Schrijfopdracht #218 - Halloween

Schrijfopdracht #218 – Halloween Haastig loopt Iris het tuinpad af, de garage moet nog op slot. De maan verdwijnt achter donkere wolken, een vreemd geluid: sissen en blazen, een zwavelgeur, een waanzinnige lach: Halloween. Iris schrikt zich te pletter. In het diepst van haar wezen ontworstelt zich een godsgruwelijkewoede, door ongekende kracht begint zij te beven, stoom komt uit haar neusgaten, uit haar ogen scheuren bliksemflitsen; zij straalt zo’n hitte uit dat Halloween met een stomme grijnslach sissend in elkaar zakt. Dan schreeuwt ze het uit: 'Jij stomme oetlul – kom nooit meer op mijn pad.’ Het is tijd voor koffie.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, van zoveel plotseling monsterlijk gedrag schrikt zelfs Halloween zelf zich een ongeluk. Heel leuk bedacht. Die omschakeling naar 'en dan...is er koffie' is hilarisch. Een kleine aanpassing zou ik even overwegen bij 'jouw' stomme oetlul. Maak van jouw JIJ. Tenzij je bewust voor jouw koos; in dat geval hebben we te maken de mogelijkheid dat Halloween ook nog eens een potloodventer is :D
3 november 2018 - 10:10

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, … dank voor het lezen en de tip ter verbetering! Dat potlood mag geen betekenis meer hebben :D Ik zal het snel verbeteren. Maar wat is het heerlijk om zo tekeer te gaan. Ik ga met opluchting en een ver :!: gevoel de donkere maanden in.
3 november 2018 - 14:34

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, dit verhaal is elektrisch geladen! Fantastisch die woede ( die toch echt los moet van godsgruwelijk ) en de sissende Haloween.
3 november 2018 - 18:35

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klinkt wel heel erg kwaad, Riny - al relativeert die koffie aan het eind wel het een en ander. Moest wel een beetje lachen, zoals om wel meer 'enge' verhalen hier. :lol: (Jou = Jij stomme, enz.)
3 november 2018 - 19:48

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leuke invulling, Riny. Ik zou ook een spatie tussen godsgruwelijke en woede zetten. Door ongekende kracht of door een vreemde kracht? Of: woede. Ineens begint ze te beven. Mooi te lezen dat het stoom uit haar neusgaten komt. Ik begrijp dat het afgelopen is met Halloween. Toch knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen. Komt mij wel goed uit. O, ik zou van jou ook jij maken.
4 november 2018 - 3:41

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat origineel gedaan Riny om van Halloween een persoon te maken. Heerlijk die woede daar kan ik me helemaal in verplaatsen. gr. Nynke
Hallo Nynke, … ja, dat was me even een fel oplaaiende woede. Maar weet je, weg is weg. Ik denk, dat Iris daar ook zo over dacht. Fijn dat je je in haar kon verplaatsen. Dankjewel.
5 november 2018 - 17:17

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal, spannend! Ik ben wel benieuwd hoe Halloween eruit ziet, misschien een hintje daarvan in het verhaal? Ook mooi / grappig einde :).
Hi Karel, … het was daar zo pikkedonker. Iris hoorde aan de vreemde klanken en de zwavelstank, dat dit zeker geen alledaags persoon zou zijn. Bovendien was het Halloween tijd. En waarachtig ze had gelijk. Er moest wel gelet worden op het aantal woorden. ;) Dank voor je positieve reactie.
5 november 2018 - 18:08

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Pittige tante die Iris. Leuk bedacht. Ik zie wel dat je hebt gesmokkeld door woorden te combineren (godsgruwelijkewoede) :)
Hallo Jurrit, … daar zeg je zoiets: smokkelen door woorden te combineren. Vergeet niet, dat Iris zo'n plotseling vreselijke woede voelde opkomen, dat ze zeker niet dacht aan woorden combineren. In een geweldige kracht ontsnapte haar die immens krachtige woede en die spoot er als een krachtige golfbeweging uit. Kijk maar: kracht tot in de derde macht. Dank voor je reactie met een staartje ;)
5 november 2018 - 17:31

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, dit verhaal is elektrisch geladen! Fantastisch die woede ( die toch echt los moet van godsgruwelijk ) en de sissende Haloween.
Hoi Chantal, Goed gezegd: elektrisch geladen. Het was een aan elkaar gesmede woede! Kan ik in dit geval zeggen: dichterlijke vrijheid? Dank voor je reactie, Chantal. :nod: :thumbsup:
5 november 2018 - 17:35

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klinkt wel heel erg kwaad, Riny - al relativeert die koffie aan het eind wel het een en ander. Moest wel een beetje lachen, zoals om wel meer 'enge' verhalen hier. :lol: (Jou = Jij stomme, enz.)
Hallo Willemina, … die koffie geeft aan dat zij nu al haar woede de baas is en een frisse start kan maken. (Haha, dat stomme ding weet wat.) Dank voor je reactie.
5 november 2018 - 17:41

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling, Riny. Ik zou ook een spatie tussen godsgruwelijke en woede zetten. Door ongekende kracht of door een vreemde kracht? Of: woede. Ineens begint ze te beven. Mooi te lezen dat het stoom uit haar neusgaten komt. Ik begrijp dat het afgelopen is met Halloween. Toch knap dat je dat voor elkaar hebt gekregen. Komt mij wel goed uit. O, ik zou van jou ook jij maken.
Hallo Tja, … het was heerlijk om dit stukje te schrijven. Ik heb er niet eens over na hoeven denken en dat wil wat zeggen. Ik heb daarnet al verteld over die vreselijke woede en dan kun je makkelijk alles aaneen rijgen, dat komt er dan als een straal uit; heerlijk! Dank voor je fijne reactie Tja; doet me goed. Ik ga die oetlul straks even veranderen. ;)
5 november 2018 - 17:48

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oetlul :D is een heerlijk woord dat ik ook vaak gebruik. Leuk verhaal en origineel met Halloween als personage :thumbsup:
Hallo May, … het was een niet snel te vergeten avond. Al die woede verdwenen. Dank voor je begrip. ;) :thumbsup:
5 november 2018 - 17:51

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny, uit jouw verhaal deze plots opkomende woede. Ik ga volgend jaar niet verkleed als Halloween bij jou langs de deur :D ! Echt goed uit de verf gekomen Riny, knap. Fijne zondag.
Mw.Marie, … dank voor je fijne reactie. Jij hoeft niet bang te zijn, hoor. Zo'n woede uitbarsting is maar eenmalig. Bovendien is er altijd koffie. ;) :thumbsup:
5 november 2018 - 17:54

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk, zo pak je griezels aan. Ik zou ook van jou jij maken. Ik heb wel zitten schateren om de reactie met 'of Halloween moet een potloodventer zijn'.
Hallo Levina, … ja in je woede kun je wel eens voor rare dingen komen te staan. :lol: Ik zal het veranderen, want dit kan ik Iris niet aan doen. Bovendien moeten we voorkomen dat er nog meer van die engerds komen, toch! Dank voor je reactie, ben er blij mee!
5 november 2018 - 17:58

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, dat liegt er niet om, die woede van Iris. Mooi geschreven, het mooist vind ik dat nuchtere kopje koffie aan het eind. :thumbsup:
Hallo Ton, … leuk om een reactie van je te krijgen. Ja, die Iris wat geweldig, hè? om zo'n grote griezel eens zijn vet te geven. Na de koffie kan zij weer tot rust komen. :nod: :thumbsup:
5 november 2018 - 18:04