@Anke: Hopelijk komt er een einde aan deze dwaze patstelling.
@Peter: Ja, met dit beminnen kun je ook alle kanten uit, hopelijk blijft het bij het goede.
@John: Vraag ik me ook af: Hoe?
@Tilma: Ik wilde inderdaad de deining weergeven.
@Tja: Ja, er wordt wat weggewoven.
@Ostinato: Dat je het te woordspelig vindt, verbaast mij niets. De zin bestaat hoofdzakelijk uit een spreekwoord. Ik heb het spel zwartepieten, waarbij de zwartepiet de schoppenboer is, in verband willen brengen met de Zwarte Piet discussie. Er wordt van alle kanten tegen zogenaamde heilige huisjes aangeschopt. In mijn verhaal, misschien eerder een essay zou ik zeker de zin hebben aangehaald: 'Makkers, staakt uw wild geraas.' Komt uit een lied en is ook een film.
Mensen grijpen tegenwoordig alles aan om te relschoppen.
Klopt Tja, vaak zonder reden ook nog. Wat er werkelijk schort, wordt veelal niet besproken.
Overigens lig ik in een deuk om je quote: 'Waar je ook bent, ik zal je vinden.'
Eens met Tilma. Een beetje spelen met het lezen van de zin, maakt het nog leuker.
Dit jaar speel ik Sinterklaas
Dit jaar speel ík Sinterklaas de zwartepiet (Alsof Sinterklaas dit keer Zwarte Piet gaat spelen.)
Nu ja, schuif zelf maar
Eens met Tilma. Een beetje spelen met het lezen van de zin, maakt het nog leuker.
Dit jaar speel ik Sinterklaas
Dit jaar speel ík Sinterklaas de zwartepiet (Alsof Sinterklaas dit keer Zwarte Piet gaat spelen.)
Nu ja, schuif zelf maar
Ha Hadeke,
Je haalt andere woorden uit de reactie van Tilma dan ik. Ik laat het schuiven aan de lezers over. Dit jaar ben ik lekker stout en laat ik het zoals het is. Op naar een reisje Spanje.
Ik ken het kaartspel niet, misschien dat de functie van de zwartepiet in het kaartspel ook een functie heeft in je zin, dat ik hem daarom niet helemaal begrijp. Hij is in ieder geval wel creatief bedacht.
Graag gelezen!
Ik ken het kaartspel niet, misschien dat de functie van de zwartepiet in het kaartspel ook een functie heeft in je zin, dat ik hem daarom niet helemaal begrijp. Hij is in ieder geval wel creatief bedacht.
Graag gelezen!
Ha schrijfcoach Mike,
Inderdaad is juist de functie van de zwartepiet in het spel de rode draad in zin en verhaal. Vanwege de Sinterklaas gedichten had ik, nee nam ik, te weinig tijd het explicieter uit te werken.
Met deze opdracht heb je wel laten zien hoe knap die zin van Ernest Hemingway was. Wel of niet door hem verzonnen.
Dank je voor de opdracht en je reactie.
Hallo Levina,
... ik had ook wel met Zwarte Piet meegewild in de zak. Haha, het kwam er maar niet van.
Ik had zo'n heilig vertrouwen in die jongen. De buurvrouw zei wel eens: dan maakt hij pepernoten vsn je. Dat vond ik wel zo'n onzin. Het deed me helemaal niks wat ze zei. Grappig, hè ?
Jij eilde toch ook wel met hem mee? Of heb ik het mis.
Hallo Levina,
... ik had ook wel met Zwarte Piet meegewild in de zak. Haha, het kwam er maar niet van.
Ik had zo'n heilig vertrouwen in die jongen. De buurvrouw zei wel eens: dan maakt hij pepernoten vsn je. Dat vond ik wel zo'n onzin. Het deed me helemaal niks wat ze zei. Grappig, hè ?
Jij eilde toch ook wel met hem mee? Of heb ik het mis.
Ha Riny,
Nou en of ik meewilde en nog steeds wil ik dat. Ik ben nooit bang geweest. Wie weet komen we elkaar daar nog eens tegen. Dat zou pas een surprise zijn.
Hoi Levina, Goed bedacht, en
arme sint, die kinderen zo
Hoe dan...slim, hoor.
Er zit veel beweging in je
Haha Levina. Ik hoop dat hij
@Anke: Hopelijk komt er een
Maar wat is nu het verhaal?
@Ostinato: Dat je het te
Mensen grijpen tegenwoordig
Tja schreef: Mensen grijpen
Eens met Tilma. Een beetje
Hadeke schreef: Eens met