#240 Met voorbedachten rade?
Ilse kijkt gehaast op haar horloge: bijna negen uur. Haar pumps beginnen nu al pijn te doen. Waarom had ze deze schoenen van het rek gegrist?
Elke morgen hetzelfde ritueel; rennen, vliegen, haasten, en dan nog eens die vervelende files.
Iedere ochtend komt ze nipt op tijd aan op haar werk.
Voor het raam ziet ze een donkere gestalte staan. Het lijkt wel of het een collega is, maar wat doet hij op die afdeling? Ze schudt met haar hoofd. Het zal wel een verbeelding zijn, denkt ze.
De schuifdeuren gaan open. Ze loopt vlug naar binnen en zegt tegen de receptioniste: 'Goedemorgen!'
Ilse staat voor de lift, snel drukt ze op het knopje.
Het is negen uur. Wederom duwt ze op het knopje. Ongeduldig wrijft ze met haar hand door haar bruine krullen.
'Hè, waarom duurt het zo lang.'
'Ping', hoort ze plots, de liftdeuren gaan open.
Ze ziet Bas, haar nieuwe collega, midden in de lift staan. Zijn donkerblauwe pak maakt hem onweerstaanbaar. Hij glimlacht, zijn lichte ogen stralen.
'Hoi,' zegt ze vluchtig.
Bas zet beleefd een stapje opzij en zegt: 'Goedemorgen, Ilse.'
Ze merkt dat ze bloost. Vluchtig drukt ze op het knopje van de twaalfde verdieping.
Zijn zacht zoete geur verleidt haar gedachten.
Zijn naakte, gespierde lichaam zit verstrengeld in het hare. Teder kust hij haar hals, en streelt hij haar borsten... Hè, waarom moet ze uitgerekend nu aan seks denken? Ze is op het werk en ze moet haar hoofd erbij houden. Ze probeert alle gevoelens te onderdrukken.
Haar schoenen beginnen weer te knellen, ze wiebelt een beetje met haar benen. Ze snakt naar haar bureaustoel.
'Ilse...' zegt Bas, maar dan gaan de liftdeuren open.
Verschrikt staart ze hem aan, ze voelt haar blosjes gloeien. Roos, de directiesecretaresse, komt naar binnen. De lift gaat gestaag naar de volgende verdieping. Ilse grabbelt in haar tas naar haar telefoon. Ze moet Bas nog iets belangrijks doorgeven, maar wat was het ook alweer...
De lift stopt, de hakken van Roos weerklinken op de marmeren vloer. Een oudere man komt naar binnen. Bas staart naar Ilse met een verlangende blik. Tintelingen stromen door haar buik. Verlegen kijkt ze hem even aan. Ongeduldig scrolt ze met haar vinger over het scherm van de telefoon, op zoek naar haar agenda. De pagina blijft maar laden. Verdorie, ik heb hier geen bereik, denkt ze.
De lift stopt wederom, de man begroet hen en loopt weer verder.
'Ilse, zou je het leuk...' Maar Bas kan zijn vraag voor de tweede maal niet stellen. Twee deftige dames in een mantelpakje komen op het laatste moment opdagen, en houden de lift tegen. Zodra de deuren zijn gesloten staart hij Ilse glimlachend aan. Ze ziet twee kuiltjes in zijn wangen verschijnen, ze verdrinkt in zijn ogen. Een lichte duizeling gaat door haar hoofd. Op de tiende verdieping verlaten de twee dames de lift. Een penetrante parfum lucht blijft achter in de verchroomde ruimte.
Wat zou ze tegen Bas zeggen als ze zo meteen naar haar kantoor gaat, moet ze hem begroeten? Ze stopt haar telefoon in haar tas. De agenda zou ze zo direct wel inzien. Opeens blijft de lift vlak voor de twaalfde verdieping steken.
'Wat is er aan de hand?'
Ze wil op de alarmknop drukken, maar Bas grijpt haar hand beet en zegt: 'Wacht nog even, Ilse.'
Hij omhelst haar, en drukt zijn warme lichaam tegen haar aan.
Anke kessels Ietwat standaard
janpmeijers]Anke
Anke, ik ben het met JanP
Hoi Anke, Ik geloof dit
mw.Marie schreef: Anke, ik
Bianca de Vrind-Zegers
Anke Kessels, je
janpmeijers schreef: Anke
Anke ik vind het een grappig
Thea Josephine schreef: Anke
Och heden Anke, … ik zal aan
Riny schreef: Och heden