#250 - Een langwerpige cilinder
Het gehele voorwerp lijkt een soort lange slanke cilinder, die aan de onderkant langzaam taps toeloopt. Als je echter goed kijkt zie je dat het voorwerp in ieder geval uit twee onderdelen bestaat. Een plastic behuizing en een kern gemaakt van kunststof met een vulling van inkt en een metalen punt aan de onderkant. Het bovenste deel van de behuizing heeft een blauwe kleur en het onderste gedeelte is doorzichtig. Aan die onderkant bevindt zich een klein gaatje waaruit de kern van binnen uit naar buiten geschoven kan worden. Door op een klein uitstekend doorzichtig knopje aan de bovenkant van het gehele voorwerp te duwen komt de kern naar buiten zetten. Tegelijkertijd komt dan een deel van de kern uit de zijkant van de behuizing geschoven om de kern op zijn plaats te houden. Door op dit uitsteeksel te drukken, wordt de kern weer naar binnen getrokken. Op diezelfde hoogte aan de buitenkant van de behuizing zit tevens een soort arm, vrij strak langs het lichaam gehouden, waarmee het gehele voorwerp achter een dun oppervlak vastgezet kan worden.
het schrijverswerktuig bij
Mooi. Dat zo'n ogenschijnlijk
Leuk.
Geen gewone pen, een Bic.
JayB, … knap hoe je op deze
Dank je wel allemaal. En dat
Ik zie de pen voor mij, heel
Een gedegen beschrijving van
Mooi gedaan Jay! Een ode aan
Dank jullie wel. En ja, goed
Strak geschreven. Ik zou wel