenlijk aan een Vespa. Wij kennen dat als een scooter, maar de naam verwijst eigenlijk naar een wesp. Op basis van de laatste paragraaf denk ik dat het een soort van elektrische rolstoel is? Het is me ook niet helemaal duidelijk.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Marijcke alles wat een mens ten goede komt gebruiken, en dat doet u ook. Naar de dierentuin, heerlijk zoals u het beschrijft. Ze wisten niet goed waar te kijken. Naar de mevrouw in de rolstoel of naar het grappige aapje. Die mevrouw in de rolstoel lacht altijd heel vriendelijk :nod: Ik gok op een scootmobiel. Ik wens u veel plezier met uw nieuwe vriend, wie weet schrijft u nog eens waar hij u allemaal brengt :thumbsup: Graag gelezen uw zachte toon en fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die grote ogen van een reuzenwesp herken ik wel terug in de lampen van zo'n gemeen kijkende scootmobiel, maar of die zich daar ook mee voortbeweegt, dan denk ik eerder aan wielen. Wel leuk dat het een beetje een raadsel is geworden zo.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk net als Bruno aan een rolstoel, aangezien je hem ook expliciet noemt. En de wielen van een rolstoel zijn groter dan die van een scootmobiel. Het gevoel omschrijf je erg mooi. Ik herken ieder woord; mijn moeder is helaas ook erg slecht ter been, maar die stap naar een rolstoel was zo groot. En ook wij hebben haar met alle liefde aangemoedigd. Ik hoop dat die stap achteruit voor jou uiteindelijk toch weer één stap vooruit wordt en dat het je gevoel van vrijheid weer wat vergroot.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een persoonlijke en ontroerende omschrijving. In de eerste alinea de weerstand, van het algemene naar het persoonlijke. En in de tweede alinea dan toch de voorzichtige acceptatie, want hoe mooi is het om in, én door al die verwonderde kinderogen de dierentuin te zien. Was het je bedoeling om het geheel raadselachtig te houden?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Lizette, fijn dat je bent langsgekomen en zo'n mooi commentaar hebt gegeven. :) Nee, het was niet mijn bedoeling om het raadselachtig te houden. Ik heb wel veel moeten schrappen om in de 200 woorden te blijven. Daardoor is het waarschijnlijk voor mij helder maar niet meer zo voor de lezers. Ik begrijp niet waarom sommige lezers mijn inzending niet kunnen vatten. Maar dat zal wel al mij liggen! Ik wens je een fijn weekend toe.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag N.N.D. Dank je wel voor je bezoekje en je reactie. Ik heb nogal wat moeten schrappen om binnen de 200 woorden te blijven. Daarom is de tekst wat raadselachtig geworden (heb ik ondertussen begrepen!). Het gebruiksvoorwerp is inderdaad een rolstoel. De wielen zijn enorm groot. Ik wens je een fijn weekend. :o

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Fijn dat er een berichtje van je te lezen was. En met zo'n lieve inhoud. Ik ben er blij mee. De rolstoel en ik zijn nog geen vrienden, maar wie weet in de toekomst? Ik kan best nog wel een stukje te voet, maar een wandeling in de Zoo van Antwerpen is een feest waar geen einde aan komt, dus...braaf zittend alles bewonderd. Het is daar heel erg mooi geworden. En ik ben bezoeker sinds meer dan 70 jaar. Ik zie het verschil. Vroeger toen ik nog in Nederland woonde, Rotterdam en Amsterdam, was ik er eens met een schoolreisje. Ik herinner me alles nog. Er is ondertussen veel verbeterd voor het welzijn van de dieren. Gelukkig maar. Ik wens je een fijn weekend toe. :) :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tilma, Fijn dat ik een berichtje van je kreeg hier op deze plaats. Het was niet mijn bedoeling dat het raadselachtig was, maar toch leuk dat het door sommigen :) onder ons zo werd ervaren. Het is een doodnormale rolstoel maar de wielen zijn enorm groot. Misschien worden de rolstoel en ik nog wel eens vriendjes. Wie weet. Ik kan eigenlijk nog wel goed lopen, maar een lange wandeling moet ik vermijden. Dan beginnen de benen te steigeren. Ik wens je een fijn weekend toe.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Edwin, Fijn dat je zo'n mooi commentaar hebt achtergelaten. Ik ben er blij mee. :p Voorlopig heb ik de rolstoel nog niet veel nodig, maar voor een lange wandeling door de Zoo leek ons dit gebruiksvoorwerp de aangewezen oplossing. Na de eerste paar minuten van onvrede, viel het eigenlijk best mee en....ik was niet de enige rolstoelgebruiker; er waren veel lotgenoten en het bracht mij nader tot de kinderoogjes. :o

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marijcke, … ik heb me nooit gerealiseerd dat wanneer je in een rolstoel zit op min of meer gelijke hoogte bent met kinderen (ooghoogte bedoel ik dan). Dat kan best leuk zijn. Het is een fijn, leerzaam en dapper stukje geworden. Word maar gauw goede maatjes met de rolstoel des temeer heb je er plezier van. Ouder worden komt nu eenmaal met gebreken. Je kunt ook met 60 jaar in een rolstoel terecht komen. :nod: :thumbsup: