Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#217 Raar verhaal

# 217 Raar verhaal De aarde draaide sneller en sneller. De zwaartekracht nam af. Jade had het gevoel dat ze zweefde. Ze rende en rende maar kwam geen stap vooruit, alsof ze op een loopband in de sportschool liep. Bijna buiten adem was ze toen de rem er op ging. Ze vloog van de wereld, zo de ruimte in. Gelanceerd als een raket. De zwaartekracht van de aarde nam weer toe en net zo snel als ze de lucht was ingeschoten, werd ze naar de aarde teruggezogen. Ze sloot haar ogen en verwachtte met een klap op de grond terecht te komen, een klap die vermoedelijk alle lucht uit haar longen zou persen en die haar noodlottig zou worden. Toen dat niet gebeurde, en ze tenslotte met haar gezicht naar beneden stilhing, opende ze haar ogen. Tien centimeter boven het aardoppervlak, schommelde ze zachtjes heen en weer. Ze ontspande en keek om zich heen. Een paar meter bij haar vandaan was het huis van de buren. Vreemd, ze waren een paar dagen weg, toch stond het hek van de oprit open. Op haar rug plofte iets weeks. Scherpe nagels drongen dwars door haar t-shirt heen in haar vel. Vier pootjes haakten zich vast in haar lichaam. Hete adem blies in haar nek. Het gewicht op haar rug verplaatste zich naar haar hoofd. Een pootje haalde scherp uit naar haar oor, naar haar oog, neus en mond. Bloed drupte onder haar op de grond. Ze probeerde met haar handen grip op de aarde te krijgen en zich om te draaien. Het lukte niet. Maaiend met haar armen trachtte ze zich te bevrijden van het beest bovenop haar. Pootjes zetten zich af op haar hoofd en het gewicht verdween. De opluchting was van korte duur. Recht voor haar stond de witte kat van de buren met een hoge rug, klaar voor de frontale aanval. De groene ogen schitterden, de tanden blikkerden. Vier poten hechtten zich na de sprong aan haar gezicht, krakend verdween haar neus in de kattenbek.

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, met recht een raar verhaal! Maar tegelijkertijd een vreselijke nachtmerrie die je heel goed neerzet (of ergens in het luchtledige hangt). Knap gedaan, ik heb gehuiverd!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh bah, Wilhelmina, wat gruwelijk. Knap geschreven. Wat er bij mij als lezer opkomt na het lezen is dat de kat een einde aan haar leven wil maken en hoog in de boom is gaan zitten. Buurvrouw is een echte kattenliefhebber klimt in de boom om de witte kat van haar buren te redden, maar valt als de kat naar haar uithaalt wanneer ze bijna bij hem is en blijft aan de onderste tak haken met haar sweater.. De kat neemt wraak door dan maar de buurvrouw van het leven te beroven. Maar ja dat is mijn fantasie die met me op de loop gaat. gr. Nynke

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Getverderrie, zeker een raar verhaal. Heel mooi beschreven de aarde die draaide etc. Ik mag hopen dat het een nachtmerrie is. Veel katten zijn behoorlijk moordlustig deze week, vooral de witte. :eek: Leuk weer iets te lezen van jou. Fijn weekend

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doordat er in het verhaal geen plaats/ plek wordt genoemd waar de HP zich bevindt vind ik het moeilijk plaatsen. De actie is beeldend omschrijven en ik krijg als lezer het gevoel van vallen duidelijk mee. :thumbsup: De kat komt voor mij uit het niets, totaal onverwacht omdat ik niet weet wat er vooraf is gebeurt en waar de HP zich bevindt. -Ze rende en rende maar kwam geen stap vooruit, alsof ze op een loopband in de sportschool liep- Hier lees ik een uitleg dus eigenlijk zeg je twee x hetzelfde. Ik zou er 1 schrappen. De titel verklaart voor mij alles: het is een raar verhaal. ;) Fijn dat je weer meedoet! :nod:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Raar? Het is een verhaal wat gedroomd zou kunnen zijn; het vallen, het blijven hangen net boven de grond. Over katten droom ik nooit, en aan deze heb ik meteen een gruwelijke hekel. Wat een klerebeest. De laatste zin laat me gruwelen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
* edwinchantalenquinten, Bedankt voor je reactie. * nyceway, Dat was ook een mooi verhaal geweest. Dank voor je reactie. * mwMarie, Ook jij bedankt voor je leuke reactie. Goed om hier weer eens te zijn. Ik ga jouw verhaal morgen lezen. Alvast een fijne zondag.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
May, Hartelijk dank voor je feedback. Ik heb die - deels - ter harte genomen en de plaats van 'handeling' midden in het verhaal geplaatst. Misschien komt de kat nu ook iets minder onverwacht in beeld. De loopband hou ik er in, net als de raket. Wil eens wat metaforen in de tekst, al is niet iedereen daar liefhebber van. Ik zie het zo, dat hp zelf die gedachte heeft. Ik ben blij met kritische blik, houd me scherp. Misschien blijf ik hier wel weer een poosje. :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij de titel krijg ik een glimlach, die me bij het lezen wel vergaat. Griezelig goed. Ik vraag me af of het in de tegenwoordige tijd nog enger wordt. Zeker op Halloween zelf.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
*Stella, bedankt voor het lezen en reageren. Een klerebeest is wel de juiste benaming, denk ik. *Levina, ook jij bedankt voor je reactie. Ik heb het even voor mezelf gelezen in de tt, soms is dat inderdaad sterker; ik vind dat bij dit verhaal echter niet het geval dus laat ik het zo. Wel bedankt voor de suggestie!

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal dat van vluchten overgaat in aangevallen worden door de kat van de buren. Niet kunnen vluchten, eigenlijk. Mooi het beeldende vermengd met de spanning!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, … het is als een nachtmerrie. Afschuwelijk. Rennen en maar niet vooruit komen, dan dat geworstel in de ruimte en dan ook nog eens een akelige kat Je zou er overdag nog last van kunnen hebben. Goed geschreven. :nod: :thumbsup: