Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#217 Whiskas

Arturio had de kat al de hele week achtervolgd. Op de derde dag aanschouwde hij de transformatie voor het eerst. Haar nieuwe vorm had iets kunstmatigs over zich. Ze leek niet op een antropomorfische kat, maar op een fetisjist in een fursuit. De volgende transformatie vond plaats op de vijfde dag, en op die dag kwam hij er achter dat zijn oude trucjes niet op de kat werkten. Het was voor hem de bevestiging dat de kat niet van deze wereld afkomstig was, misschien niet eens uit dit universum. Dus besloot hij het op de zesde dag wat simpeler aan te pakken. Hij had een hamer meegenomen. Opnieuw volgde hij de kat. Ze glipte een yuppenflat in. Ze hield er thuis. Hij bracht de hamer in paraatheid en glipte langs meubels bedekt met plastic. De kranten op de vloer kraakten en sopten onder zijn voeten, en stukken papier kleefden onder zijn voorheen nog droge schoenen. Arturio hoorde de kat vanuit de slaapkamer spinnen. Hij opende de deur. De kat zat op de rand van de houten computertafel. Haar vacht was niet langer wit maar rood. Ze miauwde zeurderig, alsof ze NU METEEN wilde eten. Arturio hief de hamer boven zijn hoofd. Hij haalde uit, daarbij een krakend, spetterend geluid verwachtend. Maar dat kreeg hij niet. De kat was verdwenen. En Arturio had de rand van de tafel afgebroken. Hij jammerde. Achter hem hoorde hij hard gespin, en de geur van Whiskas met paté en tonijn streelde zijn neusharen. Eigenlijk durfde hij niet om te draaien, maar hij deed het bijna automatisch. De kat was weer getransformeerd. Ze scheurde Arturio’s keel open met haar klauwen. Hij probeerde de wond af te dekken met zijn hand, maar het bloed spoot tussen zijn vingers door. Hij probeerde te gillen, maar hij maakte verdrinkingsgeluiden.

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een gruwelijke schrijfopdracht is dit toch. Knappe vertelstijl. Toch n nieuwsgierig vraagje. Is hij nu door een witte of een rode kat geveld of door geen van beide?

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zeker gruwelijk verhaal, bloeddorstige witte katten zie ik de revu passeren deze week. Klein dingetje: Eigenlijk durfde hij niet om te draaien, maar hij deed het bijna automatisch. Bijna kan volgens mij weg, hij draaide zich om, zie laatste alinea. Fijne avond.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder origineel en vindingrijk verteld. Ik weet nu niet voor wie ik sympathie moet hebben, voor de kat of voor de ander, wat ik een knap resultaat vind. De spanning is goed gedoseerd.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dit is goed griezelig. Deze zin snap ik niet helemaal: 'Ze hield er thuis.' Bedoel je nu dat ze er huis hield of dat ze er thuis was?

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, dit is goed griezelig. Deze zin snap ik niet helemaal: 'Ze hield er thuis.' Bedoel je nu dat ze er huis hield of dat ze er thuis was?
Ik bedoelde hiermee dat de kat in de yuppenflat flink heeft huisgehouden in negatieve zin. Ik zat een beetje met die zin te worstelen, en ik denk dat het beter 'Ze hield huis' had moeten zijn.