Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht #230 - welkom

De fijne warme straaltjes water van de douche masseren mijn lichaam. Wat een zalig gevoel. Het stof van het dagelijks doen en laten spoelt van me af, verdwijnt in het putje, naar daar waar het hoort. Ik blijf lekker schoon achter met een tintelende huid. Wat een heerlijke uitvinding, een douche. Ik draai uiteindelijk de waterkraan dicht en grijp de donzige handdoek die op me te wachten hangt. Zo'n groot badlaken waarop je op het strand in de zonnestralen ligt te bakken. Ik wikkel me er helemaal in. Van top tot teen en voel me een bevoorrecht mens, een tevreden mens. Tot – ik hoor een geluid dat ik niet kan thuisbrengen. Ben plotseling een angstig mens met een bonkend hart en met nekhaartjes die stijf overeind staan. Is het mijn verbeelding of heb ik nu ècht een geluid gehoord dat niet nu en niet hier te horen zou moeten zijn? Ik sta stokstijf in mijn cocon van badlaken en spits mijn oren. Stilte. Juist een laatste tikkende druppel op de vloer van de douchecel. Ik verzamel al mijn moed en open de deur naar mijn slaapkamer. Stilte alom. Ik steek mijn hoofd om de hoek. Stilte. Voorzichtig schuifel ik de slaapkamer verder in en kijk recht in de ogen van Bram, de vriend van mijn broer Thijs. Bram komt veel bij ons over de vloer. Hij is een vriend des huizes geworden. We lachen veel, we discusseren over alle mogelijke onderwerpen, politiek, kunst, filosofie. Hij is van alle markten thuis. Is beleefd, vriendelijk en ziet er goed uit voor zijn zeventien jaar. Bram is altijd welkom. Ook als mijn ouders niet thuis zijn. En ze zijn niet thuis vanavond. We hadden een fijne avond, dronken een glaasje en er was een spannende film op de televisie. Morgen moet er weer naar school gegaan worden, dus Thijs stelde voor om op tijd te gaan slapen. Bram kondigde aan zijn voorbeeld te volgen. Ik bracht de lege glaasjes nog even naar de keuken en besloot om eerst nog even een douchke te pakken alvorens in bed te kruipen. Zo gezegd, zo gedaan. Dacht ik. Maar blijkbaar was er bij Bram een andere gedachte opgekomen, want hij stapt op me toe, grijpt me bij mijn middel en probeert me te zoenen. Door mijn tegenstribbelen valt de handdoek van me af en sta ik plotseling naakt in zijn armen. Stevig tegen zijn borst gedrukt. Zijn handen strelen mijn rug, mijn dijen en billen. Ik heb tot nu toe gedacht dat er geen zaliger gevoel kan zijn dan de warme waterstraaltjes van de douche die je huid masseren, maar die gevoelens blijken kinderspel te zijn totdat strelende mannenhanden je lichaam beroeren. Mijn tegenstribbelen verdwijnt als sneeuw voor de zon. Ik laat me zoenen, ik laat me strelen, ik laat me naar het bed leiden en ik laat me verleiden. En de wereld zegt: “Welkom meisje. Nu ga je verder door het leven als vrouw. Het zal zoet en bitter zijn.” Dat zal de volgende ontdekking zijn.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tjongejonge... Kijk nog eens naar deze zin :"Morgen moet er weer naar school gegaan worden"? Als er overal stilte is in huis, vraag ik me af wat je gehoord hebt. Vier keer laat en vier keer me in een zin. Het zal aan mij liggen maar ik kan er niet veel mee. Succes.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marijcke, … was het zo spannend om dit te schrijven, dat je gewoon vergat om eens wat ruimte te maken tussen de zinnen? Mooi gevonden die strelende waterstraaltjes van de douchekop en dan die mannenhanden; daar ging de zus van Thijs. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marijke, Dat is toch wel een mooie ervaring zo. Complimenten hoe je de flashback in het verhaal hebt verwerkt. Feitelijk heb je het als lezer niet eens door dat je terug in de tijd stapt, het gaat heel geleidelijk. Kijk idd nog wel even naar de herhalingen van woorden in je zin. Soms zijn ze overbodig. Het enige twijfelachtige vond ik de leeftijd van het personage. En dat komt door dit: Van top tot teen en voel me een bevoorrecht mens, een tevreden mens Deze zin (en er zijn er meer) hint naar iemand die al een leven achter de rug heeft. En dan blijft het uiteindelijk een meisje te zijn. Die omschakeling komt voor de lezer te laat omdat je begint met iemand die zo te lezen al heel veel levenservaring heeft. En ik denk dat de laatste zinnen wel weg mogen. Dit is echt de auteur die ineens spreekt en daarmee tik je de lezer uit het verhaal. Succes!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marijcke, wat een feest om weer iets van je te lezen! Het is een heerlijk verhaal, dat kabbelend begint, dan spannend wordt en een wijze les als uitsmijter heeft. Ik heb ervan genoten!

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo John Doe, Fijn dat je de tijd en de moeite genomen hebt om mijn inzending te lezen en van commentaar te voorzien. :nod: Dank je. Spijtig dat je er niets mee kunt. Wat zou je willen? Indachtig aan het feit dat men hier op SOL regelmatig drukt op het feit "show, don't tell", probeer ik zo op die manier te schrijven. Waarom moet het feit van het geluid omschreven worden? Ze heeft iets gehoord en is bang. Haar angst verwoordt volgens mij dat ze dit geluid niet had moeten horen, wat het ook was. Ik kan een kuch laten vallen of een stoel laten schrapen of eender welk geluid scheppen; het doet er niet toe. Het geluid, wat het ook moge zijn, hoort er niet te zijn. Punt uit. Je hebt gelijk als je zegt dat ik in herhaling val. Zelfs vier keer in één zin. Hier weer mijn repliek. Lees de zin eens zonder de herhaling. Volgens mij krijg je dan weer "tell en geen "show". De herhaling versterkt het gebeuren (volgens mij). Bram streelt, zoent en verleid. Ik vind het dan maar een droog onromantisch zinnetje, hoor. Maar ieder zijn meug. Sorry, maar ik ben een romantische vrouw en trek dat graag door naar mijn schrijfsels. Ik kan niet anders. Nu kun je er misschien iets mee doen, John DOE?! :o

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marijcke, Je zegt dat je een romantische vrouw bent. Tegelijkertijd geef je toe dat je het maar een droog onromantisch zinnetje vind. ". Ik vind het dan maar een droog onromantisch zinnetje, " Gooi die romantiek er dan in, laat de lezer het meebeleven, sleep hem mee. Dat je naakt in zijn armen staat hoeft niet vermeld. Niemand doet gekleed een handdoek om zich heen. Ze keek in zijn ogen en voelde hoe een warme gloed zich door haar lichaam verspreiden. Die ogen vol passie en hartstocht. Voor ik het wist stond hij voor me en voelde ik zijn warme adem mijn gezicht strelen. Ik sloot mijn ogen, voelde zijn handen over mijn gezicht en hun weg omlaag vervolgen. Mijn adem stokte toen met een licht geruis de handdoek van mijn schouders gleed. Ik voelde zijn lippen op die van mij en zonder aarzelen beantwoorde ik zijn kus. etc..etc.. Nu kun je er misschien iets mee. Succes.

Lid sinds

5 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gooi die romantiek er dan in, laat de lezer het meebeleven, sleep hem mee.
Volledig akkoord met deze opmerking. De opdracht luidde: het moet realistisch blijven. Romantiek is zelden realistisch. Persoonlijk ben ik een grote fan van True Romance romantiek.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag John Doe, dank je wel voor je goede intenties; ik zal er zeker aan denken bij volgende schrijfsels, al ben ik het er niet helemaal mee eens, iets van een stukje commentaar blijft altijd wel hangen en dat is positief. Leerzaam. Misschien de gulden middenweg zoeken... Ik vind jouw verleidings-scéne werkelijk mooi, maar ook een beetje afgezaagd, (en de tekst zou de limiet van het aantal woorden overschrijden) het is een al veel geschreven erotisch verhaal. Maar dat kun jij van mij wellicht ook zeggen. Ik geef tenslotte aan mijn verhaal ook een (wel is waar subtiele) erotische wending, maar mijn bedoeling was meer om het geluid en de angst weer te geven dan de romantische ontknoping. Enfin ja, we kunnen zo blijven discuteren, en dat is ook wel eens leuk. Nog een fijne avond verder. ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Bruno, Fijn dat je mijn inzending hebt gelezen. Ja, een mens kan niet voor iedereen goed doen, hè?! Als je mijn antwoord leest aan John dan kun je wellicht begrijpen waarom ik er geen erotische thriller van wilde maken. Dat was de opdracht niet. Het geluid en de angst moesten de hoofdzaak worden. Alleen zijn er al zoveel horrorverhalen binnengekomen dat ik aan een andere wending heb gedacht. Variatie is de spijs van het leven (en het schrijven). Nog veel succes met alles wat je doet. :)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Annette, Bedankt voor het lezen van mijn inzending en je positief commentaar. Je opmerkingen zijn terecht en ik neem ze mee in mijn geheugen. Ik sta altijd open voor positieve kritiek want het is zo leerzaam. ;) Nog een fijne avond.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Riny, Wat fijn dat je mijn inzending kon waarderen er plezier aan hebt beleefd. Ik ben blij je weer te ontmoeten hier. Nog veel succes in alles wat je doet. ;)