Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#224 Adembenemend

'Je moet komen, Alice, 'had Julia gezegd.'Steve is een goede man voor jou. Hij is bemiddeld, galant en het belangrijkste...hij is vrijgezel. ' Ze hadden afgesproken in de bar waar Julia altijd kwam. Verschillende mannen keken op toen ze langs kwam. Alice was een aantrekkelijke vrolijke verschijning en was gezegend met een geweldig figuur. Maar wat het meest opviel waren haar lange blonde haren die als een waterval over haar schouders vielen. Dat in combinatie met haar intens blauwe ogen maakten Alice een benijdenswaardige partij maar om een reden die ze zelf niet begreep, had ze de ware nog steeds niet gevonden. Een man die haar begreep en de tijd en het geduld kon opbrengen haar goed te leren kennen. Maar de meeste mannen die op haar pad kwamen waren vol van zichzelf, arrogant en onbetrouwbaar. In haar hart hoopte ze dat Steve eindelijk was wat ze zocht in een man... Steve zag haar binnenkomen en zijn hart sloeg over. Wat een vrouw...ze was adembenemend. Hij moest zichzelf dwingen te blijven zitten omdat hij beloofd had te wachten op Julia en Alice. Gisteravond had Julia hem gebeld en gevraagd kennis te komen maken met Alice,maar... Voor de tiende keer keek hij op zijn horloge en vroeg zich af waar ze bleven. De onbekende vrouw ging zitten en keek om zich heen, kennelijk wachtte ze ook op iemand. Steve werd door haar gefascineerd. Hij observeerde haar en vroeg zich af wat er in haar hoofd omging. Ze was zo knap dat het bijna provocerend was. Steve kon zich niet voorstellen dat deze vrouw geen relatie had. Op dat ogenblik kruisten hun blikken elkaar. Alice keek op,zag hem kijken en had gelijk haar mening over hem klaar. Hij was ontegenzeggelijk knap en had priemende ogen die tot in het diepst van haar ziel leken te kijken. Maar mannen zoals hij dachten dat ze elke vrouw konden krijgen. Hun arrogantie kende geen grenzen. Waarschijnlijk zou hij de liefde met haar bedrijven en daarna als een oude schoen weggooien. De zoveelste nietszeggende verovering...hij zag haar waarschijnlijk als een gebruiksmiddel. Maar Alice was geen makkelijke prooi...opeens sloeg de paniek bij haar toe. Hij stond op en liep doelbewust naar haar toe. 'Mag ik bij je komen zitten? ' Alice wilde er vandoor gaan. Te laat. Adrenaline raasde door haar heen. Van dichtbij was hij nog knapper. Nu zag ze dat hij een vriendelijke glimlach had en zijn ogen haar zacht aankeken. 'Ik heb een afspraak met een dame maar ze laat op zich wachten. ' Zijn stem was warm en en vol zelfvertrouwen. Een rilling liep over haar rug en opeens fantaseerde ze wat hij met haar zou doen als ze samen waren. 'Ik heb ook een afspraak.'zei ze..'Mijn vriendin zou iemand meenemen om kennis mee te maken. ' Hij leunde glimlachend achterover en zijn ogen lieten haar niet los. 'Wat toevallig. Ik ben gebeld door een vriendin om kennis te maken met een vriendin van haar. ' Ze keek naar zijn handen en lange sterke vingers en vroeg zich af hoe het zou zijn als die haar vastpakten. 'Het is niet mijn gewoonte zelf op vrouwen af te stappen,maar jij bent fascinerend, 'zei hij zacht.'God..wat ben je mooi. ' 'Dat zeg je zeker tegen elke vrouw die je tegenkomt, 'zei Alice schor. Haar handen trilden.'Ik ben niet zo'n dom bakvisje die gaat zwijmelen bij elke knappe man die me aankijkt. ' 'Laat ik me even voorstellen, ik heet Steve. ' Een rode blos joeg naar haar wangen en haar ademhaling ging gejaagd. Hoe was dit mogelijk.. 'Mijn naam is Alice. '

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi John, wat een schot in de roos, deze blind date! Steve en Alice lijken voor elkaar gemaakt. De beschrijving van Alice doet me echter twijfelen. Ze is zo perfect. Misschien dat je die waterval van blonde haren weg moet laten en iets van mysterie in haar ogen moet leggen. Dat zou haar voor mij wat 'echter' maken. Ook bij Steve zou je in de beschrijvingen wat compacter kunnen zijn. 'Steve werd gefascineerd door haar.' Hier zou ik gewoon 'Steve was gefascineerd.' van maken. Je hebt in ieder geval in dit verhaal de ouderwetse romantiek volop de ruimte gegeven!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
zij is begerenswaardig en de man die haar heeft benijdenswaardig het kan allemaal wellicht wat compacter, maar het heeft inderdaad zo zijn eigen zwijmelwaarde eens dat de de zin 'werd gefascineerd door haar' niet fraai is

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een spontane binddate. Julia dacht, die twee kunnen het wel zonder mij. Mooi hoe je de onzekerheden en de vooroordelen beschrijft die we vaak op basis van het uiterlijk van onszelf en anderen hebben. gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een wens-verhaaltje, zo van maakte ik dat maar mee, je maakt me lekker het doel van de opdracht mooi verwerkt

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je laat me zwijmelen en dat doe ik graag. Dat het wat lang en zoetsappig is, neem ik gewoon voor lief. Vooral nu ik veel kaarsjes en lichtjes om me heen heb.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@John Doe, Inderdaad een zwijmelverhaal, hier en daar ‘over de top’ en het had zeker compacter gekund, maar in do9t type verhaal past die overdadigheid. Het thema is er goed in verwerkt, het verhaal staat bol van de vooronderstellingen. Vanuit twee perspectieven laat je zien, hoe Alice en Steve over elkaar denken. Die namen vind ik erg passend op een of andere manier. Goed gekozen. Mocht je het thema nog eens willen uitdiepen, dan werkt het in een kort verhaal heel goed in de huis van een van de personen te kruipen. Nu neem je als schrijver meer afstand en zijn er in je stuk meer beschrijvende gedeelten. Opm. Kijk je verhaal even na op het gebruik van spaties, interpunctie en aanhalingstekens. Heerlijk passend verhaal in deze tijd van het jaar.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker leesbaar verhaal en realistisch ook. Ik zie het zo gebeuren en eind goed al goed tegen de kerstmis. Graag gelezen, fijne zondag.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
zij is begerenswaardig en de man die haar heeft benijdenswaardig het kan allemaal wellicht wat compacter, maar het heeft inderdaad zo zijn eigen zwijmelwaarde
Helemaal mee eens. Haha. Een vervolg zou ik nog leuker vinden...

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het thema er idd goed in verwerkt. Gelukkig zetten ze door! Een lekker feelgood verhaal. :thumbsup: Eens met de feedback mbt compactheid. ;)