Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#220 Opladen

Opladen Het was midden in de nacht, toen de telefoon ging. Het was mijn broer. ‘Het is begonnen, kun je komen ?’ Ik zat rechtop in mijn bed, aan de linkerkant lag mijn middelste opgekruld met haar duimpje in haar mond. Rechts mijn jongste, in diepe slaap. Ik klom uit bed, kleedde me aan en poetste mijn tanden. Ik wekte mijn oudste kind die op zolder lag te slapen. ‘Je tante gaat bevallen, let op de kleintjes, pak maar chips, ik weet niet hoe laat ik terug ben’. Hij geeuwde en wreef in zijn ogen. ‘Okay’ zei hij en draaide zich weer om. Ik liet mijn kinderen achter en haastte me naar het huis van mijn broer en schoonzus. Mijn fiets kwakte ik tegen het tuinhek, mijn broer stond al in de deuropening. ‘We moeten naar het ziekenhuis, de verloskundige heeft haar net onderzocht. De hartslag is niet goed, of te langzaam, weet ik het.’ In de woonkamer trof ik mijn schoonzus kreunend tegen de eettafel. We hesen haar in de auto en reden naar het ziekenhuis, rode stoplichten negerend. Ik was opgelucht dat we nu op een veilige plek waren en pakte de camera uit mijn tas. Ik had de taak gekregen alles te documenteren, het liefst tot in detail, zoals mijn broer mij met klem gezegd had. Dat was goed voor de verwerking, achteraf, had hij gelezen. Mijn schoonzus lag inmiddels te grommen op het ziekenhuisbed, het werd nu menens. Mijn broer zei me dichterbij te komen, de spruit moest op de plaat. Ik boog door mijn knieën, keek door de lens bij mijn schoonzus naar binnen. ‘Tang !’ riep de arts, verpleegkundigen dromden om het bed van mijn schoonzus. Er werd een knip gezet, mijn schoonzus spleet open. Alles werd zwart. Vergeten op te laden.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bouwt de spanning goed op, het hele verhaal werk je naar een catastrofe toe, maar wat een anticlimax! Ik vind het persoonlijk jammer, er zit veel potentie in het verhaal, de komische wending lijkt niet helemaal bij het geheel te passen. [quote: Karamel]In de woonkamer trof ik mijn schoonzus kreunend tegen de eettafel.[/quote] Hebben ze nu op de HP gewacht tot ze naar het ziekenhuis konden? Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel voor je reactie, wat is HP ? Huisartsenpost of iets anders ? De verloskundige is geweest, die heeft geconstateerd dat de hartslag van de baby te onregelmatig is. Van de verloskundige moeten ze naar het ziekenhuis. Daarop heeft de broer van de hoofdpersoon zijn zus gebeld, die direct naar ze toe is gegaan. Ze hadden nl afgesproken dat de hoofdpersoon bij de bevalling zou zijn, om foto's te maken. Ik zat erg te stoeien met het slot van het verhaal, had in eerste instantie iets dramatisch willen schrijven. Maar dit leek me een meer verrassend einde. Alles werd zwart, is letterlijk en figuurlijk bedoeld, ze valt bijna flauw. En tegelijk is het scherm van de camera zwart geworden. Ik zal even iets anders bedenken :)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote: Karamel]wat is HP
Op SchrijvenOnline staat HP doorgaans voor Hoofdpersoon ;)[/quote] Sorry dat wist ik niet :) Ze hebben inderdaad gewacht op de HP tot ze er was, zij woont een straat verderop.