Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#236 Supermarkt

Ik had mijn zelfgemaakte pruikje voor de eerste keer op. Als tijdens een generale repetitie. Het zat nog altijd wat scheef dus ik schoof het af en toe opzij. - Durf het maar niet te doen als het zover is. Dat moet er zo natuurlijk mogelijk uit zien- Tom siste in mijn richting terwijl hij de juiste touw probeerde uit te kiezen. Ik negeerde hem en bleef ons karretje duwen dat al half vol zat met de spullen die we nodig hadden: een set messen, tape, zwarte mutsen, waterstofperoxide en een fles wodka. Voor de zekerheid. - Kijk naar uzelf – antwoordde ik, op mijn tenen staand. Wie verstopt de scharen helemaal van achter? - Ik hoef geen stommiteiten te verzinnen. Ik kaal me gewoon scheer. Punt. Zorg er maar voor dat niemand je kan herkennen. Hij trok me aan mijn hand en duwde me vooruit. Nu liepen we braaf naast elkaar tussen de regels vol ontbijtgranen. Net een keurig stelletje dat op een zaterdagochtend haar boodschappen voor de hele week doet. - We hebben het toch afgesproken – ik probeerde me los te wringen maar hij hield me stevig vast – En doe nu nou even rustig. Achteraf verdwijn je gewoon van de aardbol. - Tja – mompelde ik terwijl ik mijn nagels in zijn hand harder duwde – Ik ga weg. Ik huur een huisje aan een meer en ik stop me vol hoogcalorische repen tot ik zo dik wordt als die van ‘Gone Girl’. Zo herken niemand me toch. Ik bel je uiteraard nooit. En je probeert me ook niet op het spoor te komen. – Ik rammelde ons doordacht plan voor de zoveelste keer af. Nu begon het eindelijk vrij simpel te lijken. Ik maakte me los van Tim’s wurging en rende een paar stappen vooruit. - Blijf vooral met je smerige potten van mijn lijf af. Dat was nooit de afspraak. Hij zuchtte alleen en toonde me zijn middelvinger. Zijn volwassenheid heb ik altijd geapprecieerd. We waren bijna klaar. Alleen die stomme touw nog. Dan konden we aan de klus beginnen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo ook kan 'haar' niet verwijzen naar het stelletje. Nederlands is vermoedelijk niet je eerste taal, dus zal het allemaal niet gelijk perfect zijn. Als tip zou ik willen geven op een ding per keer te concentreren en voor nu zou dat dan betekenen de regels omtrent verwijswoorden nog eens goed door te nemen en daar wellicht wat mee te oefenen en te spelen. Het geslacht van een woord kun je altijd terugvinden in een woordenboek. Welkom op het forum en veel schrijfplezier!

Lid sinds

5 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Bedankt voor de tips! Ik weet dat mijn Nederlands niet perfect is :) Maar ik veronderstel dat een eindredacteur of correctie de foutjes wel zal uithalen mocht ik ooit iets willen publiceren. Het zou leuk zijn om feedback op het schrijven zelf te krijgen...

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ula, Dialoog met handeling heb je aardig goed met elkaar gecombineerd. Alleen halverwege gaat het een beetje mis en is het niet meer duidelijk wat er gezegd wordt en door wie. - We hebben het toch afgesproken – ik probeerde me los te wringen maar hij hield me stevig vast – En doe nu nou even rustig. Achteraf verdwijn je gewoon van de aardbol. [Dit zegt de ik] - Tja – mompelde ik terwijl ik mijn nagels in zijn hand harder duwde [Dit zegt ook weer de ik, dan hoeft het niet op een nieuwe regel] – Ik ga weg. Ik huur een huisje aan een meer en ik stop me vol hoogcalorische repen tot ik zo dik wordt als die van ‘Gone Girl’. Zo herken niemand me toch. Ik bel je uiteraard nooit. En je probeert me ook niet op het spoor te komen. – Ik rammelde ons doordacht plan voor de zoveelste keer af. Nu begon het eindelijk vrij simpel te lijken. Ik maakte me los van Tim’s wurging en rende een paar stappen vooruit. Met betrekking tot dialogen is het handig om geen - te gebruiken, maar 'aanhalingstekens' Dat houdt het iets overzichtelijker. De personages lopen flink te shoppen voor een inbraak/overval, maar doordat je ze ineens door een pad met ontbijtgranen laat lopen, geeft dat wat verwarring. Misschien daar iets kiezen wat meer in de richting van een bouwmarkt artikel komt. Goede bijdrage!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ula: leuk beginnetje, dat met dat zelfgemaakte pruikje. Het zet meteen de toon. Haha. Graag gelezen. :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ula ook ik moest meteen lachen om het pruikje. Zeker met die harde wind vandaag! De opmerkingen van schrijvenmaar en Annette zijn van groot belang. Iedereen heeft ooit eens voor het eerst hier geschreven en zo kom je echt op het goede pad. Schrijven is heel leuk, maar denk ook aan je lezers. Die zijn het goed gewend en zo laat je ook respect voor je lezers zien, als je je teksten netjes verzorgt. Ik ben ook zeker nog niet volleerd, maar het is hier een goedbedoelde leerschool. Ik wens je veel schrijfplezier en ik kom je graag weer lezen. Succes en een fijne dag.