Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#218 Waangericht

Donker. Stikdonker en stil. Doodstil. Zo stil dat ik mijn hartslag kan horen. Bloed in mijn mond. Pijn. Mijn hoofd barst uit elkaar. Ik lig. Voorzichtig tast ik om me heen. Ik voel, ik tik. Geluid van dik hout. Rondom. Vlagen herinnering. Beschuldigingen. Ik ruik. Angst. Vochtige aarde. Voetstappen vanuit de verte. Stemmen: ‘Hierheen!’ Ik duw. Tevergeefs. ‘Schroef los,’ klinkt dof van buitenaf. De deksel schuift open. Ochtend. Zonlicht. Een punt op mijn borst. Een opgeheven hamer. De verbeten gezichten van gisternacht. ‘Hij is het!’ getuigt een kinderstem. ‘Ram die staak erin!’ In een sterke knoflookdamp drijf ik weg.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal en beeldend beschreven. Wel een klein puntje. Vampiers hebben geen hartslag omdat ze dood zijn.

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mmm, spannend. Ik mis wel waarom die in die situatie zit. Herinnert hij zich niets (misschien beter dan gedachten ordenen)? Maar dan nog, een vampier heeft geheugen. Of wordt hij uitgegraven, en is hij geen vampier, maar zijn mensen op vampierenjacht toevallig? (dat kan, vroeger werden mensen soms per ongeluk levend begraven.) Interessant verhaal, maar ik snap het nog niet helemaal.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank John Doe en Karel. Meteen wat aanpassingen doorgevoerd. Het zullen niet de laatste zijn denk ik. Negenennegentig woorden is wel een forse uitdaging.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'De verbeten gezichten van gisternacht' licht ik er even uit als het soort zinnetje dat je korte verhaal ineens lengte geeft. Mooie truc. Iets vergelijkbaars doe je met de korte fragmenten en vele punten. Ik wil me afvragen of dat als vals spelen uitgelegd moet worden.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hadeke zeker 99 woorden is zeker een uitdaging. Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Beeld wel heel sterk, de hp in de doodskist? Je laat me met vragen achter hoe het komt dat kinderstemmen hem met pin en hamer te lijf gaan en de knoflooklucht? Maar misschien ben ik een jonkie op vampiergebied. Fijne avond.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Tilma, een beetje vals misschien. :-) @mw Marie paar woordjes en de titel aangepast. Hopelijk helpt het. @Nancy: dankjewel.

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Hadeke, Goed bedacht. Pas de tweede keer lezen snapte ik dat de 'vampier' een gewoon mens was. Had ik de titel maar beter moeten lezen!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bah! Wat een akelig verhaal, Hadeke. Je hp bevindt zich in een doodskist, lees ik hier uit. De kist staat boven de grond. Kinderen en/of volwassenen schroeven het deksel er af maar dan begint het volgende (echte) drama. Heb ik het zo goed gelezen? Ik vind de korte zinnen hier wel goed passen en alles staat er wel in de toegestane 99 woorden. :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi die losse woorden. Ik betwijfel of kisten worden dichtgeschroefd, tenzij het een schatkist is.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht eerst dat de hp gered werd en dan wordt hij alsnog naar de volgende wereld geholpen, omdat hij een vermeende vampier is. Dit schijnt vroeger vaker te zijn gebeurd. Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is algemeen bekend dat korte zinnen het tempo opvoeren/ spanning brengen in een verhaal dus m.i. geen valsspelen. De juiste woorden tekenen de sfeer. Goed gedaan. :thumbsup: De stem naast mij - vulde ik in dat iemand naast de HP in de kist ligt. :? Doodskisten worden nog steeds dichtgeschroefd, is zelfs een onderdeel van het rouwproces als dierbaren dat doen. Kan men ademen in een massieve dichte kist? Hier is het pikdonker binnenin dus massief lijkt mij. :?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel treffend die korte zinnen. Ik las eerst waangedicht. Had ook nog gekund. Hoewel ik waangericht een waanzinnige titel vind.

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dank voor alle reacties. @tja May heeft je vraag beantwoord. :-) @May vier woorden aangepast om je beeld (van iemand anders in de kist) te kantelen. Op je zuurstof genoeg vraag heb ik even Google losgelaten. Dat is inderdaad een moeilijke. Het kan denk ik net. En anders probeer ik me er uit te redden door te zeggen dat er een kier in de bodem zit, die wel vochtige grond lucht doorlaat, maar geen licht. (Maar dat is een achteraf constructie. ;-) ) @Wilhelmina, je zit helemaal goed. Met dank aan Karel123, want mijn allereerste versie had een ander uitgangspunt.