Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#218 Veelzeggende naam

Waarom ben ik niet thuis gebleven? Ik ga nooit uit op Halloween, te griezelig. Getverderrie, nu is de route naar huis ook nog afgesloten. Ik schrik van de figuur die op het fietspad springt, hij lijkt wel een doorzichtige schim. ‘Halt!’ ‘Sorry, ik heb de omleiding niet gezien, ik keer wel om.’ ‘Nee, volg mij.’ Hij wenkt. Wat een enge hand, denk ik. Toch volg ik gedwee. Voor ik het besef zijn we op het kerkhof aanbeland. Met zijn vinger wijst hij op het openliggende graf. ‘Pardon?’ ‘Het is jouw tijd, mag ik mij voorstellen? Mijn naam is Hein.’

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, getver die man, die zegt hem te volgen. Ik zie de situatie voor me. Heel realistisch dat de hp volgt., het is niet de weekopdracht, maar ik moet aan het einde lachen. Misschien omdat het zo plotseling een andere wending heeft dan ik verwacht, na de hp's :Pardon? Graag gelezen, fijn weekend.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, getver die man, die zegt hem te volgen. Ik zie de situatie voor me. Heel realistisch dat de hp volgt., het is niet de weekopdracht, maar ik moet aan het einde lachen. Misschien omdat het zo plotseling een andere wending heeft dan ik verwacht, na de hp's :Pardon? Graag gelezen, fijn weekend.
Ha Marie, Heb ik weer niet de weekopdracht goed gevolgd? Zal ik het ooit leren! Ik ga het weekend weer overwegen ...

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, getver die man, die zegt hem te volgen. Ik zie de situatie voor me. Heel realistisch dat de hp volgt., het is niet de weekopdracht, maar ik moet aan het einde lachen. Misschien omdat het zo plotseling een andere wending heeft dan ik verwacht, na de hp's :Pardon? Graag gelezen, fijn weekend.
Ha Marie, Heb ik weer niet de weekopdracht goed gevolgd? Zal ik het ooit leren! Ik ga het weekend weer overwegen ...
Oh nee Levina, het ligt aan mij. Maar ik vind het echt een puik stukje. :thumbsup: Titel sterk ook.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, … als Hein nu eens niet Hein gezegd had, maar Hein van de groetenman? :lol: flauw, dan maar :D :( Het was leuk om te lezen.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap hoe je de spanning opbouwt en dan aan het einde de lezer zelf in laat vullen welke gruwelijke dood er volgt (of niet). gr. Nynke

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, … als Hein nu eens niet Hein gezegd had, maar Hein van de groetenman? :lol: flauw, dan maar :D :( Het was leuk om te lezen.
Ha Riny en ha, ha, een 'goeie' Hein van de groenteman. Ik denk dan nog eerder groenteboer. Ik zeg dat nog wel, toch krijg ik rare blikken. Fijn dat je kwam lezen en dat je het nog leuk vindt ook. Dank je wel.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap hoe je de spanning opbouwt en dan aan het einde de lezer zelf in laat vullen welke gruwelijke dood er volgt (of niet). gr. Nynke
Ha Nynke, Blij met je reactie. Ik ben niet goed in griezelverhalen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Levina, je maakt het spannend en toch moet ik lachen om de droogheid, die ik wel vaker in je stukken lees en waarom ik je graag lees. Vond ik het eng? nee, heb ik genoten? Dikke ja. Heerlijk.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, je maakt het spannend en toch moet ik lachen om de droogheid, die ik wel vaker in je stukken lees en waarom ik je graag lees. Vond ik het eng? nee, heb ik genoten? Dikke ja. Heerlijk.
Ha Nancy, Heerlijk je reactie en nee, ik kan nu eenmaal geen enge dingen bedenken. Ik blijf proberen, of het ooit lukt?

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina Levja, Ik schoot in de lach. Eng? Nee. Humoristisch? Ja. :nod: Dat nette ook: getvederrie / pardon. En dan afsluiten met 'Hein'. Ik lach je niet uit, hoor, maar zó droog! :D

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina Levja, Ik schoot in de lach. Eng? Nee. Humoristisch? Ja. :nod: Dat nette ook: getvederrie / pardon. En dan afsluiten met 'Hein'. Ik lach je niet uit, hoor, maar zó droog! :D
Ha Willelmina, En ik schiet in de lach van je reactie. In principe is mijn opdracht geslaagd, ik krijg jou en anderen aan het lachen. Met de weekopdracht ben ik duidelijk de mist ingegaan, ha ha. Morgen kom ik bij iedereen lezen hoe het wel moet.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Leuk verhaal, het idee is mooi en spannend! Suggesties misschien: ze gaat wel erg makkelijk mee en wordt zelf niet zo door de angst gegrepen. Ook zijn "mijn naam is Hein" is wat casual. Als je het spannender wil maken, zou je daar eventueel nog iets mee kunnen doen denk ik. Leuk verhaal + idee :).

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi! Leuk verhaal, het idee is mooi en spannend! Suggesties misschien: ze gaat wel erg makkelijk mee en wordt zelf niet zo door de angst gegrepen. Ook zijn "mijn naam is Hein" is wat casual. Als je het spannender wil maken, zou je daar eventueel nog iets mee kunnen doen denk ik. Leuk verhaal + idee :).
Ha Karel, Dank je wel voor je suggesties, ik waardeer dit zeer. Ik betwijfel of juist hierin veranderingen aanbrengen de spanning in dit stukje zal worden verhoogd. Ik ben bang van niet. Dan zal het hele stukje moeten worden omgegooid. Misschien doe ik een nieuwe poging, misschien ook niet. Spannende schrijvers zat. Toch? Juist het gedwee volgen geeft in mijn optiek weer wat vaak spanning doet. Of je rent weg als een gek of je bent lamgeslagen. En ach, Karel, laat mij balorig zijn met mijn slotakkoord ~Hein ~ Jouw casual ontgaat mij, voor mij gaat dit meer op met de manier van kleden.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed verhaal. Niets meer aan doen. Door de 'droge toon' humoristisch en daar is niets mis mee. :-)

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, ik krijg een beetje 'Scrooged' vibes bij je verhaal. Het graf waar de hp en de dood samen bij staan. En dan de prachtige reactie 'pardon?' Het geeft je verhaal iets heerlijk absurdistisch. Misschien niet heel eng, maar ik vind het wel lekker lezen!

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik vind het ook een leuk verhaal. Ik zie wel er wel Halloween in. Kan aan mij liggen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal. Niets meer aan doen. Door de 'droge toon' humoristisch en daar is niets mis mee. :-)
Ha Hadeke, Ha, ha, dank je wel. Misschien ga ik wel de boeken in als de grappige griezel.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, ik krijg een beetje 'Scrooged' vibes bij je verhaal. Het graf waar de hp en de dood samen bij staan. En dan de prachtige reactie 'pardon?' Het geeft je verhaal iets heerlijk absurdistisch. Misschien niet heel eng, maar ik vind het wel lekker lezen!
Ha Chantal, Geen idee wat 'Scrooged' vibes zijn. Het klinkt wel goed. Ik weet uiteraard wel wie Scrooge is. Het blijft een prachtig verhaal en we naderen met snelle tred Kerstmis. Ik zal het weer eens lezen. De film heb ik nooit gezien. Misschien ook maar eens doen. Ik geniet van je reactie. Om eerlijk te zijn ben ik liever absurdistisch dan eng, ha ha.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het ook een leuk verhaal. Ik zie wel er wel Halloween in. Kan aan mij liggen.
Ha Tja, Ja, ik zie in Halloween het oproepen van geesten en die laat ik liever waar ze zijn.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina Hein is wel overijverig. Hij komt je halen en heeft maar ook meteen een graf voor je gegraven. Ik vond het vlot leesbaar. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina Hein is wel overijverig. Hij komt je halen en heeft maar ook meteen een graf voor je gegraven. Ik vond het vlot leesbaar. Graag gelezen.
Ha Siv, Te vaak in mijn leven ervaren dat de dood overijverig kan zijn. Ik heb een broertje dood aan Hein. Dank je voor je fijne reactie.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, Dat "pardon?' is een mooie inleiding op het grappige einde waar ik hard om moest lachen. Absoluut absurdistisch en heerlijk tussen alle andere (al dan niet) griezelige/bloederige verhalen. Gein om en met Hein, heel fijn. Je HP lijkt me lekker nuchter, dus misschien is ze hem te snel af en duwt ze hem in het gat. :unibrow:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, Dat "pardon?' is een mooie inleiding op het grappige einde waar ik hard om moest lachen. Absoluut absurdistisch en heerlijk tussen alle andere (al dan niet) griezelige/bloederige verhalen. Gein om en met Hein, heel fijn. Je HP lijkt me lekker nuchter, dus misschien is ze hem te snel af en duwt ze hem in het gat. :unibrow:
Ha Karinski, Blijkt die Magere Hein toch humor te hebben, ha ha. Wel een goed idee om hem in het graf te gooien.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Prutswerk. Met de laatste acht woorden haal je alle spanning eruit. Waarom zou je dat doen? Heb je weer van de pillen gesnoept? Maar even serieus (dat had jij moeten zijn, maar dat nu voor eeuwig terzijde), ik moest net als Chantal aan Dickens denken. Dus dat is eigenlijk erg goed. Want met die Christmas Carol en die verfilming met Bill Murray (Ken je serieus Scrooged niet? For shame) heb je een prachtige Magere Hein voorganger. Alleen die zègt niets. En daar wringt hem de schoen, want dat is dreigender. Alleen de wijzende vinger. Ik moest zelf ook denken aan Peter Ackroyd's Dickens waar we de schrijver 'zelf' zien voorlezen. Ghost: 'I am the ghost of Christmas past' Scrooge: '...long past?' Ghost: 'NO! YOUR PAST!' Enfin, zwijgende Hein of schreeuwende Hein. Niet beleefde Hein. Die zou Terry Pratchett nog niet eens opvoeren. This concludes our session of the day. Gegroet!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk verhaal, gewoon goed van sfeer en toon. En wel zo prettig dat het niet gruwelijker is, eigenlijk.
Hartelijk dank voor je heerlijke verhaal, Schrijvenmaar.