Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#218 Hello, Goodbinary

Verdoofd staar ik in de lege holtes van zijn metalen skelet. Met schokkende intervallen draait zijn hoofd van links naar rechts. Hij strekt zijn mechanische arm uit, recht voor mijn gezicht. Uit zijn wijsvinger schuift een klein zaagblad, dat langzaam op mijn linkeroog afkomt. Het dringt het netvlies binnen. De pijn schiet door mijn hele lichaam, maar ik kan niet schreeuwen. Lieve God, laat me gewoon even schreeuwen! Ik voel de oogzenuw losschieten. Het is surrealistisch om je eigen oog verwijderd te zien worden. Hij plaatst het in zijn lege oogkas. ‘Proces Sapien #22.005.1984 op 5%

Lid sinds

6 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beeldende scene, ik zie het schokkend draaien van het hoofd voor me :). Misschien kan in plaats van "verdoofd" beter "verlamd', aangezien hij later die pijn zo actief voelt, of een ander woord. Leuk verhaal :).

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben er nog niet over uit of 'intervallen' nou net niet of juist helemaal goed is. Zal dan het laatste wel zijn. 'Lieve God', daar heb ik precies hetzelfde mee. Komt omdat ik niet zo gewend ben aan dat ultrakorte.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, spannend, AI kan heel gevaarlijk zijn. Mooi dat je mij als lezer daarin meeneemt. Vooral het detail het kleine zaagblad , dat uit de robot zijn vinger komt, recht op het oog van hp af! Graag gelezen, fijne avond.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel scenario en goed gedetailleerd beschreven. Ik vind dit best wel griezelig, Richard! Je titel vind ik ook goed bedacht.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor het lezen. Het woord "Goodbinairy" heb ik jaren geleden verzonnen en als concept gebruikt voor een songtekst/gedicht. "This is the alpha, This is the omega, We’re the end, they’re the beginning GoodBinairy GoodBinairy…" Als woordspeling, tot ziens mensheid, welkom nieuw soort, met binaire DNA. Zo is het ooit ontstaan.