Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#229: Rambo in de bocht

Langzaam wordt de geur van dennennaalden verdrongen door een geur die ik nooit meer zou vergeten en nog dagenlang op mijn huig zou blijven liggen. Ik verlaat het wandelpad en loop een stukje verder het bos in. Plotseling zie ik een open plek waar een paar clowns dansen met een enorme suikerspin. Dat was de geur die ik net geroken heb, mierzoet. Om de clowns staan kinderen, van een jaar of tien, te dansen en te springen, er staat een suikerspinwagen. De lucht is bijna ondragelijk in mijn neus. ‘Hatsji, hatsji,’ nies ik. De clowns kijken mijn kant op. Mijn hond is niet meer te houden, hij holt naar de kinderen. Hij rolt over de kop en maakt een enorme sprong, de kinderen lachen. Hij laat zich lekker vertroetelen en hij krijgt suikerspin gevoerd. Zijn bek is helemaal roze, daardoorheen probeert hij met zijn lange tong al dat lekkers op te likken. De kinderen schateren het uit om mijn hond. Ineens roepen de kinderen hem: ‘Rambo.’ Hoe kan dat nu, ze kennen hem niet en het is zijn echte naam, ik schud glimlachend mijn hoofd. Aan de anderen kant van de open plek zie ik een keurige dame en heer in beige jassen aankomen. Ze kijken nogal ontstemd. Ik zie hun akeurende blikken terwijl ze wijzen naar de clowns en de kinderen. Dan valt hun blik op de suikerspincaravan. De man stapt hier meteen op af. Gebaart dat deze caravan moet vertrekken. De vrouw steekt haar handen vertwijfeld in de lucht. Op dat moment komt de groep kinderen aangerend met vooraan mijn hond. Rambo heeft een bal in zijn bek, de kinderen lachen en proberen hem de bal af te pakken. Ze stormen recht op een grote modderplas af. Waardoor mijn lichtbruine Rambo verandert in zwart, racet op de gebarende man en vrouw af. Oh nee, denk ik nog en ja hoor, Rambo botst frontaal op de beige jassen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een leuk (honden)verhaal. :thumbsup: De beige jassen intrigeren me. Haha, op het eind zijn ze vast niet meer integraal beige. Ik vind het ook leuk dat je niet precies vertelt waar de beige jassen voor gekomen zijn en waarom ze de kinderen willen verjagen. Kun je houden voor een vervolg...

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mwMarie, Een mooi beeldend verhaal! Ik dacht in eerste instantie dat het een droom was. De clowns in het bos en de suikerspinwagen, ook omdat de kinderen de naam van de hond wisten. Clowns roepen bij mij altijd iets griezeligs op.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, ik dacht net als Meta dat het een droom was. De spanning in het verhaal loopt op bij het noemen van de clowns, de suikerspincaravan en de kinderen in het bos. Rambo doorbreekt mijn gedachte dat het een droom zou zijn onmiddellijk met zijn sprong tegen de beige jas. Of weet jij het verhaal nog zover te breien dat het toch nog allemaal een droom blijkt te zijn. :-) Graag gelezen, fijne avond

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, Een vrolijke en enthousiaste scene. Ik zie de dame en heer als saai spelbrekers die een koekje van eigen deeg krijgen. Fijn weekend gewenst!

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Weer een leuk (honden)verhaal. :thumbsup: , De beige jassen intrigeren me. Haha, op het eind zijn ze vast niet meer integraal beige. Ik vind het ook leuk dat je niet precies vertelt waar de beige jassen voor gekomen zijn en waarom ze de kinderen willen verjagen. Kun je houden voor een vervolg...
Ik ben blij met je reactie, wie weet komt er een vervolg. Je inspireert me in ieder geval! Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@mwMarie, Een mooi beeldend verhaal! Ik dacht in eerste instantie dat het een droom was. De clowns in het bos en de suikerspinwagen, ook omdat de kinderen de naam van de hond wisten. Clowns roepen bij mij altijd iets griezeligs op.
Dank je Meta, dat je het beeldend mooi verhaal vindt. het is niet als droom bedoelt, maar zo mag je het gerust lezen. Ik voel met je mee dat clowns wat griezeligs kunnen hebben. Hier gelukkig niet, het is echt een feest. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Marie, 'Lekker puh', zei ik op het einde. Graag gelezen. Graag wens ik je alvast een plezierig weekend.
Levina, ja die beige jassen hè! Jij ook een fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, ik dacht net als Meta dat het een droom was. De spanning in het verhaal loopt op bij het noemen van de clowns, de suikerspincaravan en de kinderen in het bos. Rambo doorbreekt mijn gedachte dat het een droom zou zijn onmiddellijk met zijn sprong tegen de beige jas. Of weet jij het verhaal nog zover te breien dat het toch nog allemaal een droom blijkt te zijn. :-) Graag gelezen, fijne avond
Grappig dat jij ook aan een droom dacht. Mooi dat je de spanningsboog leest, is het me gelukt! Ik heb het als een feest geschreven, maar droom mag ook hoor. Fijn weekend.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marie, Een vrolijke en enthousiaste scene. Ik zie de dame en heer als saai spelbrekers die een koekje van eigen deeg krijgen. Fijn weekend gewenst!
Richard, fijn dat je het zo leest. Fijn weekend in retour gewenst.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw.Marie, … ook ik dacht aan een droom. Gewoon met het verkeerde been 'begonnen' omdat ik zelf zo aan het fantaseren was. Ik vind clowntjes wel leuk, maar de laatste tijd komen er ook van die enge voor in verhalen. Die halen het grappige weg. Ik zat me ook te verkneukelen om die beige jassen. Ik had gehoopt dat meneer wat anders uit de bus zou komen. ; het zou opnemen voor de kinderen. Maar nee, hij zat toch teveel onder de plak. Leuk verhaal.

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, het begin van je verhaal vind ik onheilspellend. Die clown die met suikerspinnen de kinderen het bos in lokt, brrrrrrrr... Gelukkig komt Rambo de boel redden. Die naam is subliem gekozen voor een held in het bos.:) Je verhaal eindigt in een heerlijke chaos. Daar maak je me blij mee, kan ik rustig slapen!

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Clowns is een bos; het komt op mij ook als een surrealistische scène over. Ik vind het overigens een prachtig beeld, clowns in een bos. Het staat als een huis. Met Rambo komt de realiteit binnen. Of toch niet? Want hoe kennen de kinderen zijn naam? En dat beige echtpaar, dat is er ook zomaar ineens. Op de een of andere manier zit ik vandaag erg in de schilderijen en dan doet dit verhaal me denken aan Magritte of Dali. Ik vind het een mooi verhaal. Het einde doet me overigens aan mijn verhaal denken, ook over een hond, een modderpoel en wat er dan zoal kan gebeuren.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi MwMarie, leuk verhaal van kinderen, clowns en een hond die plezier hebben. En dan twee stijve, deftige types met het opgeheven 'mag-niet-vingertje', die hun trekken thuis krijgen. En zo hoort het ook als je de pret voor anderen bederft, denk ik dan stiekem. :o

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marie, Een tijdje dacht ik dat dit verhaal zich zou ontwikkelen tot een griezelig verhaal, maar nee toch niet. Zal wel te maken hebben met mijn angst voor clowns. Beeldend geschreven. Ik zie het plezier van de kinderen met de hond voor me en de vieze jassen aan het einde natuurlijk! gr. Nynke

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk. Ik had wel meer willen lezen, vooral wat er na de ontmoeting van de beige jassen met Rambo gebeurd.
Fijn Vonne, mss nog een vervolg als het weekthema zich ervoor leent... Blij dat ik je heb kunnen 'meenemen'. Fijne dag.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo mw.Marie, … ook ik dacht aan een droom. Gewoon met het verkeerde been 'begonnen' omdat ik zelf zo aan het fantaseren was. Ik vind clowntjes wel leuk, maar de laatste tijd komen er ook van die enge voor in verhalen. Die halen het grappige weg. Ik zat me ook te verkneukelen om die beige jassen. Ik had gehoopt dat meneer wat anders uit de bus zou komen. ; het zou opnemen voor de kinderen. Maar nee, hij zat toch teveel onder de plak. Leuk verhaal.
Heerlijke reactie van jou, Riny. Geeft mij weer inspiratie dank je wel! Fijne dag.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marie, het begin van je verhaal vind ik onheilspellend. Die clown die met suikerspinnen de kinderen het bos in lokt, brrrrrrrr... Gelukkig komt Rambo de boel redden. Die naam is subliem gekozen voor een held in het bos.:) Je verhaal eindigt in een heerlijke chaos. Daar maak je me blij mee, kan ik rustig slapen!
Er wordt veel gerefereerd aan enge clowns. In een circus het topacts, maar zo in het openbaar, weet ik het ook niet zo. Als lokkers van kinderen in een bos, heb ik niet aangedacht, mooi hoe een tekst gedachten kan genereren. Rambo, leuk dat je de naam zo leuk vindt passen, heerlijke hond naar mijn hart. Fijn dat je het einde zo kan waarderen. Dank voor je mooie beschrijving van mijn tekst, waardeer ik :thumbsup: Fijne dag.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mw.Marie, Clowns is een bos; het komt op mij ook als een surrealistische scène over. Ik vind het overigens een prachtig beeld, clowns in een bos. Het staat als een huis. Met Rambo komt de realiteit binnen. Of toch niet? Want hoe kennen de kinderen zijn naam? En dat beige echtpaar, dat is er ook zomaar ineens. Op de een of andere manier zit ik vandaag erg in de schilderijen en dan doet dit verhaal me denken aan Magritte of Dali. Ik vind het een mooi verhaal. Het einde doet me overigens aan mijn verhaal denken, ook over een hond, een modderpoel en wat er dan zoal kan gebeuren.
Sandra bedankt voor je uitgebreide reactie, heerlijk dat je zo je vragen hebt. Mss wordt het nog een keer uit de doeken gedaan in een vervolg. Ik las net jouw verhaal, heerlijk hondenverhaal met modder! Heel leuk dat het iets surrealistisch heeft voor jou. Dali en Margritte zijn zeer inspirerend. Fijne dag.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi MwMarie, leuk verhaal van kinderen, clowns en een hond die plezier hebben. En dan twee stijve, deftige types met het opgeheven 'mag-niet-vingertje', die hun trekken thuis krijgen. En zo hoort het ook als je de pret voor anderen bederft, denk ik dan stiekem. :o
Zo is het maar net Ton :lol: Fijne dag.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Marie, Een tijdje dacht ik dat dit verhaal zich zou ontwikkelen tot een griezelig verhaal, maar nee toch niet. Zal wel te maken hebben met mijn angst voor clowns. Beeldend geschreven. Ik zie het plezier van de kinderen met de hond voor me en de vieze jassen aan het einde natuurlijk! gr. Nynke
Clowns brengen wat teweeg, ervaar ik na het lezen van de reacties hier. Mss in een vervolg gaan we de ware aard lezen, ik hou het nog even geheim! Fijn dat je het verhaal kan waarderen. Prettige dag.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker surrealistisch verhaal, ik houd van het beeld van de clowns en de kinderen in het bos. De kinderen zijn, net als de clowns, een beetje eng, want hoe kennen ze de naam van Rambo? Dit gegeven zou uitgewerkt kunnen worden, er zit iets achter. Nu weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet. Een paar dingetjes vielen me op:
Afkeurende blikken en ze wijzen naar de clowns en de kinderen.
Deze zin leest onaf.
Rambo heeft een bal in zijn bek, de kinderen lachen en proberen hem de bal afhandig te maken.
Kan men een hond een bal afhandig maken? Afbekkig, of afpotig lijkt me meer logisch ;)
Mijn hond verandert in een donkere kleur en ...
Een kleur is abstract, daar kan een hond m.i. niet in veranderen. De kleur van de hond kan veranderen in een andere kleur

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal zet me een paar keer op het verkeerde been, omdat er een paar mistrieuze momenten inzitten. Het einde vind ik verrassend en komisch. Graag gelezen.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker surrealistisch verhaal, ik houd van het beeld van de clowns en de kinderen in het bos. De kinderen zijn, net als de clowns, een beetje eng, want hoe kennen ze de naam van Rambo? Dit gegeven zou uitgewerkt kunnen worden, er zit iets achter. Nu weet ik niet zo goed wat ik ermee aan moet. Een paar dingetjes vielen me op:
Afkeurende blikken en ze wijzen naar de clowns en de kinderen.
Deze zin leest onaf.
Rambo heeft een bal in zijn bek, de kinderen lachen en proberen hem de bal afhandig te maken.
Kan men een hond een bal afhandig maken? Afbekkig, of afpotig lijkt me meer logisch ;)
Mijn hond verandert in een donkere kleur en ...
Een kleur is abstract, daar kan een hond m.i. niet in veranderen. De kleur van de hond kan veranderen in een andere kleur
Superbedankt Stella voor je scherpe blik. Van je eerste opmerking heb ik gemaakt: Ik zie hun akeurende blikken terwijl ze wijzen naar de clowns en de kinderen. En dan afhandig, een glimlach van mij voor je opmerking, ik heb het aangepast: proberen hem de bal af te pakken. De kleurverandering heb ik aangepast: Waardoor mijn lichtbruine Rambo verandert in zwart, racet op... Ik ga het hele verhaal plaatsen bij proeflezen. Fijne dag

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Het verhaal zet me een paar keer op het verkeerde been, omdat er een paar mistrieuze momenten inzitten. Het einde vind ik verrassend en komisch. Graag gelezen.
Dank je Lucia. De mysteries worden opgelost onder proeflezen, daar ga ik, na alle enthousiaste reacties hier, plaatsen.