Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #230 - Maak het niet mooier dan dat het is

Onder de Douche: Zo’n grote, vierkante, regendouche is toch wel een verwennerij. Samen met de ruimtelijke werking van de inloop douche geeft dit mij een subliem gevoel van vrijheid. Het is een prachtige zomerdag, maar met het water een graadje warmer krijg ik een extra euforisch gevoel. Nog even door en door warm worden en dan lekker, druipend nat, naar buiten, rond springen tot alle druppels verdwenen zijn. Het leven lacht mij toe. Hé, hoor ik iets? Gerommel op mijn slaapkamer. Iets of iemand door de open pui deur naar binnen gekomen? Ja nu hoor ik het weer, even kijken. Dat hoeft al niet meer, want de badkamerdeur gaat langzaam open en daar staat een onbekende schoonheid, met goudblonde lokken. Signora Botticelli, rechtstreeks uit de Uffizi, zo in mijn badkamer. Hi kapitein, ik ben Venus, mag ik aan boord komen? -Sta je net te mijmeren over die mooie grote douchekop en dan dient het nut daarvan zich gelijk aan.- Dag Venus, ik ben Rob, welkom aan boord. Zo kapitein, aan de grote schoonmaak, zal ik een handje helpen? Zeg maar waar ik aan kan beginnen. Eh, begin jij dan maar aan het vooronder, dat kan best een beurt gebruiken. Graag, geen probleem. Oei, die kan er wat van. Zoals zij een beurt geeft, dat loopt de spuigaten uit. Dit werkt voor mij wel stimulerend en ik sla ook aan poetsen. Met zorg behandel ik de gevel ornamenten alvorens de tridacna minutieus van alle onzuiverheden te reinigen. Eindelijk is alles grondig gepoetst en opgewreven. De douche gaat uit en wij rennen naar buiten om rollend en dollend de waterdruppels af te schudden. Springen, rennen en tikkertje. Maar niemand is ‘m, want bloot slaat dood. Kijk daar ga ik wonen, Venus wijst op een huis in aanbouw. Voor het eind van het jaar trek ik er in. Zo af en toe wil ik komen kijken hoe de bouw vordert en als die sloep van jou dan onderhoud vraagt, help ik graag weer een handje mee. En er wordt weer gerold over het gazon. Als we opstaan zijn we gewoon duizelig en we moeten elkaar stevig vast houden. Zo lopen we naar binnen en laten ons vallen op het brede bed. Het is al in de middag als we wakker worden. Ik maak wat snacks en schenk een koel glas Verdicchio. -Waarom staat de klok nu niet stil?- We lopen nog even, met het glas in de hand, door de tuin en kleden ons aan. Venus zal de bouw vanaf vandaag consciëntieus gaan controleren, daar ben ik van overtuigd en mijn ‘pieremachochel’ zal er beslist steeds weer stralender uit gaan zien.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met een grote glimlach heb ik jouw verhaal gelezen. Mooi hoe je heel subtiel de erotiek hebt weer gegeven. Als enige tip zou ik geven, let op de leestekens. Vooral bij het dialoog. Dat leest wat rustiger. Bijv: 'Hi kapitein, ik ben Venus, mag ik aan boord komen?' Sta je net te mijmeren over die mooie grote douchekop en dan dient het nut daarvan zich gelijk aan. 'Dag Venus, ik ben Rob, welkom aan boord.' 'Zo kapitein, aan de grote schoonmaak, zal ik een handje helpen? Zeg maar waar ik aan kan beginnen.' 'Eh, begin jij dan maar aan het vooronder, dat kan best een beurt gebruiken.' 'Graag, geen probleem.' Iedere nieuwe dialoogzin (dus bij een ander personage) mag op een nieuwe regel. Een label werkt soms overzichtelijker (zegt Venus etc) Het beletselteken geeft aan dat er een stuk tekst is weggelaten. Vaak wordt het ook gebruikt om een zin wat te rekken, maar dat leest niet prettig. Voor de rest mijn complimenten!

Lid sinds

5 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo, de volgorde van de woorden in deze zinsnede is niet helemaal correct: "met het water een toch graadje hoger..." Bij "naar buiten en rond springen..." zou ik een woord toevoegen: "naar buiten en dan rond springen..." Bij de conversatie zou het handiger lezen zijn als je hier en daar een zin op een nieuwe lijn begon. Leuke en grappige invulling van de opdracht. Er is in Vlaanderen een serie "Callboys" waarbij één van de jongens zijn vrouwelijke klanten diep in de ogen kijkt en zegt: En nu gaan we vegen! https://www.vier.be/video/callboys/en-nu-gaan-we-… Je verhaal deed me daaraan denken :D

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dank voor de reacties en vooral de aanwijzingen. Een en ander ter harte genomen en aangepast. Ik ben een beginner en schrijf in filmstijl, met de bedoeling dat je in gedachten de film ziet die ik ook bij het schrijven zie. Daarom plaats ik ook geen label en staat het beletselteken op een plaats waar de film nog even door gaat. (ik ken daar geen andere methodes voor om dat aan te geven)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo zie je maar dat Venus en Mars het samen heel gezellig kunnen hebben. Mijn raad voor wat die waard is: Let inderdaad op de lay-out. Is juist in film alles niet mooier dan in werkelijkheid? Inderdaad zie ik ook de wat kromme zinnen zoals met het water een toch graadje ... Ik ga dit allemaal niet nogmaals aanhalen. Het is een dolkomisch verhaal.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
KobusK, om met je titel in huis te vallen: je maakt er een mooi verhaal van. Aanwijzingen hierboven al gekregen, succes met schrijven. Fijn weekend.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi KobusK, mooi verhaal, lekker spannend en ook ondeugend, met leuke woord- en toespelingen. Ik aarzelde even bij de passage over de onbekende schoonheid, in de volgende zin noemt de HP uit zichzelf haar naam. Dat komt niet logisch over. Maar verder met een grote glimlach gelezen!

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
lijkt mij dat, als je als vreemde ergens binnenkomt, je zegt wie je bent (opdat je geen vreemde meer bent). Persoonlijk doe ik dat altijd.