5 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#241 Ruilhandel

10 april 2019 - 15:57
Het gaat goed met me. Ik vermaak me prima. Ik maak zelfs weer een beetje muziek. Slapen doe ik wel veel. Soms sta ik op om nog net de zon uit te zwaaien zei ik laatst tegen de dokter. Hij lachen. Maar ik vind dat heerlijk joh. Ik droom van alles. Niet zo als toen, met allerlei beelden en gevoelens, flitsend door elkaar. Ik slaap gewoon heerlijk door, wel 14 uur. Ik ben nu ook de medicatie aan het afbouwen, dat gaat wel goed. Ik word er ook veel te dik van. Ik wil weer eens gaan sporten, wat spieren kweken. Maar goed, de therapeut zei toen: niks doen. Níks doen. Daar ging het de vorige keer mis. Te snel gedacht, het is weer beter. Veel te lang rond gelopen op dat werk. Zinloze processen. En toen opeens stoppen midden in een gigantische zaak. Zo draai je op hoog toeren en zo zit je hier alleen. De muren kwamen op me af. Ik heb een luxe leven joh. Ik geniet ervan. Ik hoef helemaal niks. Bij de therapeut ben ik maar vier keer geweest. De situatie was toch duidelijk. Dan kunnen we daar wel voor de gezelligheid gaan zitten. Het is wel goed zo heb ik gezegd. Angela is deze week niet geweest. Hele zondag niks gehoord. Kreeg om elf uur ’s avonds een sms’je. Ja die heeft het harstikke druk. Altijd maar rennen. Bij mij hoeft ze helemaal niks. Dat vindt ze heerlijk. Hier staat een foto van onze vakantie in Griekenland. Is dat alweer 15 jaar geleden? We zijn twee jaar geleden nog een weekend in Duitsland geweest. Toen nam ze haar kleindochter mee. Moeilijke situatie dat. Maar een relatie, dat is geen ruilhandel. Wat wij hebben is fantastisch. Als ik de afgelopen jaren bekijk... En dan ook nog op vakantie moeten gaan? Als wij hier op zondagmiddag een paar uurtjes koffie kunnen drinken is dat heerlijk. Daar zit een begrip wat ik in mijn huwelijk nooit heb gekend. Mijn ex-vrouw was er vorige week even. Gezellig even gepraat. Dan kijkt ze me soms zo aan. Ik denk dan, waarom kon je nou gewoon niet van de dingen genieten? Maar ze is altijd even aardig. Vorig jaar moest ik een kleine operatie. Ik vond het verschrikkelijk. De hele boel stortte in mekaar. Was ze daar midden in de nacht. Mee naar de huisartsenpost. Angela had ook wel willen komen hoor. Maar die heeft al zoveel aan haar hoofd. Die wil ik daar niet mee belasten. Ik weet niet wanneer ik haar weer zie. Ze is een paar dagen weg met haar man. Die moeten de zaken ook eens goed uitpraten. Ze doen maar, dat zijn mijn zaken niet. Het gaat goed me. We hebben er nog wel eens gedacht om met de band weer wat te spelen. Maar dan denk ik, ach, dat had toen zijn functie. Ik heb geen zin meer in verplichtingen. De buurvrouw wilde laatst een kopje koffie drinken. Die meent weer dat ze iemand moet komen verplegen. Ik ben snel met mijn boodschappen naar binnen gelopen. Ik heb daar allemaal geen zin meer in. Ik vermaak me prima. Het gaat goed met me. Echt.

8 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
11 april 2019 - 21:18
Supering, het gaat goed schrijft hp. Voor zijn of haar doen wel, heb ik het gevoel. Kleinigheidje: -Als ik de afgelopen jaren bekijk.. Staan hier bewust beletseltekens, dan moeten het er drie zijn. - Vorig jaar moest ik een kleine operatie en stortte de boel ook nog eens in mekaar. Deze zin leest niet zo lekker. Graag gelezen en fijne avond.

5 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
12 april 2019 - 17:01
Mooi geschreven Supering. Ik voel de eenzaamheid, machteloosheid, boosheid, de vertwijfeling en het verdriet. Ik hoop niet dat je uit eigen ervaring hebt geschreven. Het leest zo echt.

5 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
13 april 2019 - 10:15
Dank jullie wel! Die zin had ik ook moeite mee Marie. Ik heb hem aangepast. Fief, dank je wel . Soms is het helaas zo dat je weinig eigen inbreng nodig hebt. In dit geval is mijn stukje wellicht meer een transcript te noemen. Ik hoop dat hp uiteindelijk gelijk heeft :}