Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#219 - Droomreis

Zo blij als een kind bekijk ik de reisgids. Vlug sla ik de pagina's open van 'IJsland'. Mijn hele lichaam zindert van geluk. Mijn gedachten nemen mij mee naar 'Thule', het land in het hoge noorden. De prachtig gekleurde berglandschappen zorgen voor een geweldig uitzicht. In de verte zie ik een meer met ijsschotsen, er ligt een drijvend stilleven voor mij. De koude wind raast langs mijn lijf, dat deert mij nu even niet. De reis gaat weer verder, naar de betoverende watervallen. Mijn hart maakt vele sprongetjes. Liters water denderen naar beneden. Kleine druppels stromen over mijn gezicht. De geur van de zilte zeelucht snuif ik op. De zwarte kust maakt mij stil, de woeste zee kent geen genade. De avond doet zijn intrede. Ik staar naar buiten en zie het allermooiste poollicht. De zonnedeeltjes dansen in de lucht. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. Ik hoor gekras aan de deur, gevolgd door een luid gemiauw. Ik zucht en roep: "Ik kom eraan Mini!"

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke Was je HP in gedachte in IJsland en komt Mini hem uit zijn droom helpen? Ik krijg door je tekst zin om een reis naar IJsland te boeken. Een paar zeurtjes: Ik hoor gekras aan de deur, gevolgd door een luid 'gemiauw'. misschien vervangen door Ik hoor gekras aan de deur, gevolgd door een luid 'Miauw.' of Ik hoor gekras aan de deur, gevolgd door een luid gemiauw. en Ik zucht en roep; "ik kom eraan Mini!" De puntkomma vervangen door dubbele punt en "ik" met hoofdletter. Bedankt voor de ervaring.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke, bij Thule denk ik direct aan de boeken van Thea Beckham. Ik heb de serie als kind versleten! De magie van het ongerepte landschap van IJsland geef je mooi weer in je tekst. Omdat je wegdroomt bij de reisgids, hoeft die auto er wat mij betreft niet in. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke Was je HP in gedachte in IJsland en komt Mini hem uit zijn droom helpen? Ik krijg door je tekst zin om een reis naar IJsland te boeken. Een paar zeurtjes: Ik hoor gekras aan de deur, gevolgd door een luid 'gemiauw'. misschien vervangen door Ik hoor gekras aan de deur, gevolgd door een luid 'Miauw.' of Ik hoor gekras aan de deur, gevolgd door een luid gemiauw. en Ik zucht en roep; "ik kom eraan Mini!" De puntkomma vervangen door dubbele punt en "ik" met hoofdletter. Bedankt voor de ervaring.
Hoi Siv, Mini de poes verstoorde inderdaad mijn mooie dagdroom! Die hoofdpersoon ben ikzelf, en ik sta te popelen om erheen te gaan... Ik ga je tips aanpassen. Bedankt voor je fijne reactie!

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IJsland, land van oude sagen Siegfried die het veroverde en de koningin meenam als trofee lees de Schat van de Niebelungen

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Anke, bij Thule denk ik direct aan de boeken van Thea Beckham. Ik heb de serie als kind versleten! De magie van het ongerepte landschap van IJsland geef je mooi weer in je tekst. Omdat je wegdroomt bij de reisgids, hoeft die auto er wat mij betreft niet in. Graag gelezen!
Hoi Chantal, Ik weet niet of ik mij moet schamen, maar ik ken Thea Beckham niet... Het is wel bijzonder hoe je als kind je zo in kunt leven in een boek. Ik droomde weg in de boeken van Wipneus en Pim ;) De auto laat ik eruit! Bedankt voor je fijne reactie.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
IJsland, land van oude sagen Siegfried die het veroverde en de koningin meenam als trofee lees de Schat van de Niebelungen
Ik ga mij meer in het land verdiepen Peter :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha Anke, Ik voel helemaal met je mee. Mijn zuster is een week op IJsland geweest en elke dag stuurde ze een foto. Ook van het groene licht, zij heeft het echt gezien en ik heb ervan gedroomd. Ik heb het vanwege de reacties twee keer gelezen. Ik dacht: dat heb ik helemaal niet gelezen! Dus zoeken. het was uiteraard al aangepast. Echter, twee keer graag gelezen. Ik hoop ook IJsland nog eens te zien, wat een eiland.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, dankje voor je reactie! Levina Levja, ik hoor alleen maar positieve reacties over IJsland van mensen om mij heen. Als je wilt boeken moet je een zakje met geld achter de hand hebben. Het is niet goedkoop... De aanpassingen had ik al gedaan! Bedankt voor je reactie en het tweemaal lezen van mijn verhaal.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het middelste stuk is poëtisch geschreven. Je trekt de lezer mee in de schoonheid van het landschap. Ik hou van de warmte dus ik zou zeker niet voor IJsland kiezen, maar bij zo´n reis in je fantasie kan je de kou gewoon weglaten. gr, Nynke

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, je hebt me nu al in gedachten meegenomen naar IJsland. Wat heb je dat enthousiast geschreven. De Noorse goden heb ik nog liggen. Nu een hint van jou gekregen om niet langer te wachten met lezen. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nynke, ik ben een wintermens... Ik denk dat ik de 'kou' er toch in laat staan. Het geeft een bepaalde sfeer weer. Ik houd het in gedachte. Bedankt voor je fijne reactie. Riny, als ik ergens enthousiast over ben, gaat het schrijven meestal vanzelf. Veel leesplezier met de Noorse Goden :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling door in gedachten een reis te maken. :thumbsup: De opbouw van je zinnen zijn erg gelijk waardoor ik het niet als een vloeiend verhaal lees. Dat vind ik jammer want er zitten mooie beschrijvingen bij. :nod:

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling door in gedachten een reis te maken. :thumbsup: De opbouw van je zinnen zijn erg gelijk waardoor ik het niet als een vloeiend verhaal lees. Dat vind ik jammer want er zitten mooie beschrijvingen bij. :nod:
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik herken het van mezelf, en probeer eraan te werken. Het is moeilijk om iets af te leren! Dankje voor je reactie :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Anke, ik was even met jouw samen op reis naar Ijsland. Wat een reisgids kan doen, je geeft het mooi weer. Veel reacties al hierboven, mee eens mn May. Graag gelezen en fijne zondag.

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi Anke! Het lijkt of er een drijvend stilleven voor mij ligt- of - er ligt een drijvend stilleven voor mij. Wat vind jij beter passen? Ik opper het, omdat pas aan het einde blijkt dat wat HP ziet niet echt is en dan is het wellicht beter om het werkwoord lijken ook niet eerder te gebruiken. Maar het kan wel, dus is het aan jou. Met plezier gelezen. Ik vind IJsland koud en duur, maar twijfel toch wel eens...

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mw. Marie, wat leuk dat je mee op reis bent geweest! Dankje voor je reactie en een fijne avond. Bianca de Vrind, ik ga jouw voorstel toepassen. 'Er ligt een drijvend stilleven voor mij', past inderdaad beter in het verhaal. Dankje voor je advies en een fijne avond!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ervaarde in dit verhaal de terugkerende zinsopbouw juist als een dwingend ritme, de dreun die je in het verhaal vangt; het geeft het iets poetisch

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond je reeks beelden mooi zintuiglijk, alleen sprong het van het ene beeld na het andere waardoor ik vermoedde dat dit nog geen echte reis was. Was je meer bij één beeld gebleven dan zou de vraag of het echt is minder rijzen. Heb je gebruik gemaakt van een memorecorder? Dat is voor sommige schrijvers echt een stap buiten de comfortzone. Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Leuk verhaal, zeker de waterval sprak me aan. Ik reisde even mee :). Puntjes: - Bij "De geur van de zilte zeelucht snuif ik op." zat ik nog eigenlijk bij de waterval en die liters water. Dus ik was even in de war (huh? Zilte zeelucht? Van een waterval?). Wordt wel duidelijker later, maar bijvoorbeeld eerst een sprong naar iets anders (het berglandschap of het poollicht) ertussen zou kunnen helpen. Mooie beelden verder :).

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik ervaarde in dit verhaal de terugkerende zinsopbouw juist als een dwingend ritme, de dreun die je in het verhaal vangt; het geeft het iets poetisch
Dankje Schrijvenmaar voor je reactie. Daar word ik blij van ;)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond je reeks beelden mooi zintuiglijk, alleen sprong het van het ene beeld na het andere waardoor ik vermoedde dat dit nog geen echte reis was. Was je meer bij één beeld gebleven dan zou de vraag of het echt is minder rijzen. Heb je gebruik gemaakt van een memorecorder? Dat is voor sommige schrijvers echt een stap buiten de comfortzone. Graag gelezen.
Hoi Odile, het was juist mijn bedoeling om het verhaal niet echt te laten lijken. Daarom is het ook geen vloeiend verhaal. En omdat ik vaak op deze manier schrijf. Maar er wordt aan gewerkt. Ik hoop de reis volgend jaar te gaan maken. Dan ga ik een mooi reisverslag schrijven! Met het schrijven ben ik al uit mijn comfortzone gestapt. De memorecorder is mijn volgende stap ;) Bedankt voor je reactie.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Leuk verhaal, zeker de waterval sprak me aan. Ik reisde even mee :). Puntjes: - Bij "De geur van de zilte zeelucht snuif ik op." zat ik nog eigenlijk bij de waterval en die liters water. Dus ik was even in de war (huh? Zilte zeelucht? Van een waterval?). Wordt wel duidelijker later, maar bijvoorbeeld eerst een sprong naar iets anders (het berglandschap of het poollicht) ertussen zou kunnen helpen. Mooie beelden verder :).
Hoi Karel123, Ik begrijp wat je bedoelt. Daarom heb ik een witregel tussen de waterval en de zilte zeelucht gelaten. Maar het is toch nog niet helemaal duidelijk. Ik ga erover nadenken Dankje voor je reactie :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn vooruitzicht, zo'n reis. Veel plezier! Daarom had ik ook gezegd bij de opdracht dat je het ook op papier mocht doen. Het is af en toe goed om iets uit te proberen wat nieuw is om jezelf uit te dagen, maar ook om zelf een beetje de regie houden. Het was trouwens geen oordeel, dat het verspringt, slechts een constatering. Ik zeg het alleen om je helpen bewust te zijn van wat je doet, meer niet. Jij kiest zelf wat je mooi vindt.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje Odile! Je hebt gelijk dat het goed is om jezelf af en toe uit te dagen. Ik weet het... ;) Van het verspringen had ik niet opgevat als een oordeel maar als positieve kritiek. En dat houd ik ook in gedachte voor de volgende keer. Bedankt voor je feedback en alvast een fijn weekend.