Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #221 - Schrijven is scheuren

Het cadeaudobbelspel is een uitvinding van mensen die troep kwijt moeten. Oké, het was een leuk sinterklaasfeestje met Huize “Opus”. Maar: dobbelspel = willekeur. Voor een onbekende pak je gewoon wat ouwe meuk in. Mijn cadeautje bleek een scheurkalender. Je zag aan de stomme foto op de voorkant al dat het foute boel was. Dit soort kalenders belanden in de koopjeshoek in stapels die tot februari blijven liggen zonder te slinken. De scheurkalender ligt nu in een plastic tasje tussen mijn voeten. Het zou asociaal zijn om hem in de tram achter te laten. Bij mijn halte voel ik plotseling aandrang. Die gehakthapjes zeker. Ik schiet de Bijenkorf in. Zittend op de pot pak ik de scheurkalender. Hilarisch om hem hier op te hangen! Ik open de kalender halverwege. 17 JULI SPIEK NIET VOORUIT IN SCHEURKALENDERS Haha, toevallig. 18 JULI VERDER VOORUIT SPIEKEN IS GEVAARLIJK Dit soort geintjes staat me niet aan. De pagina’s flapperen verder tussen mijn vingers. 2 NOVEMBER DIT IS DE DERDE VOORUITBLIK. ALS JE NIET STOPT, KOMT HET KWAAD Mijn hart schiet in sportstand. Ik durf niet verder te kijken, voel me vervolgens belachelijk. Het is maar papier. Ik ben niet bang. Ik open de kalender op een smal kiertje. 18 MAART JE DOOD NADERT Mijn darminhoud komt binnen één seconde in de wc terecht. Mijn hart gaat in rengalop, het wil zich dwars door mijn borstkas heen slaan. Ik hang het blok haastig op. Supersnel veeg ik, trek ik door, broek aan. Maar dan haal ik diep adem. Kalm aan. Voordat ik hier nooit meer terug durf te komen, sla ik nog één keer het blok open. 4 APRIL JE VERLAAT DEZE WC NIET MEER Met een ruk scheur ik 4 april af, blader met shakende vingers terug, ook 18 maart scheur ik af, schuin, daaronder zie ik 19 MAART !!!VOORTIJDIG AFSCHEUREN!!! JE – De rest van de zin bereikt mijn verstand niet meer. Mensen laten wc’s smerig achter. De schoonmaakster die de bloedvlekken aantrof, keek er niet eens van op. Ze maakte efficiënt schoon. Ze zag de scheurkalender niet, die zwijgend aan de deur hing.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hannah, … wat heb je me laten lachen. Ik zag je worstelen op de WC. Het is een heerlijk verhaal; lekker alles aan de verbeelding overlaten. De scheurkalender overzag alles. Leuke binnenkomer van je. Welkom :nod: :thumbsup:

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brrrrrr...creepy! De rest van de zin bereikt mijn verstand niet meer> kun je schrappen. Waarom bladert ze eigenlijk halverwege terug en niet vooruit? Vroeg ik me even af. Ja, ben ook wel benieuwd waar het lijk gebleven is.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hannah je debuut hier en gelijk een horror verhaal. Ik kijk nu heel anders tegen scheurkalenders aan, ik ga ze links laten liggen :D Veel schrijfplezier en fijne avond.

Lid sinds

5 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja ik zie dat meer mensen daarmee zitten. Ik stelde me zelf voor dat de kalender ineens zijn bek wijd opende en de hoofdpersoon verscheurde en grotendeels opat, misschien had ik daar een paar woorden aan moeten wijden.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hannah, De eerste alinea kan naar mijn idee wel weg. Verder een leuk bedacht verhaal. Ik zou wel wat informatie prijsgeven over de afloop, die is nu net een beetje te vaag. Door het weglaten van de eerste alinea hou je daar woorden voor over. Mooi bedacht om de kalender op de wc achter te laten. Wel benieuwd hoe een 'rengalop' eruitziet. ;)