#239 Bankzitter
Hoe lang kon ze nog zo doorgaan? Het voelde niet goed meer. Het was hoog tijd voor wat anders. Karin liet zich op de grond voor haar royale zitbank zakken en leunde tegen de zitting terwijl ze haar knieën optrok naar haar borst. Eindelijk kwamen de tranen die ze zo lang had tegengehouden. Het was allemaal verkeerd gegaan. Ze bezat niet de kracht om haar leven weer inhoud te geven.
‘Onze wegen scheiden hier helaas, Karin. Je weet da ik je geen referentie mee kan geven nu ik je op staande voet moet ontslaan. Ik hoop dat het je lukt om ergens anders weer aan de slag te komen.’
Die woorden nu acht maanden geleden bleven maar door haar hoofd spoken als een sarrend duiveltje. Door één inschattingsfout was ze haar baan en haar identiteit kwijtgeraakt, had ze haar status in moeten leveren samen met haar beveiligingsbatch.
Niets was er overgebleven na die ene zwarte dag. Geen werk, geen geld, steeds minder spullen. De bank was naast een deken één van de weinige dingen die ze nog bezat. Te oud om nog van enige waarde te zijn, maar haar troost in de afgelopen moeilijke maanden. De bank waar ze zoveel mooie herinneringen aan had, die al zolang bij haar was.
De gevierde manager Financien was gezonken tot een labiele persoonlijkheid die een relatie met zichzelf zocht op een oude bank. Het was klaar nu. Dit kon zo niet langer. Morgen zou ze haar trots opzij zetten en haar ouders inlichten. Met hun steun zou ze opnieuw beginnen als een kind dat leert fietsen. Geen poeha meer.
‘Vanaf nu luister je alleen nog naar je hart, Karin.’
Ze griste de deken van de bank en hing hem in het geopende venster. De wind plukte de kruimels eruit en nam ze met zich mee.
Nynke wat weer een mooi
Hoi Nynke, Mooi. Mooi
Tot drie keer toe verwacht ik
Tilma schreef: Tot drie keer
Bruno Lowagie schreef: Tilma
Tilma schreef: Tot drie keer
mw.Marie schreef: Nynke wat
Bianca de Vrind-Zegers
Nyceway, Goed verhaal. Paar
janpmeijers schreef: Nyceway,
nyceway schreef: Ik wilde
Nyceway, … die twee banken.