Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#220 Barry Bever's supertof pretpark

Barry gooit een paar steentjes in het water en raakt een van de grote eenden. ‘In het begin kon ik de gezinnen niet aanslepen. Kinderen die ruzieden zelfs over de kleur waterfiets die ze wilden. Kijk ze nu, de verf is zo vervaagd dat je geen onderscheid meer kunt maken. Metalen misbaksels met holle ogen.’ Tobias pent Barry’s woorden in zijn notitieblok. ‘Mag ik een foto van u maken terwijl u voor de attractie staat?’ Barry slaakt een weemoedige zucht en Tobias neemt met zijn smartphone enkele kliekjes. Na het nemen van de foto's lopen de heren verder over het terrein van het verlaten pretpark. Tobias merkt de grote aap op, die de muur van het restaurant siert. ‘Toen ik vier was, deed ik het in mijn broek voor die aap.’ ‘Bertus, hij was naast Barry de Bever toch wel een van de populairste figuren.’ ‘U hebt ze allemaal zelf bedacht?’ Barry knikt. ‘Lizzy de krokodil, Gerry de Tijger, Bas Muis en nog een hoop aan secundaire karakters.’ ‘Jammer dat ze de show niet meer zullen stelen.’ ‘Jammer is het inderdaad. Ik heb wellicht nog wat leuks voor je, mogelijk een paar kliekjes waard voor je onlineblog.’ Tobias knikt instemmend ja en volgt Barry naar het restaurant. Binnen is het stoffig en boven de counter knippert een doffe TL lamp. ‘Morgen komen de werklui eindelijk alles demonteren.’ Achter de counter bevindt zich een deur met een trap die naar beneden leidt. ‘Hier doet het licht het gelukkig nog, loop maar, de trap is veilig.’ Onderin de ruimte staan enkele lockers. Barry gebaart naar de middelste locker. ‘Maak maar open.’ Voorzichtig opent Tobias de deur en neemt direct een stap terug. Het gezicht van Bertus de Aap staart hem aan. ‘Zet hem maar eens op.’ ‘Weet u het zeker?’ ‘Morgen wordt het opgeruimd. Nu is je kans.’ Tobias neemt het masker in zijn handen en trekt het over zijn hoofd. ‘Om het af te maken moet je ook het bijbehorende pak aantrekken.’ Tobias vindt het spannend om eens een keer de wereld vanuit Bertus’ ogen te zien. Na al het gewurm heeft Tobias eindelijk het pak aan. Hij draait zich enthousiast om naar Barry, die in de tussentijd zijn Beverpak heeft aangetrokken. ‘Geweldig.’ juicht Tobias. Barry komt dichterbij en zonder waarschuwing voelt Tobias iets scherps in zijn buik glijden. Met een flinke snelheid wordt de beweging tientallen keren herhaald. ‘Dit is voor alle keren dat je de show stal, jij klote aap!’

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, ik herken je Richard, iets behoorlijk smerigs op het eind. :lol: Ik wil ook kliekjes maken met mijn telefoon.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit zou zomaar de epiloog van het boek kunnen zijn. :nod: Mooie intrigerende opbouw, ik voelde dat er iets ging gebeuren maar wat en waarom. Het waarom bijna hilarisch maar Richard Otten - absurd! :thumbsup: ps. ook jij kan niet tellen :p

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit wordt weer een echte RichardOtten, dacht ik bij het lezen van de titel. En je stelt me niet teleur. Gesmuld van je kliekjes en een heerlijk absurd einde.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Haha, de gretige blogger die er alles voor over heeft. Die kliekjes wel opgemerkt maar ze volledig opgenomen als kloppend in je verhaal. Tot het einde, daar waar ik nog argeloos denk: dit wordt leuk, komt er een bloederige ontknoping. Leuk voor Barry. :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Barry de bever kan eindelijk wraak nemen op de aap. Ik bedenk me nu tweemaal voor ik me in een of ander dierenpak hijs. Verrassend einde, en graag gelezen.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik heb gesmuld van je kliekjes verhaal, nou ja getver! Zeker onverwachtse ontknoping. Na het lezen is de titel ook superpassend, maar spanning voelde ik niet bij het lezen daarvan, maar bij jou komt dat wel goed in je tekst :D fijne avond.